Napake, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani
Pri oblikovanju spletne strani se izogibajte opisanim napakam. (Vir slike: Unsplash)
Na vaši spletni strani se morda nahajajo napake, ki se jih še sami ne zavedate. V tem prispevku zato na podlagi različnih raziskav in analiz predstavljamo nekaj najpogostejših napak, hkrati pa vam ponujamo tudi rešitve, ki jih lahko uporabite pri oblikovanju svoje spletne strani.
1. Nihče ne mara počasnih spletnih strani
Ta nasvet ste verjetno že slišali, vendar ga bomo vseeno poudarili: hitrost spletne strani je ključna za povečanje prodaje, saj smo ljudje nepotrpežljivi in neučakani. Rezultati analize, ki sta jo opravili Googlova in Microsoftova ekipa, so pokazali, da že manj kot 2-sekundni zamik v odzivnosti spletne strani zmanjša zadovoljstvo uporabnika za 3,8 %, prihodke na uporabnika za 4,3 % in število klikov za 4,4 %.
Uporabniki resnično niso potrpežljivi in vas bodo zaradi vaše počasne spletne strani kaznovali tako, da se bodo obrnili na druge ponudnike, saj se jim vaš izdelek ne bo zdel vreden čakanja. Zapomnite si: če ste v dvomih glede nekega elementa spletne strani, ga izpustite.
Pri oblikovanju spletne strani morate biti pozorni tudi na to, da Google pri razvrščanju rezultatov pri iskanju upošteva tudi hitrost spletnih strani. Če torej želite uspeti, poskrbite, da je vaša spleta stran dovolj hitra in odzivna.
2. Iskanje pomembnih informacij je naporno in nadležno
Pomembno je, da na svoji spletni strani pravilno izpostavite ključne informacije, povezave in podstrani.
Ilustrator Randall Monroe je ta nasvet na humoren način izpostavil v stripu, ki prikazuje, kako nefunkcionalne so spletne strani večine univerz in fakultet.
Vir slike: xkcd.
Še en pogost primer so spletne strani restavracij. Zagotovo ste že kdaj obiskali spletno stran restavracije, da bi našli telefonsko številko za rezervacijo ali si ogledali njen odpiralni čas. Spomnite se, kako nadležno je bilo iskanje teh informacij, če niso bile zapisane že na prvi strani.
Pri oblikovanju svoje spletne strani imejte v mislih stranke in njihove potrebe. Držite se načela preprostosti in enostavnosti ter se izogibajte nepotrebni navigaciji in zasičenosti strani.
3. Naslovi morajo biti izpostavljeni
Raziskave dokazujejo, da so naslovi najbolj vidni elementi spletni strani – celo bolj kot fotografije. Oglejte si še nekaj zanimivih podatkov o pomembnosti naslovov:
1. Naslovi skoraj nemudoma pritegnejo pozornost; pri tem so veliko uspešnejši od fotografij.
2. Posamezniki preletijo le prvih nekaj besed v naslovu, preden se odločijo, ali bodo brali naprej ali ne.
3. V le približno eni sekundi mora vaš naslov pritegniti pozornost obiskovalca, preden se ta premakne naprej.
To pomeni, da morajo imeti pomembne podstrani na vaši spletni strani kvalitetne naslove, ki obiskovalcem in potencialnim strankam sporočijo, kaj lahko pričakujejo. Jasni in jedrnati naslovi so ključni za podstrani o vaših izdelkih, ki so najbolj zanimive za vaše potencialne stranke.
Obiskovalce spletne strani morate torej takoj seznaniti z namenom strani, saj imate le nekaj sekund, da jih pritegnete k nadaljevanju brskanja.
4. Ali vaša spletna stran sledi bralnim vzorcem?
Večina vsebin na spletnih straneh je namenjena branju. Zato je pomembno, da pri oblikovanju spletne strani za svoje podjetje upoštevate tudi vzorce branja.
Raziskave premikanja oči so pokazale, da besedilo na spletnih straneh večinoma pregledujemo v obliki črke F, kot prikazuje fotografija.
Vir slike: Nielsen Norman Group.
Ta način branja velja za različne strani, tako za bloge kot za prikaze rezultatov iskanja. Posamezniki očitno najrajši brskamo v obliki črke F; ta vzorec se močno osredotoča na levo stran zaslona.
Druga raziskava je pokazala, da uporabniki spleta kar 69 % časa namenijo levi strani zaslona. Takšen način branja je povezan z našimi bralnimi vzorci – velja pa za jezike, v katerih beremo z leve proti desni.
Pri oblikovanju svoje spletne strani bodite pozorni na predstavljene izsledke raziskav – najpomembnejše informacije oziroma gumbe, ki jih uporabniki najbolj pogosto potrebujejo, postavite na levo stran.
5. Barv ne izbirajte naključno
Pogovarjanje o tem, katera barva je najboljša za konverzijo, ni smiselno – rdeča, oranžna, zelena? Raziskave in strokovnjaki nikakor ne pridejo do skupnih zaključkov, saj je vpliv barve na dejansko prodajo bolj povezan s kontekstom kot s samo barvo.
To trditev potrjujejo kognitivne raziskave, najbolje pa jo opiše von Restorffov učinek, ki predvideva, da posamezniki opazijo in si zapomnijo tisto, kar izstopa. Zato namesto osredotočanja na posamezne barve ustvarite »vizualno hierarhijo« za svojo spletno stran. Za najbolj pomembne povezave in gumbe uporabite najbolj izstopajočo barvo, ki bo najbolj pritegnila pozornost uporabnikov.
6. Ste že slišali za usmerjene namige (angl. directional cues)?
Rezultati raziskave z naslovom »Pogleda ne moremo ignorirati (prav tako kot puščic)« (angl. Eye gaze cannot be ignored (but neither can arrows)) kažejo, da ljudje podzavestno sledimo tako pogledu drugega posameznika kot usmerjenim puščicam.
Rezultate testa prikazujeta naslednji fotografiji. Na prvi je dojenček obrnjen proti gledalcu.
Vir slike: NCBI.
Opazili boste, da se vaš pogled samodejno ustavi na otrokovem obrazu – tudi rezultati kažejo, da je otrokov obraz najbolj gledan element na strani.
Na drugi fotografiji pa dojenček gleda v smeri besedila.
Vir slike: NCBI.
Otrokov obraz najprej pritegne našo pozornost, nato pa se ta preusmeri v smer, v katero je obrnjen otrok.
Če v svojo spletno stran ne želite vključiti človeških obrazov, lahko uporabite tudi usmerjene puščice in druge vizualne namige, ki imajo podoben učinek na usmerjanje pozornosti obiskovalcev spletne strani.
7. Pri navigaciji ne komplicirajte
Navigacija po spletni strani je izjemno pomembna, saj predstavlja naslednji korak po obiskovalčevi odločitvi, da ga zanima vaša ponudba. Zato ne komplicirajte preveč.
Raziskave spletnih strani so pokazale, da več kot 70 % uporabnikov raje klikne na povezavo kot uporabi iskalnik v okviru spletne strani. Iskalnik posamezniki uporabijo le, če ne najdejo tistega, kar so iskali – če pred tem ne obupajo.
Zato se ne zanašajte na iskalnik, temveč zagotovite, da je navigacija na vaši spletni strani na primernem mestu, je jasna in nazorna ter vsebuje ravno pravšnje število povezav na najpomembnejše podstrani.
8. Se še vedno zanašate na pravilo treh klikov?
Nekateri programerji in oblikovalci spletnih strani verjamejo, da morajo biti spletne strani oblikovane tako, da lahko uporabniki vsa pomembna opravila dosežejo z največ tremi kliki. Seveda je smiselno, da spletno stran oblikujete tako, da bodo njeni uporabniki do želenih podatkov prišli na čim hitrejši način, vendar raziskave kažejo, da natančna meja v obliki števila klikov ne obstaja.
Tako svoje pozornosti ne posvečajte zmanjšanju števila klikov na ali pod neko arbitrarno določeno mejo, temveč se posvetite analizi preprostosti uporabe. Če neko opravilo terja sedem klikov namesto treh, uporabniki ne bodo kar opustili vaše spletne strani.
9. Ne objavljajte dolgih odstavkov besedila
Raziskave kažejo, da dolge pristajalne strani niso slabo sprejete, saj lahko v daljšem besedilu bolje predstavite svoje prednosti in tako obiskovalca prepričate v nakup. Če je nekdo prebral daljše besedilo in se potem odločil za nakup ali naročnino na vaše novice, ste pridobili kvaliteten kontakt.
Vendar pa se pri tem pojavi problem, ki ga mnogi zaznavajo instinktivno, raziskave pa tudi potrjujejo: daljša kot je spletna stran, manj obiskovalcev se ji bo posvetilo.
Tako ste postavljeni pred dilemo: kaj lahko storijo tržniki, če daljše pristajalne strani privabijo več kvalificiranih kontaktov, vendar hkrati posamezniki ne želijo brati dolgih odstavkov besedila?
Rešitev se skriva v primernem deljenju vsebine na odstavke, ki jih ločujejo tudi različni podnaslovi. Tako je tudi daljša vsebina na videz bolj berljiva in dostopna, kar pomeni, da se bo branja lotilo več obiskovalcev.