Ekonomistka, ki daje zgled za družbeno odgovorno ravnanje
Alenka Žumbar Klopčič –inspirativni zgled družbeno-odgovornega ravnanja (vir fotografije: Barbara Reya)
Poslovna pot Alenke Žumbar Klopčič se je začela pred skoraj 15 leti, s prihodom na portal Energetika.NET leta 2004 pa se je njena kariera začela strmo vzpenjati.
Kot urednica omenjenega poslovnega portala je med drugim vzpostavila mrežo lokalnih dopisnikov v regiji jugovzhodne Evrope, tako da je bil v letu 2009 vzpostavljen tudi regionalni portal v angleščini in področje delovanja obenem razširjeno na tuje trge. Z letom 2010 pa je prevzela direktorski položaj v omenjenem podjetju, ki pa je danes v poslovnem svetu prepoznano tudi kot medijsko-založniška hiša z lastnimi publikacijami na temo energetike in ekologije.
Goreča želja po družbeno-odgovornem ravnanju
Pri poslovnem delovanju pa je pri mladi ekonomistki vseskozi tlela želja po dobrodelnosti in družbeno odgovornem delovanju. Leta 2010 se je tako odločila napisati prvo zgodbo z naslovom Vigo, in sicer o psičku, ki se je odločil poiskati nov, prijaznejši dom. Slikanica je izšla pri eni izmed slovenskih založb: »Ker smo bili dogovorjeni, da bodo evro od prodanega izvoda namenili enemu izmed zavetišč za živali, kasneje pa sem izvedela, da tega niso storili, sem se odločila, da preverim, če je to res tako nemogoče in sem napisala nove slikanice, pretežno na temo ekologije, sredstva od prodaje pa sem vseskozi namenjala tudi zavetiščem in humanitarnim organizacijam.«
Slikanice so pristale tudi v rokah otrok iz socialno ogroženih družin. »Se pa trudim vseskozi pomagati po svojih močeh tistim, ki to pomoč potrebujejo. Tako bomo ravno ta petek, tik pred začetkom šole, na Center za socialno delo Domžale odpeljali sto šolskih nahrbtnikov, sto paketov barvic in voščenk pa še kup potrebščin, ki so jih nakupili moji prijatelji in somišljeniki. Vse to bo pristalo v rokah otrok iz rejniških družin in iz socialno ogroženih okolij,« z žarom v očeh pojasni Žumbar-Klopčičeva (na sliki levo, fotografija: Jan Bročič).
»Spoštovanje do drugega živega bitja, pa naj je to rastlina, žival ali človek, kaže, kakšni smo zares mi sami«
Meni namreč, da je ključno ohranjanje narave in dejstvo, da »nismo le njeni paraziti – okolje predstavljajo tudi naši odnosi do živali in nenazadnje naši medsebojni odnosi. Spoštovanje do drugega živega bitja, pa naj je to rastlina, žival ali človek, kaže, kakšni smo zares mi sami,« s svojim mnenjem postreže mlada podjetnica, ki ob tem dodaja še: »Živimo na istem planetu, pa vendar v različnih svetovih. Medtem ko se nekateri intelektualci v razvitem svetu polivajo z vodo v podporo sicer lepemu projektu, ponekod hodijo ljudje po vodo cel dan.«
Tashka – torbica z zgodbo
Tu pa se njena zgodba še ne konča. Pod njenim okriljem je nastala tudi Tashka – torbica z zgodbo, ki hkrati izpostavlja prodornost več slovenskih ustvarjalk in slovensko zgodovino ter spodbuja k nadaljnjemu širjenju kulturno-družbenih obzorij; slednje s tem, da je na podlogi v torbicah natisnjeno besedilo iz ene od njenih knjig.
Tashka (na sliki levo, fotografija: Barbara Reya) pa je tudi izdelek z razvojnim poslanstvom, saj je 10 evrov od prodane torbice namenjenih v sklad podjetja Eko knjiga, katerega lastnica je. S sredstvi iz tega sklada pa Eko knjiga pod okriljem programa Modri svet za mlade, ki ga je Žumbar-Klopčičeva ustanovila skupaj z medijsko-založniško hišo Energetika.NET, nagrajuje dela izkušenj željnih mladih, ki jih Energetika.NET že opremlja tudi s praktičnimi znanji – s področja marketinga in novinarstva v energetiki –, poslovnimi izkušnjami in seveda s priporočili za nadaljnjo kariero.
Pri Tashki pa je tik pred začetkom šole nastal še projekt Dobre toaletke za šolske potrebščine, pri katerem so 5 evrov od vsake prodane toaletke – cena toaletke je 10 EUR in ostalo gre le za pokritje materialnih stroškov – namenili za nakup že omenjenih nahrbtnikov, barvic in voščenk.
V bližnji prihodnosti odprtje Srečne hiše
»V prihodnosti želim še naprej karseda dobro delati na vseh področjih svojega delovanja – v poslovnem svetu in po dušni plati. Slednje bo odražala tudi Srečna hiša, ki jo bomo novembra s pomočjo podjetja Hutko odprli v Lukovici pri Domžalah, kot igralnico in učni prostor z učno pomočjo za otroke. Cilj projektov, ki jih bo Srečna hiša izvajala, bo pa predvsem delati na premoščanju razlik med otroki našega planeta,« še pojasnjuje Alenka.
Njihov slogan se namreč glasi: Lokalno veselje za globalno srečo! in v okviru tega poslanstva je že v teku projekt Pisma sveta, kjer so otroci iz osnovne šole v Krašnji napisali pisma in narisali risbice za svoje vrstnike vasi Jugudul v Gvineji Bissau, ti pa bodo jeseni, ko jim bodo izdelke predali, storili enako za otroke iz Slovenije.