Blaž Kos: Analiza privlačnosti panoge

Avtor — 07.09.2012
Pri pisanju poslovnega načrta se je smiselno lotiti tudi Porterjeve analize petih silnic. Gre za model, kjer podrobno analiziramo panogo in na podlagi analize ocenimo stopnjo privlačnosti za vstop. V različnih panogah se pojavljajo različne možnosti doseganja stopnje profitov.

Michael Porter v svojem modelu predstavi pet silnic, ki bistveno vplivajo na strukturo panoge in s tem tudi na privlačnost za vstop:

  • Tekmovalnost med obstoječimi podjetji (panožna konkurenca)
  • Možnost pojava novih substitutov
  • Pogajalska moč kupcev
  • Pogajalska moč dobaviteljev
  • Vstopne ovire v panogo (potencialna konkurenca)
  • Nekateri dodajajo še šesto silnico, ki je država in stopnja intervencionizma v državi.

Michael Porter je bil izbran za najpomembnejšega in najvplivnejšega poslovnega misleca leta 2005.

Torej kdaj je panoga privlačna?

Verjetno ste že sami ugotovili, kdaj je panoga privlačna. Ampak vseeno, panoga je privlačna, ko:

  1. Ni velikega rivalstva med konkurenti.
  2. So vstopne ovire relativno visoke.
  3. Ne obstaja nobenih pametnih substitutov.
  4. So dobavitelji v slabi pogajalski poziciji.
  5. So kupci v slabi pogajalski poziciji.
  6. Država ne izvaja posebne regulative, ki predstavljajo vstopne ovire v panogo.

Smisel in namen izdelave Porterjeve analize petih silnic v okviru poslovnega načrta je, da podjetje pripravi ustrezno strategijo, s katero si dolgoročno zagotovi želeni tržni delež, predvsem tako da se obrani proti opisanim petim silnicam in s tem doseže nadpovprečne profite v panogi (tudi če se katere izmed silnic izjemno močne).

Cilj izdelave analize pa je, da se izoliramo od vpliva opisanih petih silnic, pridobimo informacije za zmožnost sooblikovanja pravil v panogi (seveda v naše dobro), si zagotovimo dobra izhodišča za konkuriranje in da oblikujemo ustrezne konkurenčne prednosti podjetja. Pri tem se je potrebno zavedati, da imajo zunanje silnice vpliv na podjetje predvsem v roku 1 do 3 let, zato je ta analiza še toliko bolj pomembna pri oblikovanju dolgoročne strategije, ki zagotavlja podjetju preživetje in doseganje velikih profitov na dolgi rok.

Vabljeni tudi k branju drugih člankov Blaža Kosa!

Vir: Blaž Kos

Oznake: , , ,
MP izobraževanja

MP dogodek Facebook oglaševanjeFacebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več o delavnici >>