Blaž Kos: Slabosti podjetništva

Avtor Maja Borštnik — 20.07.2012
Komentiraj!
To, da je podjetništvo res samo super in seksi, pravijo samo tisti, ki niso nikoli poskusili, je stavek enega izmed uspešnih svetovnih investitorjev. V resnici je to osamljeno, težko delo z veliko vsakodnevnega pritiska itn. Podjetništvo je samo za najmočnejše.
Blaž Kos: Slabosti podjetništva

Blaž Kos: Slabosti podjetništva (Vir slike: sxc.hu)

Pojdimo na raven posameznika, ki se namerava podati v podjetništvo in si poglejmo, katere so največje slabosti, s katerimi se bo moral soočiti posameznik. Izjemno pomembno je, da se tega zavedamo in smo s prvimi koraki na podjetniški poti tudi pripravljeni sprejeti te slabosti.

Prvo pomembno dejstvo je, da je najtežje začeti nekaj na novo. Zadeva je enaka kot pri potiskanju avta. Na začetku deluje sila lepenja in potrebno je veliko energije, da se nekaj začne premikati. Enkrat, ko ima podjetje že izoblikovanje proizvode, redne stranke, blagovno znamko itn. so stvari veliko lažje.

Drugo pomembno dejstvo smo že omenili in sicer okolica te običajno ne podpira, vendar ravno obratno. Vsaka obstoječa stvar ima tendenco k samoobstoju, podjetništvo pa pomeni prinašanje nekaj povsem novega. Vsaka reakcija sproži nasprotno reakcijo.

Velika mera negotovosti je zagotovo največji problem podjetništva. V večini poslovne literature lahko preberemo, da je tveganje največji problem podjetništva. Vendar to ni res. Ljudje radi tvegamo. Gremo v kazino in tvegamo. Določena mera tveganja nam bolj prija. Dobimo občutek, da smo res živi. Vendar pri povprečnem tveganju običajno vemo, kaj vse nas čaka in kateri so možni izidi.

Majhna verjetnost uspeha v prvo, drugo, tretje… Podjetniški uspehi so prežeti z vztrajnostjo. Glede na statistike je minimalna verjetno, da nam bo uspelo. Vsakič, ko pademo, se moramo znova pobrati. In takih padcev ni malo.

Plavanje z morskimi psi – Več denarja, kot je v igri, več morskih psov nas začne obkrožati. Veliko je takih morskih psov, ki v resnici ne ustvarjajo dodane vrednosti, pa se želijo nahraniti na račun naše ustvarjene dodane vrednosti.

Še ena izjemno psihološko naporna zadeva v podjetništvu se skriva v reku, da je na vrhu samotno. Mnogi si to narobe interpretirajo v smislu, da na vrhu nimaš prijateljev ali kaj podobnega. Vendar ima ta rek povsem drugačen pomen. Zopet se nanaša na trdnost lastne hrbtenice.

Ni spanja na lovorikah. Če lahko v določenih poklicih ali na določenih pozicijah zaspimo na osebnostnem razvoju za kakšno celo daljše obdobje, v podjetništvu temu ni tako. Trg nas sili v neprestani razvoj. Trg ne pozna počitka.

Zapostavljanje ostalih življenjskih področij, vsaj prvih nekaj let. Ko ustanoviš lastno podjetje, se vrednote povsem spremenijo. Podobno kot, če dobiš otroka. Podjetje zahteva vso svojo pozornost.

Vedno premalo sredstev. V podjetju je običajno na voljo vedno premalo sredstev. Premalo finančnih sredstev za rast, premalo človeških virov, premalo časa, veliko rokov itn. Podjetnik mora svojo vizijo organizirat z omejenimi resursi.

Vsaka večja napaka je lahko usodna ne glede na fazo rasti. Vse na svetu ima svoj življenjski cikel. Po vrhu življenjskega cikla običajno sledi serija »napak«. Čas je za nekaj novega, svet potrebuje nove dodane vrednosti.

Pričakovana življenjska doba podjetij se krajša. V poslovnem okolju bo vedno manj korporacij in vedno več fleksibilnih podjetij, ki bodo umirala iz njih pa se bodo dvigovali novi feniksi. Seveda je izjemno pozitivno to, da ko gremo enkrat skozi proces postavljanja podjetja je naslednjič zadeva bistveno lažja.

Vir: Blaž Kos

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice