Katere so najbolje prodajane blagovne znamke?

Raziskovalno podjetje Kantar Worldpanel vsako leto objavi študijo Brand Footprint, v kateri hierarhično razvrsti 50 najpomembnejših svetovnih blagovnih znamk s področja potrošnega blaga. Na podlagi rezultatov lahko opazujemo lokalne okuse, trende in obnašanje potrošnikov.
Katere so najbolje prodajane blagovne znamke?

Katere so najbolje prodajane blagovne znamke na svetu? (Vir slike: Pixabay)

V študijo Brand Footprint so vključena največja in najvplivnejša podjetja oziroma blagovne znamke s področja potrošnega blaga (angl. fast-moving consumer goods), kar vključuje živila in druge prehranske izdelke, kozmetične izdelke, izdelke za nego telesa ter druge izdelke, ki jih vsakodnevno kupujemo v veleblagovnicah. Podlagi za razvrstitev blagovnih znamk sta število in pogostost nakupov posameznih blagovnih znamk – to spremenljivko, ki meri razširjenost in doseg blagovnih znamk, so v podjetju Kantar Worldpanel poimenovali »točke dosega potrošnikov« (angl. Consumer Reach Points).

Namen raziskave je odkriti lokalne okuse, trende in obnašanja ter ugotoviti, kako se ti odražajo v dejanskih odločitvah potrošnikov. Analiza upošteva 300 milijard potrošniških odločitev, se razteza prek 74 odstotkov svetovne populacije in obsega 15 tisoč blagovnih znamk v 44 državah.

Študija zaradi svoje obsežnosti ni popolnoma aktualna, saj zadnja zajema podatke, zbrane med 12. oktobrom 2014 in 11. oktobrom 2015. Kljub temu pa na podlagi ugotovitev študije lahko povlečemo določene zaključke in opazujemo svetovne gospodarske trende.

Predstavljamo 10 najbolj prodajanih blagovnih znak glede na zadnjo razvrstitev:

10. Dove

Podjetje Dove, ki je v lasti multinacionalke Unilever, se je uvrstilo na tretje mesto v kategoriji blagovnih znamk, povezanih z zdravjem in lepoto. Poleg tega je bila ta blagovna znamka med petimi najhitreje rastočimi znamkami v Latinski Ameriki. Število gospodinjstev, ki so kupili vsaj en izdelek podjetja Dove, se je v enem letu povečalo za kar 31 milijonov.

Točke dosega potrošnikov: 1,67 milijona.

Vir slike: Dove.

9. Knorr

Tudi blagovna znamka Knorr je v lasti podjetja Unilever. Knorrove jušne kocke, jušne osnove in različne mešanice v prahu ostajajo priljubljene po celem svetu.

Točke dosega potrošnikov: 1,86 milijona.

8. Indomie

Blagovna znamka podjetja Indofood je specializirana za ponudbo instantnih rezancev. Najbolj priljubljena znamka na tem področju v Indoneziji se je razširila z azijskega področja tudi v Turčijo, pri nas pa ni znana.

Točke dosega potrošnikov: 1,9 milijona.

7. Nescafé

Podjetje Nescafé je v lasti druge multinacionalke Nestlé. Blagovna znamka, ki se ukvarja s prodajo kave v vseh možnih oblikah, je še vedno izjemno priljubljena, vendar je glede na predhodno razvrstitev izgubila eno mesto.

Točke dosega potrošnikov: 2 milijona.

Vir slike: Nescafé.

6. Pepsi

Pijače podjetja Pepsi so priljubljene po celem svetu, vendar le v nekaterih kotičkih sveta, na primer v Egiptu, njihova priljubljenost in prodaja presegata konkurenčno blagovno znamko Coca-Cola.

Točke dosega potrošnikov: 2,2 milijona.

Vir slike: Pepsi.

5. Lay’s

Tudi blagovna znamka Lay’s je v lasti podjetja Pepsi, vendar pa se pod njenim imenom ne prodajajo osvežilne pijače, temveč priljubljeni slani prigrizki: krompirjev čips v različnih oblikah. Blagovna znamka v našem prostoru ni splošno razširjena, vendar je svoj doseg v enem letu povečala za kar 25 milijonov gospodinjstev.

Točke dosega potrošnikov: 2,2 milijona.

Vir slike: Lay’s.

4. Maggi

Blagovna znamka Maggi je Nestléjeva najvišje uvrščena znamka na tem seznamu. Poznamo jo kot proizvajalko instantnih juh, jušnih osnov, omak in instantnih rezancev.

Točke dosega potrošnikov: 2,4 milijona.

3. Lifebuoy

Blagovna znamka Lifebuoy, ki se ukvarja z izdelovanjem in prodajo različnih vrst mila, sodi pod okrilje korporacije Unilever. V zadnjem letu je podjetje namestilo dezinfekcijske naprave na nakupovalne vozičke v Združenih arabskih emiratih in Indoneziji, poleg tega pa je razvilo tudi opozorilni sistem, ki prek obvestil na mobilnih napravah posameznika spominja na pomembnost temeljitega umivanja rok.

Točke dosega potrošnikov: 2,6 milijona.

Vir slike: Lifebuoy.

2. Colgate

Blagovna znamka je del podjetja Colgate-Palmolive. Čeprav sta zobne kreme te blagovne znamke že do sedaj kupovali kar dve tretjini svetovnih gospodinjstev, ji je v enem letu uspelo doseči še dodatnih 40 milijonov gospodinjstev. To predstavlja največjo rast med vsemi podjetji, vključenimi v analizo.

Točke dosega potrošnikov: 4,3 milijona.

1. Coca-Cola

Coca-Cola že leta zasleduje znani cilj, da bi bila dostopna vsem, ki si jo zaželijo. Prepoznavnost svoje znamke in fizično dostopnost svojih izdelkov v podjetju povečujejo z zalaganjem lokalnih trgovin s posebnimi prepoznavnimi hladilniki. Strategija se jim očitno obrestuje.

Točke dosega potrošnikov: 6,3 milijona.

Vir slike: Coca-Cola.

Vir: Business Insider

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO) je včeraj objavil razpis Sklada za MSP (Ideas Powered for business SME Fund), ki evropskim MSP nudi finančno pomoč na področju pravic intelektualne lastnine. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Vrhovno sodišče RS je v sodbi III Ips 9/2012 odločilo, da v primeru, ko se slaba vera prijavitelja znamke nanaša le na nekatero blago, za katerega je zahteval registracijo znamke, se znamka lahko izbriše le za to blago (ne pa tudi za blago, glede katerega prijavitelj ni ravnal v slabi veri). Preberite več >>

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov. Preberite več >>

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje