5 največjih napak podjetnikov

Avtor Saba Resnik — 27.09.2010
Komentiraj!
Ko odpiramo podjetje, se je napakam praktično nemogoče izogniti. Predstavljamo vam 5 ključnih napak, ki se jim morate kot podjetnik izogniti.
5 največjih napak podjetnikov

Izognite se najbolj ključnim napakam. (Vir slike: http://michaelhyatt.com/)

1. Nejasni cilji in nejasno poslanstvo

Najpomembnejše je, da dobro razmislite, kaj so vaši cilji in si jih zapišete ter jih obesite na vidno mesto, kjer jih boste lahko vsakokrat, ko boste to želeli, prebrali. Še posebej pomembno je, da v kolikor niste v poslu sami, s soustanovitelji podjetja natančno začrtate cilje in poslanstvo podjetja, saj je v takšnem primeru manj verjetnosti, da kasneje prihaja do razhajanj in nesporazumov. Z dobro postavljenimi cilji, bomo sposobni prepoznati naš uspeh.


2. Dokazovanje svoje pameti

Mladi podjetniki največkrat naredijo napako s tem, ko poizkušajo dokazati, kako pametni so. Napaka je, če je to dokazovanje zgolj posledica egoizma in ne želje po uspehu podjetja, po ustvarjanju nečesa boljšega, predstaviti boljšo tehnologijo svetu, ki jo potrebuje, itd. V takšnih primerih se zgodi, da podjetnik noče deliti svojih spoznanj in ne želi deliti zaslug z drugimi, zato ne prosi za pomoč in podporo drugih, ki je v fazi razvoja še kako pomembna.


3. Pohlep

Če ste v poslu zgolj zaradi denarja, boste kaj kmalu naredili eno izmed dveh ključnih napak.

Prva napaka: zbranih premalo sredstev. Najpogostejše izjave: »tega se bomo lotili poceni… ah! Saj ne potrebujemo toliko kapitala…« Podjetje je kot nekakšen motor, ki za delovanje potrebuje sredstva, proizvaja pa vrednost.

Druga napaka: ne-razporejanje lastniškega kapitala, kolikor široko je možno. Šala na račun omenjene napake: » Lastniški kapital je kot gnoj. Če ga imate naloženega na kupu, zgolj smrdi. Če pa ga razpršile po celi njivi, bo tam zraslo veliko lepih stvari.«
Najbolj pomembno je, da se osredotočite na uspeh vašega podjetja in denar bo prišel na račun.


4. Sodelovanje z ljudmi, ki so vam všeč

Veliko podjetnikov dela napako in najema ter sodeluje z ljudmi, ki so jim všeč, so jim blizu, so njihovi prijatelji, itd. Vedno morate v mislih imeti to, da podjetje ni prostovoljno društvo in ni namenjeno zabavi. Problem, ki nastane pri najemanju zgolj tistih ljudi, ki so vam všeč je ta, da v podjetju ne boste imeli kakovostnih kadrov, ki so ključni za uspeh vašega podjetja, saj ne boste imeli raznolikih znanj in raznolikih pogledov na probleme. Najvažnejše je, da se naučite spoštovati ljudi, ki vam niso všeč in z njimi sodelovati.


5. Ne-pustiti podjetja iz rok, ko je čas za to

Rast podjetja lahko primerjamo z odraščanjem otrok. Podjetje se razvija in spreminja in tudi naš odnos s podjetjem se spreminja. Dejstvo, da ste odličen direktor start-up podjetja, še ne pomeni, da boste dober direktor velikemu podjetju. Veščine in znanja, ki so potrebna za vodenje majhnega podjetja se v veliki meri razlikujejo od tistih, ki jih potrebujete za vodenje velikega podjetja. Ena izmed veščin, ki jo morate obvladati, da se izognete 5. problemu, je realna ocena svojih zmožnosti - česa ste sposobni in česa ne, v čem ste dobri in v čem ne. Če boste sposobni oceniti svoje zmožnosti, boste vedeli, kdaj je primeren čas, da se umaknete in delo prepustite ljudem, ki so na tem področju strokovnjaki (če so vam všeč ali ne).

 

Vir: Venturebeat.com

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!