5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Avtor Mojca Jagodic — 19.03.2016
Komentiraj!
Ste se kdaj, ko ste navdušeno spremljali TED govore vprašali, zakaj so govorci samozavestni, znajo z besedami in pustijo tako močan pečat pri slušateljih? Verjetno se niso vsi takšni rodili, zagotovo pa sledijo naslednjim pravilom.
5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Govor mora biti strukturiran (Vir slike: Picjumbo.com)

30 sekund, da jih navdušite.

Ne začnite svojega nastopa medlo, z uvodnimi besedami, kot so: »Hvala za ta uvod« ali pa »Hvala za vabilo.« Namesto tega dajte občinstvu nekaj, kar bo takoj zagrabilo njihovo pozornost. Navdušite občinstvo v prvih 30 sekundah. Predstavite svojo temo v popolnoma novi luči, predvsem pa bodite seznanjeni s tem, kdo je dejansko vaše občinstvo, kaj ga bo navdušilo in pritegnilo. Zapomnite si: imate 30 sekund, da pričnete svoj govor, naredite vtis na poslušalce, hkrati pa izkoristite priložnost za to, da jim poveste, o čem bo sploh tekel govor. Prvih nekaj stavkov je poglavitnega pomena, zato jim morate posvetiti še dodatno pozornost.

Govor mora biti strukturiran.

Profesionalni govorci se dobro zavedajo, da je ključ do uspeha struktura govora, ki ves čas drži pozornost poslušalcev. Še preden začnete pisati svoj govor, si naredite okvir, v katerem boste razmišljali o svojem govoru – najsibo kronološki ali tematski. Organiziranje idej v okviru bo izboljšalo kakovost vašega govora, predvsem pa bo služilo temu, da boste sestavili koherentno sporočilo. Poslušalci potrebujejo strukturo, da lahko uživajo v vašem govoru. Imeti mora rep in glavo in biti logičen. Če boste postali pozorni, boste ugotovili, da ima vsak dober govor jasno strukturo.

Pridite na 3-tedenski trening javnega nastopanja in prejmite darilo: knjigo Talk like TED!

Bodite jasni.

Jasno povejte, kaj je vaša glavna ideja – in se okoli nje tudi ves čas vrtite. Prepričajte se, da imate jasno idejo, ki jo tudi jasno komunicirate skozi svoj govor. Mogoče se vam bo zdelo, da se ponavljate, a v resnici si ljudje, ko poslušamo, ne zapomnimo toliko informacij, pač pa le vtis ali učinek sporočila. Kar seveda pomeni, da morate glavno sporočilo ponoviti večkrat, na različne načine, če želite, da si bodo poslušalci to zapomnili. Četudi imaš vaš govor več različnih informacij, naj se vedno vrača k osnovni ideji, ki jo želite izpostaviti.

Uporabljajte preprost jezik.

Za dober govor ne potrebujete visokoletečih besed, ki jih pol občinstva ne razume. Bodite dostopni in preprosti. Pozabite dolge stavčne strukture, stavki naj bodo kratki in jasni. Na tak način boste pridobili zaupanje občinstva – in to je tudi ključ, kako se z njimi hitreje povežete.

Udaren zaključek.

Zaključite svoj govor z jasnim pozivom k akciji. Smiselno zaokrožite svoj govor, ponovite svojo idejo in se obrnite k občinstvu. Zaključek mora ponoviti glavne točke iz uvoda, v zaključenem formatu, hkrati pa predstaviti poziv k akciji, kar naj bo nekaj, kar bo občinstvo dalo misliti ali pa jih spodbudilo k drugačnemu življenju, dejanju ipd. Ne zaključite svojega govora z vprašanjem ali odgovorom. Pri zaključku mora občinstvo začutiti kurjo polt – in to je vaš trenutek slave.

Vabimo vas na delavnico: Trening javnega nastopanja 
Datum: 6.4., 13.4. in 20.4. 2016 od 17:00 do 19:30 (delavnica skupno vsebuje 3 srečanja!)
Kraj: Center Sonček
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!