7 lekcij, ki smo se jih naučili v resničnostnem šovu Shark Tank

Avtor Maja Borštnik — 27.09.2013
Komentiraj!
Ameriški resničnostni šov Shark Tank je mnogim podjetjem omogočil, da so uspešno pridobili denarna sredstva investitorjev in prepoznavnost blagovne znamke. Oddaja pa je pomagala tudi mnogim gledalcem, saj je prava zakladnica znanja o investitorstvu in podjetništvu.
7 lekcij, ki smo se jih naučili v resničnostnem šovu Shark Tank

7 lekcij, ki smo se jih naučili v resničnostnem šovu Shark Tank (Vir slike: fastcompany.com)

Mlada podjetja se slej ko prej znajdejo v situaciji, ko morajo za rast in razvoj zbrati določeno količino denarnih sredstev. Takrat se jih veliko obrne na investitorje, od katerih želijo pridobiti denar, v zameno zanj pa ponudijo delež lastništva podjetja ali odstotke od prodaje.

Prav takšne situacije, v katerih prihaja do trenj med investitorji in mladimi podjetniki, so prikazane v resničnostnem šovu Shark Tank. In lekcije, katerih se lahko naučimo s spremljanjem oddaje, so za mlade podjetnike neprecenljive, saj lahko ugotovijo, na kakšen način razmišljajo investitorji ter kaj so tiste ključne podrobnosti, ki zanje najbolj štejejo.

Poglejmo si 7 lekcij, ki smo se jih naučili ob gledanju oddaje Shark Tank.

1. Poznati morate številke.

Izredno pomembno je, da se dobro spoznate na posel, ki ga opravljate. Kar pomeni, da morate natančno poznati zneske prihodkov, odhodkov, tekočih stroškov, morebitnih stroškov v prihodnosti, smernice gibanja na tržišču ipd. Marsikateri podjetnik je mnenja, da bo investitorje prepričal zgolj tako, da bo dokazal svojo strast do dela, ki ga opravlja, toda investitorje v resnici zanimajo predvsem številke.

2. Tržite svoje produkte oz. storitve.

Velikokrat se je že zgodilo, da si je podjetje napravilo izjemno promocijo na oddaji Shark Tank, nato pa postopoma potonilo v pozabo. Da bi čimbolj promovirali vaše produkte oz. storitve, morate izkoristiti prav vsak možni kanal. Ali vaše podjetje obstaja na Facebooku in Twitterju? V kolikor je odgovor "ne", je čas, da to popravite.

3. Bodite ponižni.

Kot se je izkazalo, imajo investitorji veliko raje posameznike, ki so nekoliko ponižni in stojijo na trdnih tleh. Kot je nekoč na Twitterju zapisal Daymond John, eden od investitorjev v oddaji Shark Tank in ustanovitelj podjetja FUBU, so enega izmed nastopajočih podjetnikov v oddaji zavrnili predvsem zaradi njegovega nadutega odnosa in previsokih zahtev po mesečni plači, ki je presegala 100 tisoč dolarjev, kljub temu, da je njegovo podjetje do tedaj vsega skupaj zaslužilo le nekaj več kot 300 tisoč dolarjev.

4. Naučiti se morate prepoznati pravi trenutek.

Vaše podjetje se bo tekom poslovanja znašlo tako v dobrih, kot tudi slabih časih. Vaša naloga je, da prepoznate trenutek, ki bo primeren za pridobivanje investitorja. Neredko se zgodi, da se v oddaji pojavijo posamezniki z odlično poslovno idejo, a veliko prehitro, da bi lahko uspeli prepričati kogarkoli. 

5. Pripravite dobro zgodbo.

Travis Perry je eden izmed podjetnikov, ki je investicijo v oddaji pridobil predvsem zahvaljujoč odlični zgodbi, ki jo je pripravil za investitorje. Glavna protagonistka v zgodbi o produktu Chordbuddy je bila namreč njegova hčerka, ki se je zaradi mladosti in prezahtevnosti inštrumenta soočala s frustracijami pri igranju kitare v samih začetkih. Danes je njegov produkt Chordbuddy na voljo že v več kot 100 glasbenih trgovinah po svetu.

6. Bodite pripravljeni odkorakati.

Včasih vam kakšna stvar preprosto ni usojena in morda je bolje, da ponudbo umaknete še preden podpišete pogodbo, ki bi jo kasneje obžalovali. Prav to je storil Scott Jordan, ustanovitelj podjetij SCOTTEVEST in TEC, ki je dobro leto po oddaji podjetje pripeljal do zaslužka v višini 20 milijonov.

Ne prezrite: Video: kako investitorje prepričati, da si vas želijo

7. Pokažite, da imate osebnost.  

Nekoč je investitorka Barbaca Corcoran pojasnila, da imajo prav vsi podjetniki, v katere je investirala, čudovite osebnosti. Tudi vi v nastopu pred investitorji pokažite, da ste čudovita oseba, s katero se enostavno komunicira, saj boste tako močno povečali možnosti za uspeh. 

Vir: Fast Company

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!