Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati računov

Tisti naši bralci, ki že imate svoje podjetje ter redno poslujete predvsem s pravnimi osebami, ste se verjetno že srečali s problemom neplačil. Posledično je verjetno tudi nekaj izmed vas postalo neplačnikov. Ponujamo vam 5 nasvetov, ki pomagajo pri razrešitvi omenjene situacije.
Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati računov

Neplačila (vir slike: sxc.hu)

1. Pravočasno obveščajte o neplačilu računov

Verjetno boste že nekaj dni pred potekom valute na računu vedeli, da računa ne boste morali plačati pravočasno. Predlagamo vam, da bodočega dolžnika vnaprej obvestite o tem, da ste zabredli v težave ter da boste svojo obveznost poravnali z zamikom. Tako bo le ta vedel kaj se dogaja s plačilom njegovih računov ter lahko ustrezno planiral svoje obveznosti.

2. Odgovarjajte na opomine

Če vam dolžnik pošlje opomin po navadni ali elektronski pošti, če vas kliče oziroma kako drugače opozarja na vaš dolg, ga nikar ne ignorirajte. Javite se na telefon in elektronsko pošto, se opravičite ter razjasnite situacijo. Ponudite tudi konkretne datume za poplačilo vaših obveznosti. Najslabše kar lahko storite v tej situaciji je, da se ne javljate ter tako dolžnike pustite tavati v temi, hkrati pa si povečate možnost, da pride do dodatnih stroškov v primeru zunanje ali izvensodne izterjave..

Poskusite svoje obveznosti premakniti na kasnejše obdobje, napravite časovni program plačil. Poskrbite za to, da se boste novih rokov plačil resnično držali.

3. Iščite načine za kompenzacijo

Če imate dlje časa neplačan račun do enega izmed vaših partnerjev, s tem nanj vplivate na kar nekaj načinov. Kot prvo, zmanjšujete mu likvidnost. Za opravljanje vaše storitve je namreč podjetje porabilo svoja denarna sredstva ali druge resurse. Hkrati je tudi že plačalo DDV, čeprav od vas še ni prejelo plačila. Račun izdan vašemu podjetju tudi povišuje poslovni izid podjetja, kar konec leta pomeni plačilo davka na dobiček pri d.o.o. oziroma dohodnine pri s.p.. Ponudite svojemu dolžniku svojo storitev. Morda podjetje, ki ste mu dolžni potrebuje prav storitev, ki jo vi ponujate.

4. Terjajte svoje dolžnike

Vsa podjetja na trgu svojo storitev opravljajo za denar. Prav tako tudi vi. Če ste opravili storitev je prav, da vam stranke za to plačajo. Sledite plačilnim rokom. Stranko že nekaj dni po zamudi plačila opomnite na to, da račun ni bil plačan. Sprva je to opozorilo lahko zelo diskretno. “Ste morda založili račun?” “Niste prejeli računa?” V primeru, da se stranka izmika, jo poskusite doseči prek drugih kanalov. Bistvenega pomena je, da veste v kakšni situaciji je dolžnik. V primeru, da sami ne morete izterjati dolga, se obrnite na zunanje izterjevalce. Mi uporabljamo storitve podjetja Eos Ksi. Le v primeru rednih plačil boste lahko tudi sami plačevali svoje obveznosti.

5. Preverite svoje stranke, naberite si nekaj denarne zaloge

V trenutni situaciji smo v veliko primerih priča nerednim plačilom. Plačilno disciplino svojih strank lahko enostavno preverite na spletu, prek orodij za preverjanje bonitet. Mi uporabljamo Bonitete.si.

Preden naročite storitve, ki jih ne potrebujete nujno, premislite, če jih boste lahko pravočasno plačali. Svoje stranke lahko razdelite v dve skupini. V prvi skupini so redni plačniki, dolgoročne stranke za katere veste, da bodo svoje račune plačali v roku. V drugo skupino sodijo tiste stranke za katere veste, da redno zamujajo; ter nove stranke, pri katerih še ne veste kakšna bo plačilna disciplina.

Priporočamo vam tudi, da si v podjetju, če je le mogoče, naberete nekaj denarne zaloge. Na ta način boste ohranili dobre poslovne odnose s partnerji ter vplivali na izboljšanje splošne plačilne discipline v državi.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Preberite več >>

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

Veliko podjetnikov meni, da sta PR in marketing isti zadevi, a to ne drži. Marketing je enostavnejši od PR, pri katerem je potrebno ogromno znanja, komunikacijskih veščin in mreženja. Preberite si osem nasvetov, s katerim si boste pripravili soliden PR načrt. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje