Blaž Kos: Mreženje na poslovnih dogodkih

Avtor Maja Borštnik — 25.05.2012
Komentiraj!
O pomembnosti in dodanih vrednosti mreženja na poslovnih dogodkih je bilo napisanega že veliko. Uspešno mreženje naj bi bilo pomembno orodje vsakega podjetnika. Vendar si lahko idejo mreženja prehitro interpretiramo napačno in si z udeležbo na preveč dogodkih strmo nižamo produktivnost.
Blaž Kos: Mreženje na poslovnih dogodkih

Blaž Kos: Mreženje na poslovnih dogodkih (Vir slike: sxc.hu)

V preteklih letih sem organiziral in se udeležil izjemnega števila dogodkov. Sploh v segmentu podjetništva, v Sloveniji nekaj časa skoraj ni bilo dogodka, kjer ne bi bil prisoten. To se mi je zdelo nekako logično, saj je mreženje pomemben element podjetništva. Širšo mrežo, kot imaš, več deleženikov lahko vključiš v poslovanje.

No, danes sem povsem drugačnega mnenja. Če se ozrem nazaj, bi bilo smiselno dogodke bistveno bolj selekcionirati, ta čas pa nameniti kakšnim drugim stvarem. Največji problem je, da ti dogodki običajno vzamejo izjemno veliko časa, minimalno cel dan, če ne pol dneva. Praktične ter uporabne vsebine in učinkovitega mreženja na posameznem dogodku pa je relativno malo, mogoče nekaj deset odstotkov porabljenega časa.

Blaža lahko poslušate kot predavatelja na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Zato je izjemno pomembno, da skrbno premislimo, ali se je določenega dogodka smiselno udeležiti in ali bo mreženje potekalo res v svojem pravem pomenu besede. Edini pravi razlogi, da se udeležite določenega dogodka so:

Potencialne stranke – Predvsem za podjetnike je edini pravi razlog za udeležbo na določenem dogodku to, da bo srečal svoje potencialne stranke. Redkokdaj se to zgodi naključno. Veliko bolj smiselno je, da prej dobimo seznam udeležencev in označimo vse, ki so naše stranke ali potencialne stranke ter jih nato nekako skušamo spoznati.

Pomembni poslovni partnerji – Če nas na dogodek povabijo pomembni poslovni partnerji ali nekdo, ki ga cenimo, je vsekakor utemeljeno in smiselno, da se dogodka udeležimo. V tem primeru se gre za investicijo v odnos in dobro dolgoročno sodelovanje.

Predavatelj, ki ga želite spoznati – Naslednji tehten razlog za udeležbo na dogodku je, če želite spoznati predavatelja ali več predavateljev. Običajno so predavatelji tisti, s katerimi se je vsekakor vredno mrežiti in jih spoznati. Če se udeležite dogodka in želite spoznati predavatelja, ne smete videti nobene ovire pri tem. Po predavanju stopite do njega in se mu predstavite.

Vsebina predavanja – Vsebina večine dogodkov se na žalost ponavlja. Koncept je podoben, kot pri knjigah. Če preberete najboljših nekaj knjig z določenega področja, osvojite večino znanja, ki ga potrebujete. To pomeni, da imajo dogodki z vsebinskega vidika na začetku veliko dodano vrednost, več dogodkov, kot se udeležite, bolj strmo pada ta dodana vrednost.

Inspiracija in motivacija – Četudi poznamo določeno temo izjemno dobro, od časa do časa potrebujemo inspiracijo in novo dozo motivacije. Dogodki za to so odlični, sploh v tujini. Vidiš, da je mogoče, kako so nekaj drugi naredili in da svet sploh ni tako majhen, pa še da so tvoji problemi mačji kašelj.

Sprostitev – Dogodek je lahko na nek način tudi sprostitev. Če se odločimo, da se bomo zgolj delali, da delamo ter malo družili z ljudmi, ki jih že poznamo, si ogledali še zabavni del predstavi ali kaj dobrega pojedli, je tudi to lahko smiselno. Vendar se moramo zavedati, da v tem primeru bolj ali manj s poslovnega vidika izgubljamo čas.

Mreženje zaradi mreženja – Računati na to, da boste po naključju na dogodku spoznali novega ključnega strateškega partnerja, realizirali posel stoletja ali kaj podobnega nima smisla. Čas lahko zgolj zapravite ali investirate. In pri dogodkih je nujno, da zapravljanje spremenite v investicijo.

Izogibanje tistemu, kar bi morali resnično početi – Dogodki so lahko izjemna priložnost, da imate občutek, da počnete nekaj pomembnega, v resnici pa se izogibate tistih pravih aktivnosti, ki bi jih morali opravljati.

Dogodek ni to, kar ste pričakovali – Če dogodek ne gre v pravo smer, odidite. Če dogodek ni to, kar ste pričakovali, odidite. Če imate občutek, da zapravljate čas, odidite. Lahko je dogodek izjemen, pa vseeno nimate časa, je prišlo vmes kaj bolj pomembnega ipd. Vstanite in odidite, ne odlašajte.

Slaba organizacija – V primeru, da je dogodek slabo organiziran in da zaradi slabe organizacije ne boste mogli doseči svojih ciljev, ali če se dogodek preveč vleče, predavatelji zamujajo, so odpovedali ali kaj podobnega, odidite. Vaš čas je najbolj dragocena stvar na svetu.

Vir: Blaž Kos

shranjeno pod: , ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice