Katere so najbolje prodajane blagovne znamke?
Katere so najbolje prodajane blagovne znamke na svetu? (Vir slike: Pixabay)
V študijo Brand Footprint so vključena največja in najvplivnejša podjetja oziroma blagovne znamke s področja potrošnega blaga (angl. fast-moving consumer goods), kar vključuje živila in druge prehranske izdelke, kozmetične izdelke, izdelke za nego telesa ter druge izdelke, ki jih vsakodnevno kupujemo v veleblagovnicah. Podlagi za razvrstitev blagovnih znamk sta število in pogostost nakupov posameznih blagovnih znamk – to spremenljivko, ki meri razširjenost in doseg blagovnih znamk, so v podjetju Kantar Worldpanel poimenovali »točke dosega potrošnikov« (angl. Consumer Reach Points).
Namen raziskave je odkriti lokalne okuse, trende in obnašanja ter ugotoviti, kako se ti odražajo v dejanskih odločitvah potrošnikov. Analiza upošteva 300 milijard potrošniških odločitev, se razteza prek 74 odstotkov svetovne populacije in obsega 15 tisoč blagovnih znamk v 44 državah.
Študija zaradi svoje obsežnosti ni popolnoma aktualna, saj zadnja zajema podatke, zbrane med 12. oktobrom 2014 in 11. oktobrom 2015. Kljub temu pa na podlagi ugotovitev študije lahko povlečemo določene zaključke in opazujemo svetovne gospodarske trende.
Predstavljamo 10 najbolj prodajanih blagovnih znak glede na zadnjo razvrstitev:
10. Dove
Podjetje Dove, ki je v lasti multinacionalke Unilever, se je uvrstilo na tretje mesto v kategoriji blagovnih znamk, povezanih z zdravjem in lepoto. Poleg tega je bila ta blagovna znamka med petimi najhitreje rastočimi znamkami v Latinski Ameriki. Število gospodinjstev, ki so kupili vsaj en izdelek podjetja Dove, se je v enem letu povečalo za kar 31 milijonov.
Točke dosega potrošnikov: 1,67 milijona.
Vir slike: Dove.
9. Knorr
Tudi blagovna znamka Knorr je v lasti podjetja Unilever. Knorrove jušne kocke, jušne osnove in različne mešanice v prahu ostajajo priljubljene po celem svetu.
Točke dosega potrošnikov: 1,86 milijona.
8. Indomie
Blagovna znamka podjetja Indofood je specializirana za ponudbo instantnih rezancev. Najbolj priljubljena znamka na tem področju v Indoneziji se je razširila z azijskega področja tudi v Turčijo, pri nas pa ni znana.
Točke dosega potrošnikov: 1,9 milijona.
7. Nescafé
Podjetje Nescafé je v lasti druge multinacionalke Nestlé. Blagovna znamka, ki se ukvarja s prodajo kave v vseh možnih oblikah, je še vedno izjemno priljubljena, vendar je glede na predhodno razvrstitev izgubila eno mesto.
Točke dosega potrošnikov: 2 milijona.
Vir slike: Nescafé.
6. Pepsi
Pijače podjetja Pepsi so priljubljene po celem svetu, vendar le v nekaterih kotičkih sveta, na primer v Egiptu, njihova priljubljenost in prodaja presegata konkurenčno blagovno znamko Coca-Cola.
Točke dosega potrošnikov: 2,2 milijona.
Vir slike: Pepsi.
5. Lay’s
Tudi blagovna znamka Lay’s je v lasti podjetja Pepsi, vendar pa se pod njenim imenom ne prodajajo osvežilne pijače, temveč priljubljeni slani prigrizki: krompirjev čips v različnih oblikah. Blagovna znamka v našem prostoru ni splošno razširjena, vendar je svoj doseg v enem letu povečala za kar 25 milijonov gospodinjstev.
Točke dosega potrošnikov: 2,2 milijona.
Vir slike: Lay’s.
4. Maggi
Blagovna znamka Maggi je Nestléjeva najvišje uvrščena znamka na tem seznamu. Poznamo jo kot proizvajalko instantnih juh, jušnih osnov, omak in instantnih rezancev.
Točke dosega potrošnikov: 2,4 milijona.
3. Lifebuoy
Blagovna znamka Lifebuoy, ki se ukvarja z izdelovanjem in prodajo različnih vrst mila, sodi pod okrilje korporacije Unilever. V zadnjem letu je podjetje namestilo dezinfekcijske naprave na nakupovalne vozičke v Združenih arabskih emiratih in Indoneziji, poleg tega pa je razvilo tudi opozorilni sistem, ki prek obvestil na mobilnih napravah posameznika spominja na pomembnost temeljitega umivanja rok.
Točke dosega potrošnikov: 2,6 milijona.
Vir slike: Lifebuoy.
2. Colgate
Blagovna znamka je del podjetja Colgate-Palmolive. Čeprav sta zobne kreme te blagovne znamke že do sedaj kupovali kar dve tretjini svetovnih gospodinjstev, ji je v enem letu uspelo doseči še dodatnih 40 milijonov gospodinjstev. To predstavlja največjo rast med vsemi podjetji, vključenimi v analizo.
Točke dosega potrošnikov: 4,3 milijona.
1. Coca-Cola
Coca-Cola že leta zasleduje znani cilj, da bi bila dostopna vsem, ki si jo zaželijo. Prepoznavnost svoje znamke in fizično dostopnost svojih izdelkov v podjetju povečujejo z zalaganjem lokalnih trgovin s posebnimi prepoznavnimi hladilniki. Strategija se jim očitno obrestuje.
Točke dosega potrošnikov: 6,3 milijona.
Vir slike: Coca-Cola.
Vir: Business Insider