7 lekcij najboljših govorcev na svetu

Kaj imajo skupnega odlični govorci, razen tega, da so njihove predstavitve in govori popolnoma drugačni od povprečnih? Kaj se lahko naučimo od njih, da bi izboljšali lastno predstavitev? Odgovor je preprost: veliko!
7 lekcij najboljših govorcev na svetu

7 lekcij najboljših govorcev na svetu. (Vir slike: Pixabay.com)

V kolikor imate odlično poslovno idejo, jo morate investitorjem znati predstaviti in prodati. Predstavitve pa niso primerne zgolj za startup podjetja, pomembne so tudi za vse ostale, ki želijo s svojim govorom navdihniti, motivirati ali zgolj prodati. V nadaljevanju vam predstavljamo 7 lekcij govorcev, ki se lahko kvalificirajo kot najboljši na svetu. Med njimi so Scott Harrison in Gary Vaynerchuck ter preminuli Steve Jobs.

“To je dan, ki sem ga čakal dve leti in pol. Vsake toliko časa se pojavi kakšen revolucionaren izdelek in spremeni vse.” Tako je januarja leta 2007 Steve Jobs predstavil iPhone v eni izmed najboljših predstavitev izdelka v zgodovini človeštva. Seveda, iPhone je bil revolucionaren izdelek, vendar to ni bil razlog, zakaj je na tisoče ljudi čez noč “kampiralo” pred vrati trgovin. Takšen uspeh ljubitelji blagovne znamke Apple pripisujejo predvsem Jobsovemu edinstvenemu stilu predstavitve.

Jobs je namreč uspel klasično, dolgočasno in tehnično predstavitev spremeniti v zgodbo z junaki, zlobneži, s podporno zasedbo in čudovitimi kulisami. Marsikdo, ki je prvič poslušal Jobsovo predstavitev, je dogodek opisal kot neverjetno izkušnjo.

Vabljeni na 3-tedenski trening javnega nastopanja

Da ne bo pomote, Jobs ni bil edini odličen govorec. Podjetnikov, predavateljev in direktorjev, ki se kvalificirajo kot odlični govorci, je še veliko, na primer Gary in Scott:

  • Ustanovitelj in direktor dobrodelne organizacije charity: water, Scott Harrison, je na dogodku LeWeb Paris v decembru 2012 spravil v jok ogromno ljudi v dvorani in požel stoječ in buren aplavz, kar se le redko pripeti na tehnični konferenci.
  • Lansko leto, na dogodku INBOUND, ki je eden izmed največjih marketinških dogodkov na svetu, je Gary Vaynerchuck pred 2.800 ljudmi ob 9. uri zjutraj imel 45 minut dolgo predstavitev brez vsakršne prezentacije, slike ali drugih pripomočkov. Ljudje so mu sledili, ga poslušali, ga spodbujali, mu sledili, twitali in se z njim smejali.

Predstavljamo vam 7 lekcij najboljših govorcev na svetu, ki jih lahko uporabite pri vaši naslednji predstavitvi.

Lekcija #1: Začnite s papirjem in ne s programom za izdelavo prezentacije

Samo pomislite – ko ste nazadnje pripravljali govor, kako ste začeli? Ste si najprej na kos papirja skicirali zgodbo, ki jo želite povedati? Ste nato pričeli v zgodbo vnašati pomembne podatke, primere in zapisali pomožne točke? Ste izbrali jasno sporočilo, ki si ga bo publika zapomnila, brez da bi brali prepise in povzetke vašega govora?

Po vsej verjetnosti ne. Če ste takšni kot večina, potem ste večer pred govorom odprli program za izdelavo prezentacije (kot so npr. Impress, Prezi, PowerPoint ali Google Presentation), združili nekaj različnih prezentacij s preteklih konferenc in predstavitev, dodali nekaj slik in na hitro ponovili, kaj boste povedali.

Še preden se lotite izdelave prezentacije, skicirajte na kos papirja zgodbo, ki jo želite povedati.

Najprej napišite natančen načrt poteka zgodbe, nato napišite scenarij, dodajte obliko in na koncu veliko vadite.

Strokovnjaki za komunikacijo, ki so sodelovali tudi z Al Gorom menijo, da je v dober govor, ki traja 1 uro, potrebno vložiti približno 30 ur raziskovalnega dela, organizacije, skiciranja, oblikovanja zgodbe in pisanja scenarija.

Lekcija #2: Svojo zgodbo povejte v 3 dejanjih

Večina predstavitev in govorov poteka nekako takole:

  • Kdo sem?
  • Kaj delam (s čim se ukvarja moje podjetje)?
  • Kako se moj produkt/podjetje/poslovna ideja razlikuje od ostalih?
  • Zakaj kupiti/investirati/podpreti mojo idejo?

Odlični govorci, v nasprotju z zgoraj naštetimi alinejami, upoštevajo pripoved zgodbe (z junaki, zlobneži in živahnimi igralci) v 3 dejanjih:

  • priprava terena,
  • konfrontacija in
  • rešitev (kot lahko vidite na spodnji sliki).

Lekcija #3: Slika pove več kot tisoč besed

Mnoge raziskave so že dokazale, da se ljudje hitreje naučimo oz. nekaj zapomnimo s pomočjo slik. Tako si informacijo, ki je predstavljena v obliki slike, ljudje bolj učinkovito zapomnimo kot tisto v obliki besede.

Kaj to pomeni za vas? Vsekakor boste porabili več časa za iskanje dobrih slik, ki bodo nadomestile vaše besedilo. In nikar ne skrbite, da bo trud zaman, saj boste z dobrimi slikami dosegli maksimalen efekt na publiko.

Slike so zelo močno orodje – uporabite jih.

Lekcija #4: Čustva vzbudijo pozornost

Praktično vsaka predstavitev se opira na določene podatke, ki so nujni za razumevanje problema in rešitve, ki jo govorec ponuja. Kljub temu pa zgolj podatki niso vedno dovolj.

Samo pomislite, če bi bile zgolj informacije dovolj, da bi spremenili mnenje ljudi in njihovo obnašanje, potem nihče ne bi kadil. Organizirana verstva ne bi imela nobenih privržencev. In kdo pri zdravi pameti bi imel spolni odnos s tujcem brez potrebne zaščite? Jasno je, da smo ljudje bitja, ki se ne opirajo zgolj na logično razmišljanje.

Dogodek, nabit s čustvi, si ljudje zapomnimo dlje časa in se ga spomnimo bolj natančno.

Čustva so kot utripajoči neonski znaki, ki našim možganom pravijo “Zapomni si to!”, zato poskrbite, da bo vaša predstavitev vsebovala poleg golih dejstev tudi čustva. V kolikor boste v publiki vzbudili čustva, si bo ta bolj podrobno in za dlje časa zapomnila vašo predstavitev.

Lekcija #5: Uporabljajte preproste besede

Steve Jobs bi lahko predstavil iPod nekako takole: “Danes vam predstavljamo nov, prenosni predvajalnik glasbe, ki tehta zgolj 0,18 kg, ki je velik približno toliko kot konzerva sardin in ima obsežne zmogljivosti, dolgo življenjsko dobo baterije in prenos hiter kot strela.” Vendar ga ni.

Opisal ga je takole: “iPod: 1.000 pesmi v vašem žepu.”

Prav tako bi na predstavitvi prenosnika MacBook Air Jobs lahko povedal veliko tehničnih lastnosti izdelka, vendar se je odločil stvari poenostaviti in je dejal: “Kaj je MacBook Air? V enem stavku je to najtanjši prenosni računalnik na svetu.”

Jobs se je na predstavitvah izdelkov izogibal zapletenim tehničnim in žargonskim izrazom. Namesto tega se je zanašal na preprost, jasen in neposreden jezik, ki si ga lahko publika enostavno zapomni, enostavno razume in se ga brez problema napiše na Twitter.

V kolikor želite prepričati svojo publiko, potem uporabite kar se da preprost jezik. Poskrbite, da bo vaše glavno sporočilo konsistentno in trdno ter nikar ne pozabite uporabljati živahnih prispodob in analogij.

Lekcija #6: Izogibajte se alinejam

Morda težko verjamete, ampak Jobs ni nikoli uporabljal alinej. Niti ene same. Nikoli. Namesto tega je v prezentaciji raje uporabil kakšno sliko, besedo ali frazo.

Avtor knjige Really Bad PowerPoint, Seth Godin, razloži: “Takoj ko na zaslonu prikažete alineje, publiki sporočate, da je to nekaj, kar si je treba zapisati, ni pa treba, da zdaj sledi temu.” Že precej raziskav je pokazalo, da alineje in golo besedilo nista učinkovit način predstavitve.

Naslednjič, ko vas bo zamikalo, da bi v prezentacijo vključili veliko teksta in alinej, raje sledite pravilu Leonarda Da Vincija: “Preprostost je najvišja oblika prefinjenosti.”

Lekcija #7: Vadite, vadite

Če smo v prvi lekciji opozorili, da je za pripravo dobre predstavitve ali govora potrebnih 30 ur raziskav, skiciranja, načrtovanja in pregledovanja, potem morate naslednjih 30 ur dela vložiti v preprosto, vizualno bogato in malo besedno prezentacijo brez alinej. Zadnjih 30 ur dela pa naj ostane za vajo.

Kdaj ste nazadnje porabili 30 ur za pripravo na govor oz. predstavitev?

Morda se vam zdi, da pretiravamo s številom ur, vendar imejte v mislih, da nihče ne doseže popolnosti z malo vaje. V kolikor želite zares pustiti vtis na publiki, potem morate biti pripravljeni žrtvovati veliko svojega časa v pripravo odlične predstavitve.

Vir: blog.hubspot.com

Vabimo vas na delavnico Trening javnega nastopanja
Datum: 6.4., 13.4. in 20.4. 2016 od 17:00 do 19:30 (delavnica skupno vsebuje 3 srečanja!)
Kraj: Center Sonček
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših govoropiscev na svetu. Tekom večletne kariere je ustvaril nešteto govorov za znane politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in tudi z ustvarjanjem govorov za podjetnike. Preberite več >>

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Veliko razmišljamo o tem, kaj bomo povedali, premalokrat pa, kako bomo to povedali. Ko govorimo o profesionalnem nastopu, so ton, glasnost, razumljivost in dinamičnost ravno tako pomembni kot vsebina. Če želite, da bo vaše sporočilo učinkovito, potem se izogibajte naslednjim spodrsljajem. Preberite več >>

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost občinstva, vzpostavimo kredibilnost, jih usmerimo k naši temi in motiviramo k poslušanju, pravi Darlen Price, avtorica knjige o javnem nastopanju. Preberite več >>

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Ne glede na podjetniško panogo, v katero vstopate, boste kot podjetnik zagotovo potrebovali odlične govorniške sposobnosti. Če želite uspeti, boste namreč morali tudi javno nastopati - pred mediji, poslovnimi partnerji in nenazadnje tudi pred investitorji! Preberite več >>

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop, kljub temu pa obstaja nekaj iztočnic, s katerimi si lahko pomagate, da postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Chris Anderson je v TED govoru razkril, za kaj gre. Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop. Preberite več >>

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

Imate priložnost, da se vpišete na posebno listo obveščanja o 4-tedenskem treningu javnega nastopanja. Z vpisom si zagotovite EDINSTVENO in ČASOVNO OMEJENO ceno, ki je po preteku ponudbe ne bo mogoče dobiti nikjer na našem portalu. Berite dalje! Preberite več >>

5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku močno pomagajo pri samopromociji in povezovanju s drugimi akterji na trgu, zato le redki zavrnejo priložnost za govor na prepoznavnih konferencah in okroglih mizah. Preberite več >>

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Startupi, ki za nadaljnji razvoj potrebujejo finančno injekcijo, iščejo naklonjenost investitorjev. Pitchi, kot imenujemo te javne predstavitve, jih lahko popeljejo do cilja – investicije, ki jim zagotovi potrebna sredstva in znanje za nadaljnjo pot. Preberite več >>

Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

»Pitchali ste pred starši, ko ste si kot otrok zaželeli nove igrače. Če je bil pitch dober, sta starša privolila v nakup,« je povedal podjetnik Peter Bruner. Čeprav so pitchi naš vsakdan, imajo le malo skupnega s poslovnimi pitchi. Tistimi, namenjeni investitorjem, partnerjem ali zgolj občinstvu. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje