15 vročih startupov iz Silicijeve doline
15 vročih startupov iz Silicijeve doline (Vir slike: sxc.hu)
1. Crowdtilt
Leto ustanovitve: 2011
Področje: Skupinsko nakupovanje
Zakaj je uspešno: Podjetje ponuja spletno storitev, ki omogoča skupinsko zbiranje denarja. Oseba lahko prek spletne aplikacije Crowdtilt na neko prireditev povabi večjo skupino prijateljev. Ko določeno število prijateljev udeležbo potrdi, se začne zbiranje vnaprej dogovorjenega zneska, ki ga prijatelji plačajo s kreditno kartico, znesek pa se nato izplača na račun pobudnika. Ko se skupina nato poda na primer v restavracijo na večerjo, so ji pri plačilu računa prihranjene sitnosti z zbiranjem gotovine, saj račun poravna pobudnik akcije z vnaprej zbranim denarjem vseh prisotnih. Več o Crowdtilt >>
2. Exec
Leto ustanovitve: 2012
Področje: Outsourcing – najem zunanjih sodelavcev
Zakaj je uspešno: V času gospodarske krize je veliko podjetij želelo znižati stroške poslovanja, velikokrat tudi na račun odpuščanja zaposlenih. Pomanjkanje delovne sile pa so nadomestili z občasnim najemom zunanjih sodelavcev, ki so v podjetje poleg znanja in spretnosti prinesli tudi sveže ideje. Prav to luknjo na trgu so zapolnili v podjetju Exec, saj se ukvarjajo prav s “posojanjem” zunanjih sodelavcev. Več o podjetju Exec >>
3. Vayable
Leto ustanovitve: 2011
Področje: Načrtovanje potovanj
Zakaj je uspešno: Če ste eden izmed tistih, ki se na potovanje ne želi podati s pomočjo varne in preverjene agencije, bo spletna aplikacija podjetja Vayable v pomoč tudi vam. Podjetje popotnikom namreč omogoča hitro in enostavno načrtovanje potovanja, saj čas načrtovanja samostojnega potovanja iz 30 ur skrajšajo na slabih 5 minut! Več o podjetju Vayable >>
4. Stripe
Leto ustanovitve: 2010
Področje: Plačila
Zakaj je uspešno: Mlada startup podjetja se pogosto soočajo s težavami pri sprejemanju plačil, saj morajo vzpostaviti kontakte s kar največjim možnim številom ponudnikov spletnega in drugega plačevanja. Storitev Stripe omogoča enostavno sprejemanje plačil prek kreditnih kartic vseh bančnih ponudnikov, zato storitev predvsem v ZDA postaja čedalje bolj priljubljena.Več o podjetju Stripe >>
5. Postmates
Leto ustanovitve: 2011
Področje: Dostava
Zakaj je uspešno: Postmates se je kot startup podjetje podalo v področje hude in že uveljavljene konkurence. Uspeli so zahvaljujoč svoji učinkovitosti in iznajdljivosti, saj obljubljajo dostavo paketa prej kot v eni uri. Ker svoje obljube tudi izpolnijo, je nad storitvami podjetja Postmates navdušena čedalje večja množica. Več o podjetju Postmates >>
6. Getaround
Leto ustanovitve: 2009
Področje: Posojanje avtomobilov
Zakaj je uspešno: Ob takorekoč vsakodnevnih podražitvah cen goriva, se je verjetno že marsikateri lastnik jeklenega konjička vprašal, ali mu bo avtomobil sploh še koristil. Podjetje Getaround lastnikom avtomobilov ponuja možnost, da v najem ponudijo tudi svoje vozilo, v času, ko ga ne potrebujejo, pri čemer podjetje poskrbi za popolno zavarovanje vozila in prejme manjšo provizijo. Getaround je v prvem letu zaslužilo prek 13 milijonov dolarjev! Več o podjetju Getaround >>
7. Parse
Leto ustanovitve: 2011
Področje: Razvijanje aplikacij
Zakaj je uspešno: V podjetju Parse so pomoč ponudili razvijalcem aplikacij. Omogočili so jim dostop do že napravljenih aplikacij, ki so sicer nujno potrebne za marketing in trženje podjetj, a zamudne, če jim mora programer napisati sam. Tako lahko razvijalci zgolj s klikom svoji aplikaciji dodajo tudi dostop do Facebooka in drugih socialnih omrežij, ter podobne dodatke. Več o podjetju Parse >>
8. Klout
Leto ustanovitve: 2008
Področje: Merjenje vpliva na socialnih omrežjih
Zakaj je uspešno: Klout je razvilo orodje za merjenje vpliva na spletnih socialnih omrežjih, kot so Facebook in Twitter. Orodje omogoča spremljanje “vpliva” in “moči”, saj uporabnikom omogoča pridobiti občutek, kako dobra je njihova Twitter in Facebook promocija ter na katerih področjih bi bilo potrebno napraviti spremembe. Več o podjetju Klout >>
9. Yardsale
Leto ustanovitve: 2012
Področje: E-prodaja
Zakaj je uspešno: Pred leti je bil skoraj vsak član eBaya. Nato je čedalje hitreje rastoče podjetje pozabilo na navadne smrtnike in se usmerilo na večja podjetja in masovno prodajo, kjer so imeli tudi večji donos. Yardsale je uspešno zapolnil luknjo na trgu, saj omogoča hitro in enostavno prodajanje najrazličnejših stvari kar preko enostavne mobilne aplikacije. Več o podjetju Yardsale >>
10. Path
Leto ustanovitve: 2010
Področje: Socialno omrežje
Zakaj je uspešno: Path je socialno omrežje, ki Marku Zuckerbergu, ustanovitelju Facebooka, ponoči ne pusti spati. Če ste utrujeni od ogromnega števila “prijateljev” in znancev na Facebooku in želite podrobnosti iz svojega življenja deliti zgolj z izbranimi najtesnejšimi prijatelji, je Path prava stvar za vas. Več o podjetju Path >>
11. Square
Leto ustanovitve: 2009
Področje: Plačila
Zakaj je uspešno: Storitve podjetja Square postajajo že tako rekoč nuja za manjša podjetja. Square namreč predstavlja pravo revolucijo na področju poslovanja, saj omogoča plačevanje s kreditno kartico kar prek iPhone, iPad ali Androida! Vse kar potrebujete je čitalec kreditnih kartic, ki ga dobite brezplačno ob registraciji. Več o podjetju Square >>
12. Kixeye
Leto ustanovitve: 2007
Področje: Spletne igre
Zakaj je uspešno: Spletne igre na Facebooku in drugih socialnih omrežjih so čedalje bolj v zatonu – razen tiste, ki jih ustvari podjetje Kixeye. V omenjenem podjetju veliko dajo na kvaliteto, sicer pa ciljajo na manjše množice spletnih navdušencev, ki so konec koncev v kvalitetno igro pripravljeni vložiti več denarja. Več o podjetju Kixeye >>
13. Twitch.TV
Leto ustanovitve: 2006
Področje: Deljenje videoposnetkov
Zakaj je uspešno: Podjetje se je v Twitch.TV preimenovalo iz Justin.TV. Sprva so se ukvarjali s prenašanjem videoposnetkov iz vseh področij, snemanih v realnem času, nato je podjetje svoj fokus preusmerilo zgolj na področje računalniških iger. Spletna stran postaja prava atrakcija med mladimi, saj imajo mesečno prek 16 milijonov različnih obiskovalcev! Več o podjetju Twitch.TV >>
14. Box
Leto ustanovitve: 2006
Področje: Storitve v oblaku
Zakaj je uspešno: Podjetje, vredno več kot milijardo dolarjev, je pred kratkim prejelo 125 milijonov dolarjev s strani tveganih kapitalistov. Storitev uporabnikom omogoča shranjevanje podatkov v oblaku, deljenje datotek in neomejeno dostopanje iz katerekoli naprave, ki ima dostop do interneta. Več o podjetju Box >>
15. Uber
Leto ustanovitve: 2009
Področje: Prevozništvo
Zakaj je uspešno: Podjetje omogoča hiter in preprost najem osebnega voznika z avtomobilom. Storitev je zaenkrat na voljo le v San Franciscu, a jo ustanovitelji nameravajo razširiti tudi drugod po svetu. Stranka lahko voznika pokliče kar prek enostavne mobilne aplikacije in v podjetju zagotavljajo, da bo voznik na dogovorjenem mestu v kar najhitrejšem možnem času. Več o podjetju Uber >>
Vir: Business Insider