Blaž Kos: PEST analiza

Avtor — 30.08.2012
Ena izmed tipičnih poslovnih analiz, ki se pogosto nahaja v poslovnem načrtu, sploh če podjetje namerava vstopiti na tuje trge je PEST analiza. Ta analiza je nujna predvsem, ko vstopamo ali želimo poslovati na tujih trgih, kjer ne poznamo zelo dobro makroekonomskih razmer.
Poslovanje družb in podjetnikov v letu 2011

Poslovanje družb in podjetnikov v letu 2011 (Vir slike: sxc.hu)

V sklopu analiziranja poslovnega okolja podjetja delimo dejavnike na notranje in zunanje, slednje pa na mikro in makro dejavnike. PEST analiza je analiza zunanjih makro dejavnikov. Namen makroekonomske analize okolja je predvsem, da spoznamo splošno stabilnost okolja. Želimo identificirati zunanje dejavnike, ki bi lahko vplivali na naše poslovanje, pri čemer so te dejavniki zunaj našega območja vpliva.

PEST analiza je odličen korak k boljšemu poznavanju trga, a nikakor ni dovolj!

Pri tem velja omeniti dejstvo, predvsem za mlada podjetja, ki se želijo podati na tuje trge (sploh za tiste manj razvite), da PEST analiza ni nikoli dovolj. Daleč od tega. Vsekakor je tovrstna analiza prvi korak k boljšemu poznavanju trga, absolutno nujno pa je, da namenimo izjemno veliko časa dejanskemu praktičnemu spoznavanju in analizi trga – s fizično prisotnostjo v okolju, kjer želimo poslovati.

Namreč še tako dobra analiza ne razkrije določenih kulturnih norm in nenapisanih pravil, ki so bistvene pri poslovanju. Kot opozorilo temu med profesionalnimi analitiki celo kroži prispodoba, da so analize kot bikini, vidno je marsikaj, bistvo pa še vedno skrito.

Vabljeni tudi k branju drugih člankov Blaža Kosa!

Vir: Blaž Kos

Oznake: , , ,
MP izobraževanja

MP dogodek Facebook oglaševanjeFacebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več o delavnici >>