5 pogostih napak pri širitvi na tuje trge.

Avtor lklemenc — 30.08.2010
Komentiraj!
Mladi in izkušeni podjetniki si pogosto želijo s svojo storitvijo prodreti na tuje trge. Nastop na tujem trgu je potrebno dobro pripraviti ter se izogniti marsikateri skušnjavi.
5 pogostih napak pri širitvi na tuje trge.

tuji trgi

Skušnjava sosedov

 

Ko se vaše podjetje v Sloveniji dovolj razširi, se vam bo najbrž zdela primerna širitev poslovanja na sosednje države. Ponujanje storitev v sosednjih državah ima svoje primerjalne prednosti, nikakor pa to ne more obveljati kot edina logična odločitev. Pri izboru trgov za širitev je potrebno razmisliti o številnih drugih dejavnikih, kot so velikost tržišča, obstoječa konkurenca, obstoječe povpraševanje po vaših storitvah, davčne omejitve, carinske dajatve. V večini primerov se izkaže, da naše sosede niso najprimernejša ter še zdaleč ne edina alternativa. Slovenskim podjetnikom tu pogosto primankuje poguma, širitev na francoski ali nemški trg je namreč lahko pametnejša izbira.

 

Rešitev:

Zastavite možnosti širitve široko. Sestavite dolg seznam možnih trgov s prednostmi in slabostmi.

 

Napačna ocena tržišča

 

Če obstaja povpraševanje po neki storitvi v Sloveniji, še ne pomeni, da enako povpraševanje obstaja v drugi državi enake velikosti. Dober primer za to so določene znamke, ki so zelo uspešne v nekaterih državah, v drugih pa jih praktično ni. Majhna, mlada podjetja bodo težko ustvarila povpraševanje, če to na tržišču še ne obstaja.

 

Rešitev:

Analiza izbranih tržišč. Naj se vam obisk tuje države ne zdi nepotreben strošek. Uporaba spletnih orodij za analizo konkurence.

 

Spletna stran

 

Mlada podjetja stranke nagovarjajo preko sodobnih tržnih poti. Če želite nastopati na nemškem trgu vam to ne bo uspelo brez kvalitetne spletne strani, ki je brezhibno prevedena in lokalizirana. Če želite prepričljivo predstavitev v Angliji in ZDA potrebujete dva prevoda in dva internetna naslova. Razlike v jezikih so večje kot si mislite. Tudi vi ne boste nakupovali v spletni trgovini, ki uporablja neobstoječe slovensko narečje.

 

Rešitev:

Poiščite dobro prevajalsko agencijo, ki ima izkušnje s prevajanjem spletnih strani. Vprašajte kakšne reference ima agencija. Prevajalska agencija Leemeta je dobra izbira.

 

Spletna stran ni dovolj

 

Za učinkovit nastop na tujem trgu je potrebno razmisliti o oglaševanju. Spletno oglaševanje je lahko zelo dobro usmerjeno na ciljno tržišče. Konference in sejmi prav tako lahko pomagajo poiskati zanesljive partnerje in dobre stranke.

 

Rešitev:

Obrnite se na oglaševalsko agencijo z izkušnjami z oglaševanjem v tujini preko spleta. Zopet dobro preučite reference. Preglejte dogodke v ciljani državi in jo po potrebi obiščite.

 

Komunikacija s tujimi strankami

 

Ali govorite jezik, ki ga uporabljajo vaše tuje stranke? Kako boste komunicirali z njimi? Ste si priskrbeli lokalno telefonsko številko? Uporabljate ustaljena komunikacijska sredstva in plačilne metode? V nekaterih državah je uporaba Skype telefonije pogosta, drugje jo uporabljajo redko. Ste pomislili na časovno razliko?

 

Rešitev:

Pridobite čim več informacij. Realno ocenite vaše zmožnosti komunikacije s strankami na tujem tržišču.

 

 

 

 

 

 

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice