5 najpogostejših podjetniških napak

Avtor Mojca Jagodic — 10.02.2015
Komentiraj!
Na poti, ki vodi do uspešnega posla, vas lahko spremlja obilica nevarnosti. Ena napačna poteza, en napačen partner ali ena napačna pogodba vas lahko krepko stanejo. Glede na to, da v svoj posel vlagate veliko, bodite pozorni na naslednjih pet najpogostejših podjetniških napak.
5 najpogostejših podjetniških napak

Odgovorno ravnajte s financami (vir: bigstockphoto.com)

1. Izberite pravega partnerja

Čeprav se vam morda zdi odlična ideja, da s svojim najboljšim prijateljem, punco ali fantom, ustanovita svoje podjetje, je vseeno prav, da se vprašate, kakšne kompetence ima vaš potencialni partner. Morda ima veliko strast do poslovne ideje, ki jo imate, vendar nima izkušenj in znanja, kako voditi posel ali pa celo pogosto neodgovorno ravna z denarjem. Dvakrat premislite, ali bi se tega res lotili z njim. Po drugi strani pa pozabite tudi na to, da najdete partnerja, ki je sicer poslovno izredno sposoben, a se z njim nikakor osebnostno ne ujamete. Potrebujete nekoga, ki ima oboje: je sposoben in kompatibilen z vami.  

2. Poiščite svojega kupca.

Večji je trg, boljša bo vaša prodaja – tako preprosto je. Ampak če boste želeli vsem ustreči, boste tudi vse izgubili. Če je vaš produkt tako splošen, da ga ne morete prodati določenemu kupcu, potem najbrž tudi ne veste, koga bi nagovarjali. Če nagovarjate vse, kupec izgubi občutek, da prav ta izdelek potrebuje. Zavedajte se, komu prodajate, če želite doseči optimalni uspeh.

Novo leto je čas za (osebne) spremembe >>

3. Odgovorno ravnajte z denarjem.

Če se vaš startup znajde v finančni stiski, vam moramo zaupati, da tudi vaša finančna prihodnost ne bo bleščeča. Uspešen podjetnik bo od prvega dne skrbno ravnal s financami, saj se zaveda, da bo prišel čas težjih preizkušenj in se nanj pripravil.

4. Poslušajte svoje kupce.

Če ne poslušate svojih kupcev, kaj pravijo o vas – še posebej v začetni fazi poslovanja – potem tudi ne veste, kaj delate dobro in kaj slabo. Če prodaja pade in ne veste zakaj, boste najbrž potrebovali nekaj časa, da boste ugotovili, kaj vas vleče navzdol. Sprašujte svoje kupce in jih poslušajte – da se lahko izboljšate.

5. Ne vpletajte čustev.

Vaša čustva so vsekakor gonilni dejavnik, da ste se sploh lotili svojega posla. Ampak če se čustveno preveč vpletete v zadeve, ki jih počnete, se lahko zgodi, da boste zaslepljeni pred spremembami, ki bi lahko vaš posel razvile. Imejte pogum, da včasih kakšno idejo pustite ob strani – z željo po boljši in trajnostni prihodnosti. 

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!