5 napak, ki jih ne smete storiti na Kickstarterju

Avtor Maja Borštnik — 14.10.2013
Komentiraj!
Uroš Čadež iz podjetja XVIDA je za spletni portal Urbantimes.co spisal seznam petih napak, ki jih ne smete napraviti na Kickstarterju. Sam je prve izkušnje z omenjeno platformo pridobil lani, ko je s produktom Boomerang uspel ne le doseči zastavljeni cilj, temveč ga za četrtino tudi preseči.
5 napak, ki jih ne smete storiti na Kickstarterju

5 napak, ki jih ne smete storiti na Kickstarterju (Vir slike: Urbantimes.co)

Uroš Čadež, ustanovitelj in direktor podjetja XVIDA, je do ideje za svoj edinstven produkt, imenovan Boomerang, prišel nekega dne med tekom na tekočem traku v fitnesu, ko je želel uporabljati iPad, a ni imel primernega stojala. Odločil se je ustvariti prvi prototip nosilca in stojala za iPad v enem in kmalu zaslutil velik potencial v produktu. 

Nedolgo po tem se mu je porodila nova ideja in odločil se je, da bo denarna sredstva, potrebna za zagon proizvodnje Boomeranga, poiskal s pomočjo spletne platforme za zbiranje sredstev - Kickstarterja. Zastavil si je cilj: v 30 dneh zbrati 40 tisoč dolarjev, kar je polovica zneska, potrebnega za zagon proizvodnje. Odločitev se je izkazala za odlično, saj je XVIDA v mesecu dni s pomočjo 516 podpornikov uspela zbrati več kot 50 tisoč dolarjev!

Čadež je svoje znanje o pridobivanju sredstev prek priljubljene platforme ubesedil za portal Urbantimes.co in napisal seznam 5 stvari, ki jih ne smete početi na Kickstarterju in podobnih platformah. Poglejmo si, za kakšne napake gre.

1. Ne pozabite razširiti besede

Morda ste že slišali za rek, da se dober glas širi v deveto vas, toda pri Kickstarterju se na to zagotovo ne smete zanašati. Uporabiti morate vse možne prijeme, da besedo o vašem produktu razširite po vseh možnih kanalih. To lahko storite tako, da priljubljenim blogerjem ponudite ekskluzivne novice o napredku ali pa poskušate doseči objave na drugih medijskih kanalih.

2. Ne nadlegujte prijateljev in znancev

Prav je, da ste nad svojim produktom navdušeni, toda nikar ne pretiravajte in ne silite svojih prijateljev in znancev, da tudi oni o njem neprestano širijo besede na družabnih omrežjih, kot sta na primer Facebook in Twitter. Seveda ni nič narobe s tem, da jih o svojem novem podvigu obvestite, toda v nič jih ne smete prisiliti. Navsezadnje, vaš produkt ne more uspeti zgolj s pomočjo vaših prijateljev in znancev, zato raje delajte na tem, da novice o vašem podvigu pridejo v javnost.

3. Ne podcenjujte stroškov

Bodite previdni, da pri načrtovanju svoje Kickstarter kampanje v račun vkalkulirate prav vse stroške. To pomeni, da morate upoštevati tudi stroške poštnine in nakupa embalaže, ki lahko ob večji količini naročnikov segajo v višave. Čadež še svetuje, da kupce iz oddaljenih kontinentov naprosite, da ceni za vaš produkt dodajo še nekaj malega za stroške poštnine. Navsezadnje gre za Kickstarter in ne za katero izmed spletnih trgovin, ki kupce pridobiva tudi na račun brezplačne poštnine, kar bodo vaši podporniki zagotovo razumeli.

4. Ne pozabite na plačilo davkov

Zbiranje sredstev na Kickstarterju ni neobdavčeno, kar bi lahko kdo neupravičeno verjel zaradi pomanjkljivih informacij, objavljenih na spletni strani omenjene platforme, je poudaril Čadež. Plačilo davkov lahko predstavlja velik problem predvsem za tista podjetja, ki denarna sredstva zbirajo ob koncu leta, saj znesek, pridobljen na Kickstarterju, izpade kot dobiček, na katerega je potrebno plačati davek, v primeru, da ga do konca leta še ne porabite kot investicijo v razvoj vašega podjetja. 

Preberite tudi ostale vsebine o priljubljeni platformi Kickstarter >>

5. Ne pozabite na iskrenost

Mladi podjetniki so velikokrat preveč zagnani, ko načrtujejo svojo prvo Kickstarter kampanjo in neredko se zgodi, da zastavljenega roka ne morejo doseči pravočasno. Pomembno je, da roka za dostavo naročenih produktov ne zastavite preveč optimistično in, da planiranemu roku raje dodate še kak mesec dni več. Če pa se vam vendarle zgodi, da vas karkoli preseneti in nekoliko zamakne rok dobave, tega ne pozabite sporočiti svojim zvestim podpornikom. Tu se najbolje obnese iskrenost pri pojasnjevanju, za kakšne težave gre, pozabiti pa ne smete niti na opravičilo.

Vir: Urbantimes.co

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!