3fs: pri razvoju aplikacij nam pomagajo tudi otroci

Avtor Maruša Žibert — 06.05.2014
Komentiraj!
Slovensko podjetje 3fs, ki ga večina pozna kot očeta uspešnega podjetja Toshl, razvija tudi aplikacije, namenjene otrokom. Pri razvoju aplikacij, ki so združene pod blagovno znamko Toonia, so potrebne ustrezne prilagoditve, zato pri testiranju pogosto za pomoč prosijo tudi svoje otroke.
3fs: pri razvoju aplikacij nam pomagajo tudi otroci

Ko daš aplikacijo v roke otroku, vidiš, da jo drugače uporablja, pravi Anja Renko (Vir slike: osebni arhiv)

V notranjosti lično urejenih prostorov podjetja 3fs, kjer dodaten skupinski duh dajejo tudi motivi njihovih junakov iz aplikacij in drugih storitev, najdemo posebno sobo. Ta je namenjena najmlajšim 3fs-ovcem. V njej se lahko igrajo, v barvitem prostoru pa pogosto tudi "testirajo" nove aplikacije, ki jih razvija 3fs. V test jim dajo tudi konkurenčne aplikacije, da vidijo, kaj jih zabava. Pri tem pa je zanimivo opazovati, pravi vodja omenjenega projekta Anja Renko, kako drugačna je njihova uporaba od uporabe odraslih. "Tudi če vse zadeve stestiramo, ko daš aplikacijo v roke otroku, vidiš, da jo drugače uporablja. Tukaj izkoriščamo otroke naših sodelavcev in prijateljev," pove v smehu.

Otroci vse pomembnejši uporabniki pametnih telefonov

Vse se je začelo s 3fsovo spletno storitvijo Stripgenerator, ki je ponujala izdelavo stripa z različnimi karakterji in elementi. Uporabnik je lahko naredil svoj strip. V 3fs so nato prišli na idejo, da bi podobno storitev naredili za naprave na dotik, hkrati pa se jim je porodila tudi ideja, da bi poskusili narediti kaj za otroke. "Poskusimo", so rekli. Začeli so z aplikacijo Toonia Storymaker. Ko so bili sredi procesa razvoja, so preverili trg in ugotovili, da ima velik potencial. Uporaba telefonov in tablic med otroci je v zadnjem letu narastla kar za 10 odstotkov. "Konkurenca pa je z nekaj izjemami precej slaba," medtem pa so pri preverbi trga ugotovili tudi, da je veliko razvijalcev aplikacije, namenjene otrokom, združevala v blagovno znamko. Temu koraku so sledili tudi sami. "To pomaga staršem," saj tako lažje najdejo tudi druge aplikacije iste blagovne znamke, s katero so zadovoljni, razvijalcem pa to omogoča enostavnejše širjenje baze.

Zadovoljiti je treba starše in otroke

"Vse skupaj je treba prilagoditi. Ciljati je treba na starše, ki so tisti, ki iščejo primerne aplikacije in jih naložijo. Njih moraš najprej prepričati, da je aplikacija koristna za njihovega otroka, da se bo ob njej zabaval. Prepričati pa je treba tudi otroka, ki jo dejansko uporablja. Zadovoljiti moramo oba," razloži Renkova, ki dodaja, da je cilj Toonie prerasti v podjetje.

Z aplikacijami ciljajo sicer na najmlajše, od drugega leta starosti naprej, pozitivni odzivi pa prihajajo tudi od starejših, najstnikov. Za najmlajše je nujna ustrezna prilagoditev uporabniške izkušnje, prilagoditev s slikami in čim manj teksta: "Če se otrok v aplikaciji izgubi, in ni dovolj jasno nakazano, kje se nahaja, ne bo znal priti nazaj."

Azija je zanimiva

"Nekoč sem v smehu dejala, da so si verjetno vsi Slovenci, ki imajo iPada, že naložili eno od naših aplikacij," a pravi, da gre pri številu "slovenskih" prenosov za premajhne številke, medtem ko si je po svetu njihove aplikacije preneslo že več kot 650 tisoč uporabnikov. Najmočnejši so v ZDA, Rusiji, na arabskem polotoku in v Evropi. "Azija ima sicer velik potencial, ampak je jezik velik problem. Zahteva lokalizacijo, prilagoditev, tudi kultura je drugačna," na kar nakazuje že seznam najbolj priljubljenih aplikacij v App Storu za azijski del. Čeprav pravi, da nam je v tem pogledu ameriška kultura precej bliže, ne zanika, kako močan potencial imata Japonska in Južna Koreja.

Kaj je "osnovna higiena"?

Preverjanje in obveščanje trga te ciljne skupine je specifično, poudarja Renkova. Ne le spletne strani s takšno ali drugačno otroško vsebino, kontaktirati morajo tudi bloge, ki jih obiskujejo mlade mamice. Čeprav takšne poteze, poleg kontaktiranja strokovnjakov, ki delajo recenzije, ne prinašajo večjega učinka, pa to po njenem mnenju predstavlja "osnovno higieno".

Toonia napoveduje …

Med najbolj priljubljenimi aplikacijami iz blagovne znamke Toonia je pobarvanka, Toonia Colorbook. Kot pravi Renkova, je razlog v tem, da gre klasično in preverjeno zabavo otrok: "Vsi jo poznajo, zato jo tudi iščejo." Za vse tiste, ki na napravah, ki jih poganja Android, pogrešate aplikacije blagovne znamke Toonia, pa – prihajajo kmalu. So že v razvoju.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice