Napake, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani

Spletna stran vašega podjetja je izjemno pomemben element pridobivanja strank in povečevanja prodaje. Če vaša spletna stran ni prijetno oblikovana, ustrezno organizirana ali uporabna za brskanje, jo bodo potencialne stranke nehale uporabljati. Izogibajte se naslednjim napakam!
9 napak, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani

Pri oblikovanju spletne strani se izogibajte opisanim napakam. (Vir slike: Unsplash)

Na vaši spletni strani se morda nahajajo napake, ki se jih še sami ne zavedate. V tem prispevku zato na podlagi različnih raziskav in analiz predstavljamo nekaj najpogostejših napak, hkrati pa vam ponujamo tudi rešitve, ki jih lahko uporabite pri oblikovanju svoje spletne strani.

1. Nihče ne mara počasnih spletnih strani

Ta nasvet ste verjetno že slišali, vendar ga bomo vseeno poudarili: hitrost spletne strani je ključna za povečanje prodaje, saj smo ljudje nepotrpežljivi in neučakani. Rezultati analize, ki sta jo opravili Googlova in Microsoftova ekipa, so pokazali, da že manj kot 2-sekundni zamik v odzivnosti spletne strani zmanjša zadovoljstvo uporabnika za 3,8 %, prihodke na uporabnika za 4,3 % in število klikov za 4,4 %.

Uporabniki resnično niso potrpežljivi in vas bodo zaradi vaše počasne spletne strani kaznovali tako, da se bodo obrnili na druge ponudnike, saj se jim vaš izdelek ne bo zdel vreden čakanja. Zapomnite si: če ste v dvomih glede nekega elementa spletne strani, ga izpustite.

Pri oblikovanju spletne strani morate biti pozorni tudi na to, da Google pri razvrščanju rezultatov pri iskanju upošteva tudi hitrost spletnih strani. Če torej želite uspeti, poskrbite, da je vaša spleta stran dovolj hitra in odzivna.

Vabljeni na delavnico o WordPress CMS sistemu in postavite svojo spletno stran.

2. Iskanje pomembnih informacij je naporno in nadležno

Pomembno je, da na svoji spletni strani pravilno izpostavite ključne informacije, povezave in podstrani.

Ilustrator Randall Monroe je ta nasvet na humoren način izpostavil v stripu, ki prikazuje, kako nefunkcionalne so spletne strani večine univerz in fakultet.

Vir slike: xkcd.

Še en pogost primer so spletne strani restavracij. Zagotovo ste že kdaj obiskali spletno stran restavracije, da bi našli telefonsko številko za rezervacijo ali si ogledali njen odpiralni čas. Spomnite se, kako nadležno je bilo iskanje teh informacij, če niso bile zapisane že na prvi strani.

Pri oblikovanju svoje spletne strani imejte v mislih stranke in njihove potrebe. Držite se načela preprostosti in enostavnosti ter se izogibajte nepotrebni navigaciji in zasičenosti strani.

3. Naslovi morajo biti izpostavljeni

Raziskave dokazujejo, da so naslovi najbolj vidni elementi spletni strani – celo bolj kot fotografije. Oglejte si še nekaj zanimivih podatkov o pomembnosti naslovov:

1. Naslovi skoraj nemudoma pritegnejo pozornost; pri tem so veliko uspešnejši od fotografij.

2. Posamezniki preletijo le prvih nekaj besed v naslovu, preden se odločijo, ali bodo brali naprej ali ne.

3. V le približno eni sekundi mora vaš naslov pritegniti pozornost obiskovalca, preden se ta premakne naprej.

To pomeni, da morajo imeti pomembne podstrani na vaši spletni strani kvalitetne naslove, ki obiskovalcem in potencialnim strankam sporočijo, kaj lahko pričakujejo. Jasni in jedrnati naslovi so ključni za podstrani o vaših izdelkih, ki so najbolj zanimive za vaše potencialne stranke.

Obiskovalce spletne strani morate torej takoj seznaniti z namenom strani, saj imate le nekaj sekund, da jih pritegnete k nadaljevanju brskanja.

4. Ali vaša spletna stran sledi bralnim vzorcem?

Večina vsebin na spletnih straneh je namenjena branju. Zato je pomembno, da pri oblikovanju spletne strani za svoje podjetje upoštevate tudi vzorce branja.

Raziskave premikanja oči so pokazale, da besedilo na spletnih straneh večinoma pregledujemo v obliki črke F, kot prikazuje fotografija.

Vir slike: Nielsen Norman Group.

Ta način branja velja za različne strani, tako za bloge kot za prikaze rezultatov iskanja. Posamezniki očitno najrajši brskamo v obliki črke F; ta vzorec se močno osredotoča na levo stran zaslona.

Druga raziskava je pokazala, da uporabniki spleta kar 69 % časa namenijo levi strani zaslona. Takšen način branja je povezan z našimi bralnimi vzorci – velja pa za jezike, v katerih beremo z leve proti desni.

Pri oblikovanju svoje spletne strani bodite pozorni na predstavljene izsledke raziskav – najpomembnejše informacije oziroma gumbe, ki jih uporabniki najbolj pogosto potrebujejo, postavite na levo stran.

5. Barv ne izbirajte naključno

Pogovarjanje o tem, katera barva je najboljša za konverzijo, ni smiselno – rdeča, oranžna, zelena? Raziskave in strokovnjaki nikakor ne pridejo do skupnih zaključkov, saj je vpliv barve na dejansko prodajo bolj povezan s kontekstom kot s samo barvo.

To trditev potrjujejo kognitivne raziskave, najbolje pa jo opiše von Restorffov učinek, ki predvideva, da posamezniki opazijo in si zapomnijo tisto, kar izstopa. Zato namesto osredotočanja na posamezne barve ustvarite »vizualno hierarhijo« za svojo spletno stran. Za najbolj pomembne povezave in gumbe uporabite najbolj izstopajočo barvo, ki bo najbolj pritegnila pozornost uporabnikov.

Vabljeni na delavnico o WordPress CMS sistemu in postavite svojo spletno stran.

6. Ste že slišali za usmerjene namige (angl. directional cues)?

Rezultati raziskave z naslovom »Pogleda ne moremo ignorirati (prav tako kot puščic)« (angl. Eye gaze cannot be ignored (but neither can arrows)) kažejo, da ljudje podzavestno sledimo tako pogledu drugega posameznika kot usmerjenim puščicam.

Rezultate testa prikazujeta naslednji fotografiji. Na prvi je dojenček obrnjen proti gledalcu.

Vir slike: NCBI.

Opazili boste, da se vaš pogled samodejno ustavi na otrokovem obrazu – tudi rezultati kažejo, da je otrokov obraz najbolj gledan element na strani.

Na drugi fotografiji pa dojenček gleda v smeri besedila.

Vir slike: NCBI.

Otrokov obraz najprej pritegne našo pozornost, nato pa se ta preusmeri v smer, v katero je obrnjen otrok.

Če v svojo spletno stran ne želite vključiti človeških obrazov, lahko uporabite tudi usmerjene puščice in druge vizualne namige, ki imajo podoben učinek na usmerjanje pozornosti obiskovalcev spletne strani.

7. Pri navigaciji ne komplicirajte

Navigacija po spletni strani je izjemno pomembna, saj predstavlja naslednji korak po obiskovalčevi odločitvi, da ga zanima vaša ponudba. Zato ne komplicirajte preveč.

Raziskave spletnih strani so pokazale, da več kot 70 % uporabnikov raje klikne na povezavo kot uporabi iskalnik v okviru spletne strani. Iskalnik posamezniki uporabijo le, če ne najdejo tistega, kar so iskali – če pred tem ne obupajo.

Zato se ne zanašajte na iskalnik, temveč zagotovite, da je navigacija na vaši spletni strani na primernem mestu, je jasna in nazorna ter vsebuje ravno pravšnje število povezav na najpomembnejše podstrani.

8. Se še vedno zanašate na pravilo treh klikov?

Nekateri programerji in oblikovalci spletnih strani verjamejo, da morajo biti spletne strani oblikovane tako, da lahko uporabniki vsa pomembna opravila dosežejo z največ tremi kliki. Seveda je smiselno, da spletno stran oblikujete tako, da bodo njeni uporabniki do želenih podatkov prišli na čim hitrejši način, vendar raziskave kažejo, da natančna meja v obliki števila klikov ne obstaja.

Tako svoje pozornosti ne posvečajte zmanjšanju števila klikov na ali pod neko arbitrarno določeno mejo, temveč se posvetite analizi preprostosti uporabe. Če neko opravilo terja sedem klikov namesto treh, uporabniki ne bodo kar opustili vaše spletne strani.

9. Ne objavljajte dolgih odstavkov besedila

Raziskave kažejo, da dolge pristajalne strani niso slabo sprejete, saj lahko v daljšem besedilu bolje predstavite svoje prednosti in tako obiskovalca prepričate v nakup. Če je nekdo prebral daljše besedilo in se potem odločil za nakup ali naročnino na vaše novice, ste pridobili kvaliteten kontakt.

Vendar pa se pri tem pojavi problem, ki ga mnogi zaznavajo instinktivno, raziskave pa tudi potrjujejo: daljša kot je spletna stran, manj obiskovalcev se ji bo posvetilo.

Tako ste postavljeni pred dilemo: kaj lahko storijo tržniki, če daljše pristajalne strani privabijo več kvalificiranih kontaktov, vendar hkrati posamezniki ne želijo brati dolgih odstavkov besedila?

Rešitev se skriva v primernem deljenju vsebine na odstavke, ki jih ločujejo tudi različni podnaslovi. Tako je tudi daljša vsebina na videz bolj berljiva in dostopna, kar pomeni, da se bo branja lotilo več obiskovalcev.

Vabljeni na delavnico o WordPress CMS sistemu in postavite svojo spletno stran.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Preberite več >>

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Preberite več >>

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje