Ali nadležne oglaševalske taktike resnično delujejo?

Vsi smo jih že videli, kliknili nanje, jih zavrnili, ignorirali – in se razjezili. Od okenca, ki izraža dobrodošlico, do pojavnih oken in drsnih oglasov; vse to se na naših zaslonih pojavi, še preden pridemo do dejanskega članka. Kako učinkovite so nadležne marketinške taktike?
Ali nadležne oglaševalske taktike resnično delujejo?

Kako uspešne so nadležne oglaševalske taktike? (Vir slike: Pixabay)

Vzpon pojavnih oken (angl. pop-ups)

Eno prvih spletnih podjetij, ki se je v 90. letih prejšnjega stoletja pri povečevanju prepoznavnosti svojih storitev zanašalo skoraj izključno na oglaševanje, je bilo Tripod.com. Ethan Zuckerman, takratni urednik spletne strani, se je po prejemu določenih pritožb domislil, da bi se oglas pojavil v novem oknu, kar bi preprečilo povezovanje vsebine spletne strani in oglasa. Tako so nastali oglasi v pojavnih oknih.

Zuckerman se je kasneje opravičil za oblikovanje tega tipa oglasov, saj so kmalu postali eno najbolj osovraženih orodij oglaševalcev.

Je spletno oglaševanje res učinkovito?

Spletno oglaševanje je danes izjemno razširjeno, vendar se pojavljajo določeni dvomi v njegovo učinkovitost.

Potrošniki smo se prilagodili na nenehno obkroženost z oglasi. Tako popolnoma ignoriramo vse, kar je na prvi pogled podobno oglasu. Raziskave kažejo celo, da je kar 86 odstotkov posameznikov »slepih za oglasne pasice«.

Poleg tega je vedno bolj razširjena programska oprema za preprečevanje prikazovanja oglasov. V zadnjih nekaj letih se je uporaba takšne tehnologije povečala za kar štirikrat; danes jo uporablja skoraj polovica vseh potrošnikov.

Uporaba programske opreme za preprečevanje prikazovanja oglasov. (Vir slike: AdEspresso)

Povedano drugače, ljudje se aktivno izogibamo statičnim, neciljanim oglasom na spletnih straneh. Učinkovitost in dobičkonosnost takšnih oglasov se tako zmanjšujeta.

Poleg boljšega ciljanja oglasov je ena od možnih rešitev dodajanje še več oglasnih elementov. Oglaševalci tako poskušajo pritegniti pozornost uporabnikov z animacijami, vmesnimi stranmi, prekrivanjem … Tako nas prisilijo, da si ogledamo oglas, dokler jezno ne kliknemo gumba »zapri«.

Na žalost uporabnikov spleta rezultati podpirajo uporabo takšnih taktik. Raziskave kažejo, da so spletne strani s pojavnimi okni veliko bolj učinkovite od tistih brez pojavnih oken. Po nekaterih podatkih naj bi oglasi v pojavnih oknih povečali stopnjo konverzije za kar 2100 odstotkov.

Statični, pasivni oglasi v stranskih vrsticah dosežejo le 0,4-odstotno stopnjo konverzije. Pojavna okna, drsni oglasi, prekrivni oglasi itd. so tako učinkoviti, ker prekinejo vzorec. To je sicer agresivna, vendar učinkovita taktika.

Bryan Harris iz podjetja Videofruit je ob tem povedal: »Poglobljena analiza naših prihodkov je pokazala, da so naročnine na podlagi pojavnih oken, oken, ki izražajo dobrodošlico, in drsnih oglasov zaslužne za več kot 250 tisoč dolarjev prihodkov.« Poleg tega je dodal še, da bi brez takšne aktivne kampanje njegovo podjetje izgubilo približno polovico potencialnih naročnikov na njihovo elektronsko obveščanje.

Omenjene nadležne oglaševalske taktike tako očitno delujejo. Oglejmo si značilnosti vsake posebej.

1. Pozdravna sporočila (angl. welcome mats)

Pozdravno sporočilo se pojavi na nekaterih straneh, ko jih uporabniki obiščemo prvič ali večkrat zapored. Če se odločimo za prijavo na prejemanje obvestil ali ustvarimo uporabniški račun, jih pravzaprav ne bomo videli nikoli več. Noah Kagan iz podjetja SumoMe jih zato primerja s pristajalnimi stranmi.

Ko so v podjetju na svojo spletno stran vključili pozdravno sporočilo z možnostjo vpisa na seznam prejemnikov elektronskih novic, so ugotovili, da je trikrat bolj učinkovito od vseh ostalih oglasov.

Pozdravno sporočilo na spletni strani AppSumo. (Vir slike: AdEspresso)

Podjetje SumoMe dnevno doseže milijone posameznikov, ki jim v roku enega meseca pokaže več kot 10 milijonov pojavnih oken. Ko so analizirali njihovo učinkovitost, so ugotovili, da pozdravna sporočila dosežejo za skoraj odstotek višjo stopnjo konverzije kot druge oblike oglaševanja.

Učinkovitost oglasov podjetja SumoMe. (Vir slike: AdEspresso)

Strokovnjak Sujan Patel je prav tako opazil efektivnost pozdravnih sporočil: »Pozdravna sporočila so zame zelo koristna. Od 1,8 do 2,3 odstotka obiskovalcev se odloči za prejemanje novic. Takšne rezultate opažam že nekaj mesecev.«

Stopnja konverzije pozdravnih sporočil se večinoma giblje okoli 2 odstotkov, nekatere najuspešnejše strani pa se lahko pohvalijo celo s skoraj 7-odstotno stopnjo.

Stopnja konverzije pozdravnih sporočil različno uspešnih spletnih strani. (Vir slike: AdEspresso)

Tudi bloger Matthew Woodward poroča o podobnih rezultatih: najvišjo stopnjo konverzije je dosegel pri 5,9 odstotkih, povprečno pa se giblje okoli 4,42 odstotka.

Woodward ob tem še svetuje: »Na podlagi testiranja sem ugotovil, da pozdravno sporočilo z možnostjo prijave na prejemanje obvestil ni najbolj učinkovito, če ga obiskovalec vidi, ko prvič pride na spletno mesto. Če pa ga tako pozdravimo ob drugem obisku ali le na domači strani (večina mojih obiskovalcev pristane na drugi strani, preden obišče domačo stran), je tak oglas zelo učinkovit.«

Priporočila

  • Spremenite svojo ponudbo – še posebej če obiskovalci vaše spletne strani želijo čim hitreje zapreti vaše pozdravno sporočilo.
  • Ne pozabite na število obiskov. Testirajte učinkovitost pozdravnih sporočil glede na število obiskov. Razmislite o tem, da bi pozdravno sporočilo prikazali šele ob drugem obisku.
  • Testirajte pozdravna sporočila na različnih straneh.
  • Onemogočite prikazovanje pozdravnih sporočil naročnikom.

2. Prekrivna pojavna okna (angl. lightbox pop-ups)

Pojavna okna so se od svojega nastanka precej spremenila – od dejanskega odpiranja novega okna do današnjega prekrivanja celotnega zaslona ali zatemnjevanja drugih vsebin, tako da nase popolnoma pritegnejo pozornost obiskovalcev strani.

Kot smo že omenili, lahko razširjenost pojavnih oken pripišemo njihovi učinkovitosti. Brian Dean iz podjetja Backlinko poroča, da so zaslužna za več kot 82 tisoč dolarjev dohodkov letno. Stopnja konverzije njegove spletne strani se je po uvedbi pojavnih oken podvojila v le dveh dneh.

Tudi Gael Breton iz podjetja AuthorityHacker se lahko pohvali s podobnimi rezultati, ki so posledica uporabe prekrivnih pojavnih oken. Po njegovih besedah v podjetju tako v stransko vrstico sploh ne vključujejo več možnosti prijave na prejemanje obvestil.

Najbolj uspešna prekrivna pojavna okna se lahko pohvalijo s 7-odstotnjo stopnjo konverzije, povprečno pa dosegajo vrednosti od 2 do 4 odstotkov.

Stopnja konverzije prekrivnih pojavnih oken. (Vir slike: AdEspresso)

Priporočila

  • Uskladite vsebine. Prekrivno pojavno okno z možnostjo prijave na prejemanje novic je pravzaprav oglas. Obiskovalcem spletne strani morate tako pokazati sporočilo, ki je povezano s temo objave oziroma strani, do katere želijo dostopati. Kontekst je ključnega pomena.
  • Izboljšajte besedilo svojega oglasa. Eksperimentirajte z besedami. Pokažite svojo osebnost – ki naj se sklada s splošnim tonom vaše spletne strani.
  • Testirajte t. i. sprožilce (angl. triggers). Pojavno okno se lahko pojavi: 1. ob izhodu s strani, 2. po določenem času, 3. na določeni točki na strani. Agresiven pristop kaže pozitivne rezultate – temu ustrezno prilagodite tudi prožilce.
  • Preizkusite animacije. Podjetje Thrive Themes poroča o povišani stopnji konverzije ob uporabi določenih animacij, kot kaže spodnja fotografija.

Stopnja konverzije pri izbranih animacijah. (Vir slike: AdEspresso)

3. Potisna obvestila (angl. push notifications)

Potisna obvestila so najbolj značilna za mobilne naprave, na katerih različne aplikacije pošiljajo uporabnikom različna obvestila.

Da se zdijo potisna obvestila večini uporabnikov nadležna, verjetno ni posebej presenetljivo. Spodnja fotografija prikazuje rezultate raziskave podjetja Localytics, ki so pokazali, da takšna obvestila za 52 odstotkov anketirancev predstavljajo »nadležno motnjo«.

Mnenje uporabnikov o potisnih obvestilih. (Vir slike: AdEspresso)

Seveda ni trajalo dolgo, da so začela podjetja prenašati omenjeno tehnologijo tudi na spletne strani, ki obiskovalcem ponujajo možnost pošiljanja obvestil o novih vsebinah, ponudbi ipd.

Primer potisnega obvestila na spletni strani. (Vir slike: AdEspresso)

Tudi ta oglaševalska taktika deluje. Spletna stran Buy Whole Foods Online je spletna trgovina, ki je želela izkoristiti začetno zanimanje obiskovalcev strani – tako je nastala ponudba za pošiljanje potisnih obvestil, ki jo prikazuje spodnja fotografija.

Ponudba za pošiljanje potisnih obvestil na spletni strani Buy Whole Foods Online. (Vir slike: AdEspresso)

Po potrditvi uporabniki občasno prejmejo obvestila o posebnih ponudbah, kot kaže spodnji primer.

Primer potisnega obvestila spletne strani Buy Whole Foods Online. (Vir slike: AdEspresso)

Zgornje obvestilo je prineslo odlične rezultate: kar 15,2 odstotka uporabnikov je kliknilo na ponudbo, 71 posameznikov (od skupno 97) pa je tudi opravilo nakup. Poleg tega so v podjetju opazili tudi, da so obiskovalci spletne strani poleg izdelka iz posebne ponudbe v svojo košarico dodali še druge izdelke, da so lahko izkoristili tudi brezplačno pošiljanje.

Priporočila

  • Začnite s privlačno ponudbo, ki je posamezniki ne bodo mogli zavrniti.
  • Potisna obvestila obravnavajte kot sporočila SMS. Pri oblikovanju potisnih obvestil upoštevajte njihov izvor in posebnosti.
  • Poudarite potencialno izgubo, če posamezniki ne bodo izkoristili vaše posebne ponudbe. Oblikujte ponudbe s kratkim rokom trajanja.

Zaključek

Predstavljene oglaševalske taktike še ne bodo utonile v pozabo, čeprav so za obiskovalce spletnih strani lahko izjemno nadležne. Vendar lahko pojavna okna, pozdravna sporočila in potisna obvestila v kombinaciji z drugimi taktikami uporabnikom zagotovijo pozitivno izkušnjo, če so uporabljena na primeren način.

Vir: Ad Espresso

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje