5 nasvetov za dober marketing

Avtor Maja Borštnik — 25.10.2012
Komentiraj!
Konstantin Guericke o marketingu ve izredno veliko. Je namreč soustanovitelj podjetja LinkedIn, kjer je z delom v omenjeni panogi ogromno pripomogel k temu, da je do njegovega odhoda leta 2006 socialno omrežje pridobilo prvih 6 milijonov članov.
5 nasvetov za dober marketing

5 nasvetov za dober marketing (Vir slike: sxc.hu)

Marketinški mojster je posebej za mlade podjetnike podal 5 koristnih nasvetov.

1.) Vedite, kakšni so vaši cilji za prihodnost

Gre za pravilo, ki se nikoli ni, niti se nikoli ne bo spremenilo. Mlada podjetja se pogosto še lovijo in ne vedo točno, v katero smer se bo njihovo poslovanje usmerilo, a prav to je bistvenega pomena za uspeh. Podjetja, ki že od ustanovitve natančno vedo, kaj želijo, bodo svoje cilje veliko hitreje in lažje dosegla. Tudi stranke jim bodo veliko bolj zaupale kot pa podjetju, ki je po pol leta poslovanja povsem zamenjalo svojo prvotno dejavnost.

Delajte torej na načrtih za prihodnost in ne prehitevajte z ustanovitvijo podjetja dokler vaša vizija in cilji ne bodo popolnoma jasni. Poglejte na primer podjetje LinkedIn – od ustanovitve do danes je opaziti konstanten razvoj, a se v omenjenem podjetju nikoli niso bistveno odmaknili od prvotnih ciljev.

2.) Naučite se osnovnih analitičnih procesov

V današnjem času, ko ima že tako rekoč vsakdo dostop do svetovnega spleta, je pomembno, da se naučite izkoriščati moč, ki jo prinašajo novi mediji. Skoraj vsak klik na internetu je zabeležen, kar lahko izkoristite tudi v marketinške namene. Opazujte, kje dobivate nove uporabnike ter kateri načini marketinga so neučinkoviti in temu primerno ukrepajte.

Zelo težko boste uspešni, če se niste pripravljeni ukvarjati z analitičnimi procesi in če niste pripravljeni vložiti ogromno časa v to, da izvedete vse o vedenju uporabnikov. Prav tovrstno delo mnogim zaposlenim v marketingu predstavlja velike težave.

3.) Vzpostavite kontakt s strankami

Podatki, katere boste pridobili direktno iz prve roke, bodo za vaše podjetje imeli neprecenljivo vrednost. Spoznajte svoje stranke in poskušajte ugotoviti, kaj menijo o vašem produktu oz. storitvi. Morda jih prek spletne strani pozovite, da vam pošljejo svoje pritožbe ali zadržke, ki jih imajo pri uporabi vaših produktov ali storitev - zagotovo boste izvedeli marsikaj koristnega.

Ko boste dobili informacije, jih zares upoštevajte. Ugotovite tudi, zakaj nekdo vaših produktov ali storitev ne uporablja. Morda ne boste dobili želenih odgovorov, a boste zagotovo bolje razumeli problem, s katerim se soočate. Ni naloga vaših strank, da vam pokažejo rešitev, vi ste tisti, ki jo mora poiskati.

4.) Ne hodite v Silicijevo dolino kot turist

Mlada podjetja pogosto poskušajo svojo srečo tudi v Silicijevi dolini, meki podjetništva. Tja se odpravijo v upanju na stotine sestankov z investitorji in enostavno pridobitev zagonskih sredstev. A to se pogosto ne zgodi, saj investitorji iščejo podjetja, s katerimi bodo sodelovala več let. Večinoma tudi pričakujejo, da bodo ta locirana prav v Silicijevi dolini.

Če torej ne nameravate ponuditi svojega časa in celo selitve na lokacijo, ki je blizu investitorju, raje ne sprašujte za denar. V kolikor ste to pripravljeni narediti, se znajdite drugače: za sestanke z investitorji poskrbite že pred samim prihodom. To je dandanes povsem preprosto, saj je večina investitorjev dostopna prek Facebooka ali LinkedIna.

5.) Pomislite na odločitve, ki ste jih sprejemali v preteklosti

Guericke je tekom let ugotovil, da vse ideje, ki so jih imeli in zavrgli v začetku ustanavljanja podjetja, vendarle niso tako slabe, kot so se zdele takrat. Z malo sreče bi se jih dalo prav dobro izkoristiti. LinkedIn je socialno omrežje, ki zaradi odločitve, ki so jo sprejeli na začetku poslovanja, še danes nima fotografij. Takrat so menili, da bodo na tak način uspeli šokirati javnost, in uspelo jim je. Kljub temu, da so čez čas nameravali dodati še fotografije, se za to niso odločili in so svoj prvotni načrt samo nekoliko prilagodili.

Kot podjetnik je pomembno, da se občasno ozrete v preteklost in pomislite na vaše pretekle odločitve. Morda bo prav sedaj nastopil čas, da tok razvoja ustavite ali pa uvedete spremembe.

Vir: Venture Beat

Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas in bodite na tekočem!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!