Blaž Kos: Pravo bistvo podjetništva

Avtor Maja Borštnik — 08.06.2012
Komentiraj!
Država se izjemno veliko ukvarja s tem, kako spodbuditi ljudi, da bo več podjetnikov. Zato imamo veliko mehanizmov, kot so subvencije, inkubatorji in tehnološki parki, prav tako pa različna tekmovanja. Ni pa mehanizma, ki bi človeka ocenil, ali je iz pravega testa za podjetništvo.
Blaž Kos: Pravo bistvo podjetništva

Blaž Kos: Pravo bistvo podjetništva (Vir slike: sxc.hu)

Za dostop do teh mehanizmov je običajno potrebno veliko neke birokracije, izpolnjevanja obrazcev in še bi lahko naštevali, kar je seveda logično. Zelo radi bi pogruntali sistem, kako oceniti človeka, ali je pravi podjetnik. Tudi strinjam se, da bi bil tak sistem izjemno koristen.

Vendar je narediti takšen sistem na papirju praktično nemogoče. Test, ali je nekdo pravi podjetnik, ali ne, je izjemno bolj preprost, brez gore papirjev. Velikokrat ga vidimo v ameriških filmih. Prodaja limonade. Pravi test, koliko je nekdo poslovno spreten in podjeten je, kdo bo več prodal na stojnici limonade. In če pogledamo pobližje, kaj takšno tekmovanje zajema, pridemo do pravega bistva podjetništva. Ta se nahaja v petih točkah.

Drznost in pogum – Drznost in pogum sta ključna elementa za uspeh v podjetništvu. Podjetniki so drugačni, izstopajo in premagujejo upor okolice. Ko vsi pravijo, da naj nečesa ne naredijo, ker ni »varno«, ravno to naredijo.

Inovativnost – Večina problemov je že rešenih. Svet je vse bolj povezan. Vse panoge so nasičene. Ne glede na to, kaj je naša poslovna ideja, o enakem razmišlja še 10 ljudi v Sloveniji, 50 v Evropi in 1.000 ljudi na Kitajskem.

Vizionarstvo – Na naši drznosti in inovativnosti moramo zgraditi še veliko vizijo. To je eden izmed najpomembnejših korakov v podjetništvu. Vizijo potrebujemo zato, da v njo verjamemo. Vizija je moč podjetnika, ki mu pomaga skozi vse ovire. Teh ovir pa je na podjetniški poti veliko.

Prodaja in marketing – Prodaja bi vsekakor morala biti na prvem mestu. Če ne znamo ali ne želimo prodajati, v podjetništvu nimamo kaj iskati. To vključuje od prodaje ena na ena, javnega nastopanja, prodaje preko interneta in še bi lahko naštevali.

Vodenje ljudi – Navdušite ljudi nad potovanjem in zgradili vam bodo ladjo. Podjetništvo je postal timski šport. Ne morete vsega narediti sami in bolje, kot gre posel, več ljudi boste potrebovali. Vsako podjetje pa potrebuje vodjo.

To je pet najpomembnejših veščin, ki so bistvo podjetništva. Vse ostalo v podjetništvu ni toliko pomembno. Če obvladamo te veščine, smo zagotovo blizu podjetniškemu uspehu. Za piko na i mogoče lahko dodamo še vztrajnost.

Vir: Blaž Kos

shranjeno pod: , ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice