5 nasvetov, kako postati boljši vodja

Avtor Saba Resnik — 03.05.2013
Komentiraj!
Na svetu ni veliko dobrih vodij, ki so bili s to sposobnostjo rojeni. Največ vodij je dobrih zato, ker se trudijo biti bolj učinkoviti in veliko delajo na tem. Če želite postati boljši vodja, morate v to vložiti veliko truda.
5 nasvetov, kako postati boljši vodja

5 nasvetov, kako postati boljši vodja. (Vir slike: sxc.hu)

Pomagamo vam lahko nekaj z nasveti, samo od vas pa je odvisno ali boste sprejeli izziv in se lotili trdega dela.

1. Vedno držite svojo obljubo. Vedno!

Nikoli ne obljubite ničesar, za kar niste prepričani, da lahko izpolnite. Nič vam namreč ne bo znižalo kredibilnosti bolj kot prelomljena obljuba in neizpolnjena pričakovanja.

Vsake toliko časa bo držanje obljube velik izziv in boleča naloga, vendar vam bo predanost pomagala pri razvoju discipline in integritete.

Vadite doma, na otrocih in sorodnikih, pa tudi na svojih kolegih.

2. Obleka naredi človeka.

Vsi dobro poznamo zgornji rek in v njem je vsekakor nekaj resnice. Pomembno je, da se oblečete tako, da boste navdihovali. Vaš stil oblačenja se mora ujemati z vašo osebnostjo in vašim podjetjem - pri tem morate biti konsistentni.

Ni potrebno, da zunanji izgled in stil oblačenja omejite zgolj nase, stil lahko aplicirate tudi na celotno podjetje.

3. Do zaposlenih se obnašajte tako, kot od njih pričakujete, da se obnašajo do strank.

Zahtevati od svoje ekipe, da so do strank vljudni, medtem ko se vi do njih obnašate zaničevalno, je hinavsko. Če ste vodja, to še ne pomeni, da se lahko odzivate nepremišljeno. Način, kako vi ravnate z ljudmi, bo (želite ali ne) vodilo za vse vaše zaposlene.

Dober vodja ni strog, temveč poskrbi, da njegovi zaposleni uspejo. Večkrat morate posameznike v svoji ekipi vprašati: "Kako ti lahko pomagam?"

4. Pokažite, da vam je mar za vašo in njihovo osebno rast.

Sta zgolj dve poti, da vaš posel zraste: da zrastete vi in da zraste vaša ekipa. Ko boste sami osebnostno zrasli in bo zrasla tudi vaša ekipa, se bo nivo storitev dvignil in učinkovitost se bo povečala.

Manjše podjetje s Floride, Suncoast Coffee Service and Vending, svojim zaposlenim plačuje, da berejo knjige, ki pomagajo njihovi osebni in profesionalni rasti. Preko programa, ki ga imenujejo Making People Better, pošljejo zaposlenim na dom knjigo, za katero imajo zaposleni časa približno 1 mesec, da jo preberejo. Ko zaposleni preberejo knjigo, dobijo tudi 50 USD in se konec meseca udeležijo srečanja, kjer razpravljajo o njej.

5. Ne čakajte na povratne informacije, raje vprašajte.

Nikar povratnih informacij ne jemljite kot kritiko, saj boste na tak način zamudili priložnost, da se naučite biti boljši vodja.

Prav tako ne smete čakati, da se vaši zaposleni opogumijo in vam posredujejo povratne informacije. Zaposlene morate enostavno vprašati, kaj si mislijo, vendar jih nikar ne sprašujte, naj vam povedo, kaj jim je všeč in kaj ne. Boljše informacije boste dobili, če boste vprašali: "Po vašem mnenju, kaj bi lahko naredil, da bi postal bolj učinkovit vodja?"

Če boste od zaposlenega dobili odgovor, da morate postati bolj učinkoviti pri komuniciranju, ga morate obvezno vprašati, naj vam poda primer, ko niste bili učinkoviti. Na tak način boste točno vedeli, kdaj ste ga polomili in kako se boste v prihodnosti izboljšali.

Vir: entrepreneur.com

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!