5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Avtor — 19.03.2016
Ste se kdaj, ko ste navdušeno spremljali TED govore vprašali, zakaj so govorci samozavestni, znajo z besedami in pustijo tako močan pečat pri slušateljih? Verjetno se niso vsi takšni rodili, zagotovo pa sledijo naslednjim pravilom.
5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Govor mora biti strukturiran (Vir slike: Picjumbo.com)

30 sekund, da jih navdušite.

Ne začnite svojega nastopa medlo, z uvodnimi besedami, kot so: »Hvala za ta uvod« ali pa »Hvala za vabilo.« Namesto tega dajte občinstvu nekaj, kar bo takoj zagrabilo njihovo pozornost. Navdušite občinstvo v prvih 30 sekundah. Predstavite svojo temo v popolnoma novi luči, predvsem pa bodite seznanjeni s tem, kdo je dejansko vaše občinstvo, kaj ga bo navdušilo in pritegnilo. Zapomnite si: imate 30 sekund, da pričnete svoj govor, naredite vtis na poslušalce, hkrati pa izkoristite priložnost za to, da jim poveste, o čem bo sploh tekel govor. Prvih nekaj stavkov je poglavitnega pomena, zato jim morate posvetiti še dodatno pozornost.

Govor mora biti strukturiran.

Profesionalni govorci se dobro zavedajo, da je ključ do uspeha struktura govora, ki ves čas drži pozornost poslušalcev. Še preden začnete pisati svoj govor, si naredite okvir, v katerem boste razmišljali o svojem govoru – najsibo kronološki ali tematski. Organiziranje idej v okviru bo izboljšalo kakovost vašega govora, predvsem pa bo služilo temu, da boste sestavili koherentno sporočilo. Poslušalci potrebujejo strukturo, da lahko uživajo v vašem govoru. Imeti mora rep in glavo in biti logičen. Če boste postali pozorni, boste ugotovili, da ima vsak dober govor jasno strukturo.

Pridite na 3-tedenski trening javnega nastopanja in prejmite darilo: knjigo Talk like TED!

Bodite jasni.

Jasno povejte, kaj je vaša glavna ideja – in se okoli nje tudi ves čas vrtite. Prepričajte se, da imate jasno idejo, ki jo tudi jasno komunicirate skozi svoj govor. Mogoče se vam bo zdelo, da se ponavljate, a v resnici si ljudje, ko poslušamo, ne zapomnimo toliko informacij, pač pa le vtis ali učinek sporočila. Kar seveda pomeni, da morate glavno sporočilo ponoviti večkrat, na različne načine, če želite, da si bodo poslušalci to zapomnili. Četudi imaš vaš govor več različnih informacij, naj se vedno vrača k osnovni ideji, ki jo želite izpostaviti.

Uporabljajte preprost jezik.

Za dober govor ne potrebujete visokoletečih besed, ki jih pol občinstva ne razume. Bodite dostopni in preprosti. Pozabite dolge stavčne strukture, stavki naj bodo kratki in jasni. Na tak način boste pridobili zaupanje občinstva – in to je tudi ključ, kako se z njimi hitreje povežete.

Udaren zaključek.

Zaključite svoj govor z jasnim pozivom k akciji. Smiselno zaokrožite svoj govor, ponovite svojo idejo in se obrnite k občinstvu. Zaključek mora ponoviti glavne točke iz uvoda, v zaključenem formatu, hkrati pa predstaviti poziv k akciji, kar naj bo nekaj, kar bo občinstvo dalo misliti ali pa jih spodbudilo k drugačnemu življenju, dejanju ipd. Ne zaključite svojega govora z vprašanjem ali odgovorom. Pri zaključku mora občinstvo začutiti kurjo polt – in to je vaš trenutek slave.

Vabimo vas na delavnico: Trening javnega nastopanja 
Datum: 6.4., 13.4. in 20.4. 2016 od 17:00 do 19:30 (delavnica skupno vsebuje 3 srečanja!)
Kraj: Center Sonček
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

Preberite tudi
Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših govoropiscev na svetu. Tekom večletne kariere je ustvaril nešteto govorov za znane politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in tudi z ustvarjanjem govorov za podjetnike.

Preberite več >>
Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Veliko razmišljamo o tem, kaj bomo povedali, premalokrat pa, kako bomo to povedali. Ko govorimo o profesionalnem nastopu, so ton, glasnost, razumljivost in dinamičnost ravno tako pomembni kot vsebina. Če želite, da bo vaše sporočilo učinkovito, potem se izogibajte naslednjim spodrsljajem.

Preberite več >>
Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost občinstva, vzpostavimo kredibilnost, jih usmerimo k naši temi in motiviramo k poslušanju, pravi Darlen Price, avtorica knjige o javnem nastopanju.

Preberite več >>
Early Bird za Trening javnega nastopanja le še danes!

Early Bird za Trening javnega nastopanja le še danes!

Trening javnega nastopanja bo temeljil na individualnem pristopu, podkrepljen pa bo z vajami, snemanji in analizami. Skozi teorijo in prakso bomo razvijali komunikacijske veščine ter spodbujali vašo samozavest pri javnem nastopanju.

Preberite več >>
Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Ne glede na podjetniško panogo, v katero vstopate, boste kot podjetnik zagotovo potrebovali odlične govorniške sposobnosti. Če želite uspeti, boste namreč morali tudi javno nastopati – pred mediji, poslovnimi partnerji in nenazadnje tudi pred investitorji!

Preberite več >>
Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop, kljub temu pa obstaja nekaj iztočnic, s katerimi si lahko pomagate, da postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Chris Anderson je v TED govoru razkril, za kaj gre.

Preberite več >>
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.

Preberite več >>
NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

Imate priložnost, da se vpišete na posebno listo obveščanja o 4-tedenskem treningu javnega nastopanja. Z vpisom si zagotovite EDINSTVENO in ČASOVNO OMEJENO ceno, ki je po preteku ponudbe ne bo mogoče dobiti nikjer na našem portalu. Berite dalje!

Preberite več >>
5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku močno pomagajo pri samopromociji in povezovanju s drugimi akterji na trgu, zato le redki zavrnejo priložnost za govor na prepoznavnih konferencah in okroglih mizah.

Preberite več >>
Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Startupi, ki za nadaljnji razvoj potrebujejo finančno injekcijo, iščejo naklonjenost investitorjev. Pitchi, kot imenujemo te javne predstavitve, jih lahko popeljejo do cilja – investicije, ki jim zagotovi potrebna sredstva in znanje za nadaljnjo pot.

Preberite več >>
Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje