17 nasvetov za mlade podjetnike - 2. del

Avtor Maja Borštnik — 11.06.2012
Komentiraj!
Podjetnik Chris Guillibeau se je lotil zanimive naloge - podal se je na pot okoli sveta z namenom, da poišče najboljšo idejo za ustanovitev podjetja. Na svojem popotovanju - obiskal je prek 150 držav - je odkril 17 naukov, ki pridejo prav vsakemu mlademu podjetniku.
17 nasvetov za mlade podjetnike - 2. del

17 nasvetov za mlade podjetnike - 2. del (Vir slike: sxc.hu)

Želel je slišati predvsem mnenja podjetnikov, ki svojega vstopa v podjetništvo niso načrtovali. Raziskal je, kaj je bilo tisto, kar jim je prineslo uspeh, kako so sploh začeli s poslovanjem in kako jim je uspelo zgraditi uspešno podjetje.

V raziskavi je sprva sodelovalo prek 1500 podjetnikov, a je vzorec skrčil na 70 enot. Prav vsem izmed njih pa je podjetništvo popolnoma spremenilo način življenja. In kateri so ti nauki? Preberite si v nadaljevanju.

Prvih 8 nasvetov si preberite v prvem delu: 17 nasvetov za mlade podjetnike >>

9. Bodite pripravljeni na spremembo

Navdihujoč je primer podjetnika, ki je želel ostati anonimen. V njegovi spletni trgovini je spremenil le eno stvar - ceno, vse ostalo je ostalo enako. Ceno je iz 49 povišal na 89 dolarjev. Opazil je sicer rahel upad prodaje, a skupni dobiček je bil veliko višji! Sedaj mu vsak prodani izdelek prinese 24 dolarjev več dobička kot prej. V enem letu bo zaradi te spremembe zaslužil kar 35 tisoč dolarjev.

Nauk: Preizkusite vse možnosti. Če vam preizkušanje ne gre, poskusite vsaj spremeniti ceno.

10. Ponudba, kateri se kupci ne bodo mogli upreti

Scott McMurren je mojster prav v tem. Ustanovil je podjetje Alaska TourSaver, ki turistom prodaja knjige kuponov z ogromnimi prihranki. Aljaska je namreč čudovita za raziskovanje, a tudi precej draga.

Scott je podpisal pogodbe z mnogimi hoteli, restavracijami in turističnimi vodiči in skupaj nudijo odlične popuste za popotnike, ki se jim tako rekoč ne morejo upreti. A napravil je še en pomemben korak: svojo knjigo kuponov je ocenil na 100 dolarjev. Kljub visoki ceni popotnikom sploh ni treba razmišljati o nakupu, saj z zgolj enim izkoriščenim kuponom lahko prihranijo vrednost celotne knjige.

Nauk: Napravite ponudbo, ki bo kupcem tako mamljiva in ne bodo mogli reči ne.

11. Ljudem prodajte to, kar si želijo

Kyle Hepp se ukvarja s prodajo poročnih fotografij. Navdušuje predvsem mlade, saj je njeno delo netradicionalno in drugačno. Kyle zato posveti veliko časa spoznavanju parov preden jih fotografira, saj se mora naučiti, česa si njene stranke najbolj želijo. Hkrati pa sledi še željam bodočih tastov in tašč, ki si morda želijo bolj tradicionalne fotografije.

Nauk: Ugotovite, česa si stranke najbolj želijo, kljub temu, da se tega morda niti sami ne zavedajo.

12. Zapakirajte srečo in jo prodajte

Ljudje si pogosto želijo k svojemu življenju dodati nekaj pozitivnega in nadomestiti negativno. Najboljša podjetja naredijo prav to - strankam dajo občutek, da so nekaj posebnega. Pomembno je, da se bolj osredotočate na opis pozitivnih stvari, ki jih bo vaš produkt stranki prinesel. Sam opis produkta niti ni tako pomemben.

Nauk: Svojim produktom ali storitvam dodajte pridih pozitivnega in strankam omogočite, da bodo spremenili svojo dnevno rutino.

13. Ustvarite si svoj trg

Charlie Jordan in Mark Ritz sta ustanovila podjetje Kinetic Koffee Kompany. Ponujala sta odlično kavo, a v poplavi kavarn to ni bilo dovolj za uspeh. Osredotočila sta se na drugačno ciljno publiko - na ljudi, ki svoj čas radi preživljajo zunaj. Pojavljala sta se na raznih tekmovanjih in se tako izognila hudi konkurenci, kot je na primer Starbucks.

Nauk: Ugotovite kako bi lahko poiskali svojo ciljno publiko. Izognite se konkurenci in si napravite svoj trg.

14. Ponudite garancijo za nezadovoljstvo

Nev Lapwood je prodajal DVD z nasveti o učenju snowboardanja. Imel je odličen poslovni model, a šele, ko je dodal možnost 110 odstotnega povračila denarja ob nezadovoljstvu s produktom, je njegov posel zacvetel. Njegov posel letno prinese 240 tisoč dolarjev dobička, le redko pa kdo uveljavlja garancijo za nezadovoljstvo s produktom.

Nauk: Ustvarite zaupanje, ponudite močno garancijo in hkrati močan produkt, zaradi katerega stranke ne bodo potrebovale uveljavljati garancije.

15. Samopromocija in samooglaševanje

Metode marketinga so se v zadnjih letih močno spremenile. Večina podjetnikov, s katerimi se je srečal Guillibeau, je svoje podjetje tržilo zgolj prek širjenja dobre besede. Tudi sam je napravil test in ugotovil, da je prodal veliko več izdelkov zaradi prodaje prek prijateljskega širjenja o njegovih produktih kot zaradi prodaje prek plačanih oglasov.

Nauk: Če se plačani oglasi obnesejo, jih plačujte še vnaprej. A še preden se sploh lotite plačanih oglasov, poskusite s samopromocijo in samooglaševanjem.

16. Navdušenje in nestrpnost pred prihodom izdelka na tržišče

Ustvarite navdušenje preden produkte pošljete v prodajo. Razširite zgodbice o vaših produktih in pripravite ljudi, da bodo z veseljem in nestrpnostjo pričakovali dan, ko bodo vaši produkti prišli v trgovino.

Adam Baker in Karol Gajda v svojem podjetju Only72 dvakrat letno organizirata mega spletno prodajo, ki traja le 72 ur. Dobički segajo v nebo in to zgolj zato, ker sta se naučila ustvariti pričakovanje.

Nauk: Pripravite ljudi, da bodo z nestrpnostjo pričakovali vaš produkt. Nato jim dajte to, kar želijo.

17. Iz katastrofe ustvarite poslovno priložnost

Ridlon “Sharkman” Kiphard je na otoku Fiji ponujal adrenalinske izlete. Na dan njegovega prvega izleta je na sosednjem otoku, kamor so nameravali oditi, umrl poglavar in razglašeno je bilo 100 dnevno žalovanje. Nenadoma je imel 9 gostov, ki so plačali ogromno količino denarja, in nobene destinacije. V eni noči mu je uspelo organizirati celotno potovanje - od letalskega poleta, hotela do učiteljev potapljanja. Gostje so bili navdušeni nad hitrim odzivom in odličnimi počitnicami, Sharkman pa je dobil ogromno novih strank zaradi njihovih priporočil.

Nauk: Zakaj ne bi uspeli brez napak? Vsi trdijo, da mora vsak podjetnik preiti določeno število padcev, preden uspe, ter, da se mora učiti iz napak. Dokažite jim nasprotno in trenutek neuspeha spremenite v uspeh.

Vir: Four Hour Work Week

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!