Blaž Kos: Sedem smrtnih grehov

Vsi ljudje imamo veliko »šibkosti«, s katerimi se moramo v življenju soočati oziroma jih slej kot prej skozi dvig ravni zavesti obrniti sebi v prid, obenem pa paziti, da jih drugi ljudje ne izkoriščajo preveč.
Prispevki za družbenike, ki so poslovodne osebe - marec

Prispevki za socialo za družbenike, ki so poslovodne osebe – marec 2012 (Vir slike: sxc.hu)

Ne bomo zavili na področje religije, tokrat je teh sedem smrtnih grehov pomembnih iz dveh drugih razlogov. Prvi razlog so tako imenovane impulzne nakupne odločitve, ki velikokrat potekajo podzavestno. Avtorja knjige Karaoke kapitalizem in Ta nori posel trdita, da ljudje kupujemo predvsem zaradi teh naših šibkosti, sploh kadar gre za čustvene odločitve, kaj bomo kupili. Uspešna prodajna zgodba vsakega artikla naj bi temeljila na čustvenem inoviranju, ki na vedno bolj kreativne načine izkorišča naše karakterne slabosti. Tako si vsakega izmed grehov ter praktične primere proizvodov in storitev, ki na določen greh aplicirajo to čustveno inoviranje prodajnih zgodb, poglejmo nekoliko podrobneje.

Vse se začne pri nečimrnosti. Nečimrnost je greh vseh grehov in v primeru, da imate probleme s tem grehom, obstaja velika verjetnost, da greste direktno v pekel. Nečimrnost drugače imenujemo tudi napuh, pomeni pa, da se počutimo več od drugih, torej da verjamemo, da smo več vredni od katerega koli drugega človeškega bitja.

Za nečimrnostjo imamo še šest smrtnih grehov, in sicer so trije, ki imajo motiv »korenčka« in so neke vrste »pull« grehi ter trije, ki so palica oziroma »push« grehi. Namen vseh je, da nas na nek način motivirajo, da stopimo v akcijo, ali ščitijo pred veliko čustveno bolečino. Grehi, ki nas vlečejo k akciji, so pohlep, pohota in požrešnost, ostali trije grehi, ki nas potiskajo k akciji, pa so jeza, zavist in lenoba.

Pohlep je vsem dobro poznan greh in pomeni strastno željo prisvajati si materialne dobrine. Vseeno ima pohlep tudi druge dimenzije, saj so na primer poslovni ljudje res nekoliko bolj pohlepni kar se tiče denarja, na drugi strani pa recimo veliko znanstvenikov veliko bolj pesti pohlep po znanju. “Pohlepov” je torej več oblik – ljudje pa že naravno stremimo k pretiravanju.

Drugi tak greh je požrešnost, ki je izjemno podoben pohlepu, samo da tukaj govorimo o pretiranem konzumiranju hrane in pijače. Že podatki o debelosti zahodnih narodov jasno kažejo, kako pogost in razširjen je ta greh. Najbolj pridno ga izkoriščajo močno razširjene restavracije s hitro prehrano in druge podobne restavracije, katerih konkurenčna prednost je količina in hitrost.

Zadnji greh v sklopu korenčkov je pohota – velika želja po zadovoljevanju spolne sle. Ja, res je, tudi pohota spada med smrtne grehe. Mislim, da tukaj ni potrebno veliko dodati. Več kot polovica transakcij na internetu se dogaja na pornografskih straneh.

Ostali so nam še trije grehi, ki delujejo na nekoliko drugačen način. Prvi tak greh je zavist, se pravi, da nas pesti občutek velikega nezadovoljstva, da ima nekdo nekaj, kar si želimo mi.

Zelo podobno na podzavestni ravni deluje tudi jeza. Gre za kratko in močno čustvo, ki povzroča napadalne težnje. Še boljša beseda je mogoče bes. Jeza se običajno pojavi zaradi notranjega konflikta ali zunanje frustracije – se pravi, da obstaja neka ovira, ki nam preprečuje, da pridemo do določenega cilja. Namen jeze je, da nas motivira, da zadovoljimo svoje potrebe – najpogosteje gre za primarno raven potreb.

Zadnji greh, ki pesti ljudi, je še lenoba – ta označuje človeka, ki nerad dela. Poznamo dve vrsti lenobe, in sicer telesno in intelektualno. Ljudje v splošnem želimo varčevati z energijo in iščemo bližnjice, vendar te ne obstajajo. Produktov za eno in drugo vrsto lenobe je tako izjemno veliko. Za rešitev fizične lenobe lahko naštejemo vse od stola, strojev, avtomobilov, torej vse, kar nam olajša fizični vložek. Tudi počitnice so storitev, ki izkoriščajo lenost človeške narave. Na drugi strani so produkti, ki izkoriščajo intelektualno lenobo, kot so recimo diapozitivi, inštrukcije, telefonski imeniki, vse kar olajšuje miganje naših možganov.

Vir: Blaž Kos

————————————————————————————————————————-

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje