5 nasvetov za mlade podjetnike: Aleš Lisac - Lisac & Lisac

Avtor Aleš Lisac — 31.05.2013
Komentiraj!
Za nekaj ogrevanja pred dogodkom Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, ki bo potekal 5. junija v Tehnološkem parku Ljubljana, si preberite 5 nasvetov za mlade podjetnike, ki jih je spisal eden izmed predavateljev na dogodku: Aleš Lisac iz podjetja Lisac&Lisac.
5 nasvetov za mlade podjetnike: Aleš Lisac - Lisac & Lisac

5 nasvetov za mlade podjetnike: Aleš Lisac - Lisac & Lisac (Vir slike: lisac-lisac.si)

1. Testirajte

Večina podjetnikov nič ali premalo testira. Testirati moramo ponudbo, ceno, načine prodaje, vire novih strank. Seveda ne vse naenkrat, ampak element po element.

V svoji karieri sem recimo z enim naslovom povečal odziv na direktno pošto z 9 na 42 prijav na precej drag seminar. Pri eni od strank smo namesto kupona za 15-odstotni popust delili letake s sporočilom »V najbližji lekarni s tem kuponom dobite naš izdelek zastonj«. In z drugim načinom smo zaslužili 2000 odstotkov več.

Testirati je potrebno različne oglase, odzive v različnih ciljnih skupinah itd. Skratka - posel je igra, kjer je pametno ves čas poskušati različne stvari. Tudi in predvsem, ko nam gre slabo, moramo testirati, testirati.

2. Določite svojo edinstveno prodajno prednost.

Kristalno jasno vam mora biti, zakaj naj stranke kupijo pri vas in ne kje drugje. Če niti vam ni jasno, bo strankam še manj. In potem se boste čudili, če se bodo stranke napačno odločale in bodo namesto pri vas kupovale pri konkurenci.

Tudi če prodajate izdelke in storitve, kjer so navidezno vsi enaki (elektrika, gorivo, bančne storitve itd.), morate toliko časa razmišljati, da najdete nekaj, v čemer ste drugačni, boljši, privlačnejši od konkurence.

Pri mladih podjetnikih so edinstvena prodajna prednost morda oni sami, navdušenje, volja do dela, pozitiven odnos … Odidite za 14 dni na morje in najdite svojo edinstveno prodajno prednost. Zakaj naj kupim ravno pri vas? Ne odgovorite mi, da zato, ker ste kakovostni in poceni. To ni nič, to vsi govorijo.

3. Postanite ekspert na področju, s katerim se ukvarjate.

Preberite vse knjige z vašega področja. Na pamet se naučite zgodovino vaše panoge. Spoznajte vse osebe, ki so v vaši panogi v Sloveniji in svetu naredile kaj pametnega. Pišite blog, napišite knjigo, vsak dan napišite kaj na Facebook in Twitter – seveda s področja, s katerim se ukvarjate.

Vaš končni cilj mora biti, da na svojem področju postanete nesporna strokovna avtoriteta. Iz mojih dolgoletnih svetovalskih izkušenj vam lahko povem, da mnogi podjetniki nimajo pojma o zgodovini njihove panoge, niti o tem, kaj se v tem trenutku dogaja v svetu na področju, s katerim se ukvarjajo.

4. Poiščite si mentorje.

Vredni ste toliko, kot so vredni ljudje, s katerimi se pogosto družite. Na izbranem področju se načrtno družite z najuspešnejšimi ljudmi, pridobite mentorje in postanite mentor.

5. Bodite radovedni!

Splošna radovednost in razgledanost sta po mojem mnenju pogoja za uspeh v življenju.

Če želite biti uspešni, pa tudi srečni in dobre volje, morate ves čas hkrati brati najmanj 3 knjige različnih žanrov. Vsaj enkrat na leto preberite po eno od 50 revij z različnih področij. V Sloveniji morate enkrat letno prebrati izvod vsake revije, ki izhaja in vsakega časopisa, ki izhaja pri nas. Dodajte še zbirko tujih revij. Pri meni v pisarni boste našli umetniške revije, revije za lovce, revije o psih, revije o psihologiji …

Skratka - bodite radovedni, aktivno radovedni. Vse vas mora zanimati. Radovednost vam bo pomagala do svežih idej na področju, s katerim se ukvarjate.

Avtor prispevka je Aleš Lisac, Lisac & Lisac

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice