Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost, vzpostavimo kredibilnost in motiviramo občinstvo k poslušanju, pravi Darlen Price.
Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Bodite drzni! (Vir: Gratisography.com)

Če zapravite te dragocene sekunde s šalo, dnevnim redom, opravičilom, podrobnostmi o hišnih opravilih, nizom zahval ali besedičenjem s prekomerno uporabo mašil, se bo vaše občinstvo izgubilo in morda ga ne boste več pritegnili. Uvod je najpomembnejši, zato moramo razviti in zvaditi dober pričetek predstavitve. V nadaljevanju  vam predstavljamo 7 načinov, kako primerno začeti nastop pred občinstvom.

1. Povejte privlačno zgodbo.

Od vseh možnih uvodov je pripovedovanje zgodb najmočnejše in najuspešnejše orodje. Ljudje smo navajeni uživati in se učiti iz zgodb. Od pravljic za lahko noč do zgodb ob ognju – heroji, zlobneži, konflikti, zapleti, dialogi nas potegnejo vase, včasih spomnijo na naše življenje in zadržijo našo pozornost.

Zgodba, ki jo pripovedujete, je lahko vaša osebna, ko občinstvu iz prve roke poveste, zakaj vas določena tema tako privlači. Ali pa povejte zgodbo o nekom drugem, od katerega se občinstvo lahko kaj nauči. Ideja je, da uvod pričnemo s 60- do 90-sekundno zgodbo, ki pritegne poslušalce, hkrati pa zajame bistvo vašega sporočila. V pomoč so vam lahko vprašanja: S kakšnimi izzivi ste se vi (ali nekdo drug) soočili v povezavi s temo? Kako ste jih premagali? Kdo vam je pomagal ali pa preprečeval uspeh? Kaj ste se naučili? Kaj želite, da občinstvo pridobi iz zgodbe, začuti ali naredi, ko sliši zgodbo?

4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>

2. Postavite retorično vprašanje.

Retorična vprašanja so postavljena z namenom prepričevanja – občinstvo nanje ne bo odgovarjalo naglas, ampak potihem in le zase. Če so postavljena dobro in ob primernem trenutku, retorična vprašanja na občinstvo vplivajo tako, da verjame govorcu. Hkrati pa pritegnejo pozornost in občinstvo motivirajo, da razmišlja o odgovoru.

3. Šokirajte občinstvo.

Šokirajte občinstvo z udarno statistiko ali naslovom, ki jih takoj pritegne. Drzne trditve in dejstva morajo bit neposredno povezani z namenom vaše predstavitve. Na takšen način vam občinstvo prisluhne in se pozitivno odzove na vaše sporočilo, priporočilo in naslednje korake.

4. Uporabite močan citat.

Uporabite modre besede znane osebnosti, ki je verodostojna, všečna in znana. Seveda pa mora biti citat povezan z vašim idejnim sporočilom in biti relevanten za vaše občinstvo. Predstavljajte si, da imate pred seboj skupino, v kateri želite doseči določen konsenz, ali pa predavate o menedžmentu konflikta. Uvod bi lahko začeli z: »Mark Twain je nekoč dejal, da če se dva strinjata o vsem, je eden od njiju odveč. Čeprav se nekateri ne strinjamo z določeno zadevo, je vsak izmed nas pomemben pri doseganju rešitve.«

5. Uporabite fotografijo.

Uporabite fotografije namesto besedila. Kakovostna fotografija pritegne občinstvo, poveča razumevanje, vključi domišljijo in naredi sporočilo bolj zapomnljivo. Namesto dolgočasnih grafov in tabel poskušajte podatke vizualizirati v obliki estetskih podob, ki bodo v poslušalčevih mislih ostale dlje časa.

6. Uporabite (vizualne) pripomočke.

Z rekviziti lahko poudarite svoje sporočilo. Nek direktor je na letnem srečanju govor pričel z zamahom teniškega loparja – na ta način je lopar briljantno izrabil za metaforo zmagovalnega udarca v premagovanju konkurence. Pomislite, kako bi lahko v svoji predstavitvi uporabili veliko stensko uro, barvito darilno vrečko, žogice za žongliranje, set kart ali kak drug rekvizit, da bi predstavili določeno temo, pritegnili ali nasmejali občinstvo in ga hkrati pripeljali do določenega sporočila.

7. Zavrtite kratek video.

Zamislite si kampanjo zbiranja denarja za ogrožene vrste, ki bi se pričela z videom, ki prikazuje, kako se leopardji mladiči igrajo med sabo. Videi spodbudijo čustvene odzive. Namesto besedila ali alinej na prosojnicah uporabite ljudi, slike in zvok, dodajte dramo in komunicirajte bistvo sporočila hitreje. Walt Disney je dejal: »Raje bi zabaval ljudi in upal, da se kaj naučijo, kot pa jih učil in upal, da so se zabavali.«

Vir: Business Insider

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop. Preberite več >>


Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop. Obstajajo pa iztočnice, s katerimi si lahko pomagate in postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Preberite več >>

5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku pomagajo pri samopromociji in povezovanju, zato le redki zavrnejo priložnost za javni nastop. Preberite več >>

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

Kaj imajo skupnega odlični govorci? Njihove predstavitve in govori so popolnoma drugačni od povprečnih. Česa se lahko naučimo od njih? Preberite več >>

Skrivnosti javnega nastopanja

Skrivnosti javnega nastopanja

Za obrazom Simona Sineka, enega najbolj priljubljenih predavateljev na konferencah TED, se skriva sramežljiv človek, ki je v svoj uspeh vložil na stotine ur treningov in učenja o javnem nastopanju. Preberite več >>

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Ste se kdaj, ko ste navdušeno spremljali TED govore, vprašali, zakaj so govorci samozavestni, znajo z besedami in pustijo tako močan pečat pri slušateljih? Preberite več >>

Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših piscev govorov na svetu. V karieri je napisal nešteto govorov za politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in pisanjem govorov za podjetnike. Preberite več >>

Kako premagati strah pred javnim nastopanjem?

Kako premagati strah pred javnim nastopanjem?

Ogromno ljudi občuti strah pred javnim nastopanjem. Kaj lahko storimo, da ga premagamo in postanemo samozavestnejši v javnem nastopanju? Preberite več >>

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Veliko razmišljamo o tem, kaj bomo povedali, premalokrat pa, kako bomo to povedali. Če želite, da bo vaše sporočilo učinkovito, se izogibajte naslednjim spodrsljajem. Preberite več >>

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

Imate priložnost, da se vpišete na posebno listo obveščanja o 4-tedenskem treningu javnega nastopanja. Z vpisom si zagotovite EDINSTVENO in ČASOVNO OMEJENO ceno, ki je po preteku ponudbe ne bo mogoče dobiti nikjer na našem portalu. Berite dalje! Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje