23. Slovenski oglaševalski festival - Utrip

Avtor Urška Saletinger — 03.04.2014
Komentiraj!
Osrednja tema letošnjega Slovenskega oglaševalskega festivala (SOF), ki ga organizira Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ), so bila nova razmerja in nove razmere na slovenskem oglaševalskem trgu.
23. Slovenski oglaševalski festival - Utrip

23. Slovenski oglaševalski festival - Utrip (Vir slike: sof.si)

Pomembnost pravih razmerij namreč določa, kakšni bodo naši poslovni in komunikacijski uspehi, zato so si, kot pravi Barbara Modic, predsednica 23. SOF-a in direktorica Pristop Media, želeli odgovoriti predvsem na vprašanja relacij med blagovnimi znamkami in potrošniki, med tveganjem in previdnostjo, med razumom in čustvi, med uporabo tehnologij in izvirno ustvarjalnostjo.

V treh festivalskih dneh se je po navedbah organizatorja zvrstilo 25 predavanj in delavnic s kar 48 različnimi predavatelji, med njimi tako domači kot tudi priznani mednarodni strokovnjaki s področja marketinga in oglaševanja, katerim je prisluhnilo prek 900 udeležencev. Največ odmevnosti v kongresnem delu so pričakovano poželi:

Lars Samuelsen, UncleGrey, ki je predstavil raziskavo, ki dokazuje korelacijo med nagrajenimi kreativnimi deli in učinkovitostjo le-teh, z vidika prodaje in dobička, zato pravi, da je »kreativnost mati učinkovitosti«.

Jugoslav Petković, podjetnik in t. i. »spletni veteran«, nam je skušal predstaviti, kako je nova ekonomija omogočila slehernikom, da postanejo poslovne zvezde. Izpostavil je pomembnost prizadevanja blagovnih znamk za mojstrstvo, komuniciranja lastnega porekla in avtentičnosti (ali v izvirniku: craft – provenance – authenticy), kar vidi tudi kot ključne trende.

Jugoslav Petković (Vir slike: Urška Saletinger)

Gareth Deere, Ipsos Dubai, nam je s predavanjem »Mama, odrastel sem digitalno«, predstavil vpogled v realnost današnjega hitrega, tehnološko bogatega sveta in nekaj dejstev o »Generaciji Z« in njihovem stanju »always-on«, ki je še kako pomembno pri sestavljanju komunikacij in razvoju produktov zanje.

drIan Sutherland, IEDC, je fokus svojega predavanja posvetil kognitivni diverziteti in disonanci v delovni skupini ter kako v procesu »viharjenja« različnih pogledov dejansko nastajajo inovacije in nove ideje.

Claudia Navarro, direktorica marketinških komunikacij za srednjo in vzhodno Evropo pri Coca Coli, zaslužna tudi za umeščenost Coca-Cole na Olimpijskih igrah 2012. Navdihujoč nastop, iz katerega je bilo jasno razbrati, kako vidi in dojema Coca-Colo, pravi, da to že dolgo ni več "zgolj" izdelek, temveč je blagovna znamka, ki se ljudi dotakne na čustveni ravni. In vse zgodbe okrog nje jo delajo unikatno in prepoznavno.

Geoffrey Hantson, Duval Guillaume Modem, nas je navdihnil z izjavo »Trdno sem prepričan, da je zdaj najboljši trenutek za kreativnost v oglaševanju. Toda izjemne kreativne ideje od blagovnih znamk terjajo pogum«. Z nami je delil pet načel, ki jih v tej digitalni dobi priporoča blagovnim znamkam in ki jim dajejo valuto (govori o edini relevantni valuti te dobe - to je družbena valuta ali »social currency«): »Provocirajte. Presenečajte. Bodite relevantni. Bodite kreativni. Bodite »vau«!«

Kentaro Kimura, Hakuhodo Kettle iz Tokia, nam je predstavil svoj pristop k oblikovanju, ki mu pravi kreativna alkimija («Creative Alchemy«) in je sestavljen iz petih konceptov: »Combine« - kombinacija (dve stvari združimo in dobimo novo), »Mimic« - mimika, oponašanje (poiščemo skupne temelje v dveh popolnoma različnih stvareh in jih posnemamo), »Upside down« (na stvari pogledamo z drugega zornega kota in jih skušamo obrniti na glavo), »The truth behind« - resnica v ozadju (da lahko odkrijemo in sklepamo na kaj drugega/novega, moramo videti širšo sliko - stopimo korak nazaj), »What if« - kaj če pristop (z uporabo domišljije se postavimo v nenavadne okoliščine/vloge).

Kentaro Kimura (Vir slike: Urška Saletinger)

Robert Lešnik, slovenski avtomobilski oblikovalec in vodja oblikovanja zunanjosti osebnih avtomobilov pri Mercedes-Benz, ki je v pogovoru z Aljošo Bagolo razkril par osebnih podrobnosti o njegovem doživljanju uspeha čez mejo in kako poteka njegov vsakdanjik - inspirativno v vseh pogledih!

V tekmovalnem delu festivala so agencije, produkcijske hiše in oglaševalci skupno prijavile 392 del. Te si lahko ogledate tudi v spletnem katalogu in še sami presodite upravičenost nagrad, ki so jih podelili na petkovi slavnostni podelitvi.

Izpostavimo zgolj glavne nagrajence, ostale si lahko pogledate na tem naslovu:

  • Agencija leta: Agencija Pristop,
  • Znamka leta: znamka Orto, naročnik Si.mobil
  • Priznanje za najboljšo produkcijsko hišo filmskih oglasov: Pakt Media
  • Priznanje za najboljšo produkcijsko hišo radijskih oglasov: 100 d.o.o. 

Prejemnika letne stanovske nagrade, ki jo podeljuje Upravni odbor Slovenske oglaševalske zbornice sta:

  • Oglaševalec leta: Si.mobil, d.d.
  • Oglaševalska osebnost: Matevž Medja, direktor in partner agencije Gigodesign 

Vzporedno pa je potekal še boj med 16 pari mladih kreativcev, žirijo sta prepričali Ajda Žagar in Aleksandra Prus, z delom Phonebuster.

Zakaj na festival SOF naslednje leto?

V kolikor vas ne prepriča dober program in vpogled v oglaševalsko letino preteklega leta ter obljuba po kreativnem navdihu, je festival zagotovo tudi odlična priložnost za promocijo malih in večjih podjetij, tako skozi tekmovalni del (v katerem javnosti pokažete primer dobrih komunikacijskih akcij), kot zagotovo tudi skozi številne sponzorske umestitve, ki jih organizatorji festivala omogočajo (od pojavnosti na komunikacijskih materialih samega festivala, do umestitve partnerjev na premium lokaciji Grand Hotela Bernardin, do vključitve v festivalske torbice itd.).

Oznamčena umestitev jim omogoča izpostavo, ki je precej medijsko izpostavljena in podprta na večih kanalih: TV reportaže, novinarski prispevki v tisku in na spletu, predvsem pa tukaj ne gre pozabiti na družabna omrežja, ki ta podjetja/znamke pokaže še v bolj osebni luči in vključene v uporabnikova doživetja z njo. Na tem mestu naj dodamo še pohvale za odlično komunikacijo in nemoteno delovanje Twitter zidu znotraj dvorane, kjer je bila na trenutke debata celo še bolj zanimiva, in s tem festivalu dodana še ena dimenzija pojavnosti.

Priložnosti za mreženje je tako več kot dovolj, zato je potencial vzpostavitve novih kontaktov in poglobitve odnosov z obstoječimi partnerji vedno dober razlog za obisk in hkrati povabilo na ponovno srečanje naslednje leto. Duh festivala lahko ujamete tudi v spletni galeriji ali njihovi zelo ažurni Facebook strani.  

Avtorica prispevka je Urška Saletinger, Vodja digitalnih projektov, Luna TBWA (@aksru)

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice