Apple zaradi nezakonitih davčnih ugodnosti ob 13 milijard evrov

Apple mora Irski skupaj z obrestmi vrniti 13 milijard evrov, je odločila Evropska komisija. Tolikšna vsota je posledica nezakonitih davčnih ugodnosti, ki jih Apple Irski ni plačal.
Apple zaradi nezakonitih davčnih ugodnosti ob 13 milijard evrov

Evropska komisija je Applu naložila plačilo 13 milijard evrov neplačanih davkov Irski za obdobje med letoma od 1991 do 2014 (Vir slike: YouTube).

Irska je Applu odobrila nedovoljene davčne ugodnosti v višini 13 milijard dolarjev, te nezakonite davčne ugodnosti pa so tehnološkemu velikanu prinesle plačilo bistveno manjših davkov kot drugim podjetjem, ugotavlja Evropska komisija. S tem so bila kršena pravila Evropske unije o državni pomoči. S tem se je končala kar dveletna preiskava davčnih ugodnosti, ki jih je ta severnoevropska država ponujala Applu.

Apple leta 2014 plačeval le še 0,005 odstotka davka na dobiček

Apple si je pri poslovanju z Irsko zagotovil ugodno davčno obremenitev že leta 1991 in si od takrat precej znižal stopnjo davčne obremenitve. Ugodnosti je koristil vse do leta 2014. Ta ugodna davčna obravnava je Applu omogočila, da je leta 2003 plačal le en odstotek davka na dobiček v Evropi, leta 2014 pa le 0,005 odstotka. Irska stopnja davka na dobiček je sicer 12,5 odstotka.

Kakšen učinek bo imela odločitev Evropske komisije

Iz Appla so sporočili, da bo vpliv odločitve Evropske komisije velik, saj bo negativno vplivala na delovna mesta. Tega se boji tudi Irska, kjer so Apple in druga tehnološka podjetja odpirala evropske podružnice v želji po ugodnejših davčnih pogojih. Je zato pričakovati umik iz Irske, iz Evrope?

Vstala je tudi preostala Silicijeva dolina, ki je zaradi kazni, kot imenujejo sklep Evropske komisije, zagrozila, da bi takšno stanje lahko privedlo tudi do poglobljenega razmisleka glede njihovega razmerja do Evrope. Odločitev Evropske komisije bi lahko celo spodkopala tuje investicije, kot tudi poslovno ozračje v Evropi, meni ameriško finančno ministrstvo. Apple je prepričan, da je Evropska komisija ob odločitvi ignorirala irske davčne zakone.

Irska, zatočišče uspešnih podjetij

Davčni poračun Appla ne bo bistveno prizadel, saj ima precej več gotovinskih zalog. Prepričan je, da mu bo uspelo razveljaviti sklep Evropske komisije, nanj se namerava pritožiti tudi Irska.

Podoben primer se je zgodil lani, ko sta Starbucks in Fiat Chrysler morala skupno plačati 30 milijonov davkov Nizozemski in Luksemburgu. Evropska komisija že napoveduje nadaljevanje pohoda, naslednja »žrtev« bo Google. Na Irskem ima evropske podružnice kar nekaj uspešnih ameriških podjetij. Poleg Appla in Googla tudi Facebook, Microsoft, Twitter in Uber.

Med letoma 2003 in 2014 je Apple v državah izven ZDA plačal 4,89 milijarde dolarjev, približno trikrat manj, kot zahteva Evropska komisija.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Slovenska turistična AR aplikacija na tehnološki sejem v Amsterdam

Slovenska turistična AR aplikacija na tehnološki sejem v Amsterdam

Pred kratkim je zaživela interaktivna turistična aplikacija TravelAR Slovenia, ki oglede zgodovinskih znamenitosti združuje s tehnologijo obogatene resničnosti. Preberite več >>

Uspešna prva javna ponudba kriptožetonov podjetja OriginTrail

Uspešna prva javna ponudba kriptožetonov podjetja OriginTrail

Ljubljansko podjetje OriginTrail, ki je razvilo sistem preverjanja porekla, je v svojo rešitev vključilo tudi tehnologijo veriženja blokov. Pred nekaj dnevi so uspešno zaključili svojo ICO kampanjo. Preberite več >>

Video: Kako tehnologija blockchain spreminja denar in posel

Video: Kako tehnologija blockchain spreminja denar in posel

Tehnologija veriženja blokov je v zadnjem času izjemno priljubljena. Če je še vedno ne razumete popolnoma, vam lahko pomaga Don Tapscott. Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje