3 glavni koraki pri prodaji podjetja

Avtor Aleksandra Jovanova — 23.06.2011
Komentiraj!
Stopnja prodaje podjetij v ZDA je zelo nizka, saj se manj kot 10% podjetij dejansko proda. Kako torej zagotoviti, da se bo vaše podjetje uspešno prodalo? Poznamo tri ključne korake, ki so primerni za vsakega lastnika manjšega podjetja, ki želi uspešno izpeljati postopek prodaje.
3 glavni koraki pri prodaji podjetja

3 glavni koraki pri prodaji podjetja (slika: sxc.hu).

Prepoznavanje potencialnih kupcev

Raziskati je potrebno, kdo vse bi lahko bil potencialen kupec, in na podlagi tega ustvariti seznam primernih kupcev. Med slednje lahko spadajo konkurenti (posredni ter neposredni), osebe, ki so zaposlene v večjih podjetjih vaše industrije, sorodniki, vaši kupci ter dobavitelji.

Vnaprejšnja zagotovitev poslovnega posojila

To storitev omogoča večina bank ter organizacij za razvoj skupnosti. Predložiti je potrebno poslovne ter osebne davčne napovedi skupaj s prodajno ceno vašega podjetja. Če vam bodo odobrili le 70-80% financiranja, lahko ponudite financiranje s strani kupca, da bi se cena "izenačila".

Trženje

Najprej je potrebno podjetje uvrstiti na prodajno listo oz. ga dati naprodaj. Kot pomoč pri prodaji se lahko obrnete na posrednike oz. trgovce, ki bi delovali kot vaši prodajni agenti, vendar morate imeti v mislih, da ti zahtevajo velike vsote denarja le za dodajanje vašega podjetja na sezname nekaj poslovno-prodajnih spletnih strani.

Aktivno trženje svojega podjetja torej pomeni zagotovitev posojila, razvijanje tržnega materiala ter kontaktiranje vsaj 100-200 potencialnih kupcev. Poleg tega pa uvrstitev na seznam spletnih strani, ki se ukvarjajo s prodajo podjetij.

Vir: Noone, Jim. 3 Vital Steps to Selling Your Business. Smallbizbee.com, 15.6.2011.

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!