6 največjih napak vodij

Avtor Maja Borštnik — 19.09.2013
Komentiraj!
Vodenje podjetja in podjetniške ekipe je ena najtežjih nalog, s katero se posameznik sooči v življenju. Zato je še toliko bolj pomembno, da se izogibamo določenih napak, ki nam lahko položaj še bolj otežijo.
6 največjih napak vodij

6 največjih napak vodij (Vir slike: sxc.hu)

Poglejmo si, katere so največje podjetniške napake, ki jih kot vodja ne smete ponoviti.

1. Vodja pokaže premalo samozavesti. 

Samozavest je ključ do uspeha. Samozavestni ljudje so pogumni, inovativni, neustavljivi in izžarevajo veliko mero pozitivne energije. Z drugimi besedami - privlačijo uspeh, saj s svojimi dejanji in besedami nevede spodbujajo tudi člane svoje podjetniške ekipe. V primeru, da vodja pokaže premalo samozavesti, je situacija povsem drugačna. Izredno težko je namreč iz posameznika, ki dvomi vase in v svoja dejanja, izvabiti trohico kreativnosti in energije, ki je potrebna za delo, zato lahko pride tudi do popolne stagnacije podjetja.

2. Vodja govori, kot da ve vse.

Veliko podjetnikov se pred svojimi zaposlenimi obnaša, kot da posedujejo vse znanje tega sveta. Takšno početje je izredno frustrirajoče, saj deluje zaviralno za podjetniško ekipo, ki venomer posluša teoretiziranje o tem, zakaj ta in ta rešitev ne more delovati. Vodje, ki se obnašajo na tak način, lahko podjetje pripeljejo celo do propada, saj si ne dovolijo poslušati članov ekipe, zaradi svoje gluhosti pa spregledajo marsikatero poslovno priložnost in preslišijo nove ideje, ki bi lahko prinesle dobiček.

3. Vodja se ne obnaša avtentično.

Avtentičnost je lastnost, zaradi katere vas bodo ljudje spoštovali in imeli radi. V kolikor se soočate s težavami, to pokažite. Z zaposlenimi se smejte in dokažite, da vam je mar zanje. Resda nekateri menijo, da s skrivnostnostjo pridobite moč kot vodja, toda velikokrat se je že izkazalo, da skrivnostnost ustvarja zgolj strah, ta pa je velik ubijalec motivacije. 

4. Vodja vse zaposlene obravnava enako.

V kolikor šele stopate v svet podjetništva, boste kaj kmalu ugotovili, da vsi zaposleni ne opravljajo svojega dela enako kvalitetno. Prav zato je pomembno, da jih tudi obravnavate temu primerno. To pomeni, da morate nagrajevati le tiste, ki se pri delu zares potrudijo. Na ta način boste spodbujali zdravo mero tekmovalnosti med zaposlenimi, najboljšim delavcem pa boste dali navdih, da se trudijo tudi v prihodnje. 

5. Vodja podjetju ne zagotavlja rezultatov.

Vsakdo ve, da je glavna naloga vodje zagotavljati rezultate. Pri tem mora velikokrat zbrati tudi pogum in napraviti korake, ki niso tako enostavni, kot je na primer odpustitev delavca, ki svojega dela ne opravlja dobro ali pa kaznovanje tistih zaposlenih, ki kršijo pravila podjetja. 

6. Vodja zanemarja zabavo. 

Organizacija zabav za zaposlene ob glavnih praznikih ali ob večjem uspehu podjetja je lahko čudovita izkušnja za vse prisotne, kljub temu pa večina vodij temu področju ne posveča dovolj časa. To pa je velika škoda, saj praznovanje pri ljudeh vzbuja občutek zmagoslavja in ustvarja atmosfero, ki je polna pozitivne energije. Delo predstavlja velik del posameznikovih življenj, zato je pomembno, da slavite tudi trenutke zmagoslavja, ki ste jih dosegli skupaj s svojo ekipo!

Vir: LinkedIn

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice