8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

Avtor Aljoša Kous — 27.10.2015
Komentiraj!
Veliko podjetnikov meni, da sta PR in marketing isti zadevi, a to ne drži. Marketing je enostavnejši od PR, pri katerem je potrebno ogromno znanja, komunikacijskih veščin in mreženja. Preberite si osem nasvetov, s katerim si boste pripravili soliden PR načrt.
8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo (Vir slike: Picjumbo.com)

V modernem poslovnem času je vse več govora o pogajanjih, marketingu, PR-u, brandingu itd. Vsem mladim podjetnikom je literatura dostopna že na spletu, v različnih knjigah, audiobook-ih, kot tudi v drugih oblikah. Ko se odločimo za svoje lastno podjetje naletimo na našteto ovir, ki jih v knjigah težko zasledimo. Predvsem je tukaj začetni kapital. Logotip, spletna stran, produkt, investicija v začetni marketing in PR, konkurenca, slogan, čas, predvsem investiranje svojega časa. Ali obstaja kakšna alternativna možnost, ki bi nas takoj izstrelila v stratosfero in v poslovni svet, kjer bi zaslužili dovolj denarja, da bi bili preskrbljeni do konca svojega življenja? Podjetnikova pot je jalova in trnava, z veliko preprekami na poti do cilja. Seveda imamo vsi različne cilje in težko je vse vzeti v zakup.

Pri izbiri poslovne strategije si pomagajte s platnom poslovnega modela

Veliko vas PR in marketing enači. Marketing je PR, PR je marketing. Takšno razmišljanje je zmotno, saj sta obe povezavi v korelaciji in medsebojno sodelujeta, zagotovo pa nista isti. In nikoli ne bosta. Zakaj? Ker sta ločeni branži. Včasih je nekatera zahtevnejša, včasih je ena v pomoč drugi, v večini primerov pa je prav PR tisti, ki rešuje marketing. Ta je enostavnejši od PR-a. Pri slednjem je potrebno pustiti dušo in telo, da prideš do rezultatov, potrebno je ogromno znanja, komunikacijskih veščin in mreženja (predvsem z novinarji).

Predstavljam vam osem enostavnih nasvetov, s katerimi lahko pripravite soliden PR načrt:

1. Definirajte vlogo PR-a v vašem strateško-komunikacijskem načrtu.

Vsak »startup« potrebuje dober strateško-komunikacijski načrt, v katerem je razvidna SWOT analiza, 4P, 7P, analiza, marketinški načrt, PR načrt, analiza konkurence, trga. Razdelajte strategijo, kako bo PR pripomogel k izboljšanju prednosti, slabosti, izpostavil priložnosti in se spoprijel z nevarnostmi.

Jasno določite kakšno zgodbo želite zapeljati in jo predstaviti javnosti.

2. Preden pričnete, poslušajte.

Tradicionalni marketing ni tako uporaben kot je PR-ov načrt, ki prikazuje novico na tradicionalen način in zlahka popelje le-to na vsa možna družbena omrežja. Najboljši strateški programi ocenjujejo, da so na prvem mestu kar kupci, njihove interesne skupine in njihovi obeti, glede na dotični produkt katerega kupujejo. Svoja mnenja smo kupci pričeli izražati kar preko Facebooka, Twitterja, Instagrama, uporabljamo #heštage. Zato preden pričnete, sprva povprašajte na ulici in poslušajte, kaj vam kupci povedo, bodisi ste v B2B ali pa B2C panogi. Najtežje je prodati, poslušati pa najceneje. S poslušanjem pridobivamo informacije, informacije pa so moč.

3. Definirajte svojo diferenciacijo.

Marketing in oglaševanje sta zelo koristna kanala za obveščanje kupcev o novih izdelkih, storitvah, inovacijah, spremembah cen itd. Vendar dobra PR strategija pogosto temelji na resnični diferenciaciji med vami in vašimi konkurenti. Zato je potrebno dodobra presenetiti množico kupcev z dobro zgodbo ali angleško »storytelling«.

4. Poiščite vplivneže.

V poslovnem svetu vsi potrebujemo mentorje (če jih še nimate predlagam, da si jih poiščete ASAP). Družbeni mediji, novinarji in vso »ambasadorsko gospodarstvo« so ustvarili nov razred vplivnežev. V kolikor se boste mrežili in družili z različnimi strokovnjaki ali vplivnimi osebami, ter to obelodanili na svojih družbenih omrežjih, boste pridobili večjo interakcijo. In kaj kmalu se lahko znajdete tudi v medijih. Ob lansiranju novega produkta ali izboljšane inovacije vam priporočam, da za vlogo amabasadorja poiščete znano osebo. Odziv bo očiten.

5. Kvartarne interakcije.

Ene izmed splošnih strategij PR-a so pozicioniranje, ciljne skupine in ključna sporočila. To so praviloma fiksni elementi načrta, toda priporočljivo je, da taktika zahteva stalen pregled in spremembe v vašem poslovanju. Nepričakovani notranji razvoji, spremembe v poslovnem okolju ali konkurenčna poteza, lahko zahtevajo nove taktike in fleksibilnost pri načrtovanju. Zato je najbolje informirati vaše kupce ali pa poslovne partnerje s četrtletnimi plani, v katerih podate karseda več številk.

6. Bodite prožni.

To je ločena točka o vrednosti potreb po prožnosti v PR-u. Glede na dejstvo, da digitalni in družbeni mediji dnevno rastejo, tako rastejo tudi vplivi. V kolikor želite postati vešči v odnosih z javnostmi, morate biti za svoje stranke prilagodljivi, ažurni in konsistentni, da bi se izognili manjkajočim priložnostim, in da vaša blagovna znamka v očeh potrošnikov zraste kot močna, resna in kvalitetna.

7. Vedno sledite ciljem.

Imejte v mislih, da so cilji strateškega programa PR-a predvsem dolgoročni in da v eni noči pogostokrat ni želene konverzije. PR ni samostojno dosledno orodje za proizvodnjo povpraševanja. Je pa orodje, s katerim je najbolje graditi prepoznavnost blagovne znamke na dolgi rok, pozicionirati svoje lastno podjetje kot prednostnega partnerja ali delodajalca, s katerim lahko gradimo podporo okoli ustrezne teme.

8. Bodite družbeno odgovorni

Družbena odgovornost šteje! Doprinos družbeni odgovornosti je zelo širok spekter: povežite se z lokalnimi športnimi klubi, različna društva itd. Pa ne v smislu finančnega sponzorstva. Bodite vpeti v klub, društvo, pomagajte, podajajte svoj prosti čas in svoje znanje. Ker se boste učili grajenja blagovne znamke v dveh različnih pogledih. V profitni in neprofitni dejavnosti. Ki sta pa povsem različni.

Avtor kolumne je Aljoša Kous, Akousulting.com

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice