Blaž Kos: Sreča vs. pamet

Dolgo časa sem se spraševal, kakšen je odnos med srečo in pametjo. Potrebuješ za uspeh v življenju več sreče ali več pameti? Najbolj smiselno izhodišče sem našel v knjigi Lucky or smart, ki jo je napisal uspešen serijski podjetnik Bo Peabody.

Smiseln odgovor na zastavljeno vprašanje je: Biti moraš dovolj pameten, da spoznaš, kdaj je sreča “potrkala na tvoja vrata”.

Sreča je pomemben element uspeha v podjetništvu in karieri. Pogosto podjetniki (in drugi uspešni poslovneži, lahko pa to apliciramo na vsako delovno mesto) prepisujejo bistveno več zaslug svojim kompetencam, kot so te v resnici prispevale k uspehu. V mnogih primerih bistveno večjo vlogo igra »biti na pravem mestu ob pravem času«, torej imeti srečo.

Ko govorimo o sreči in pameti, sta pomembni še dve dejstvi. Prvo dejstvo je, da je veliko ljudi na pravem mestu ob pravem času, pa ne izkoristijo priložnosti do tolikšne mere, kot bi jo lahko. Nekateri sploh ne izkoristijo priložnosti. Lahko bi rekli, da premalo uporabijo svoj analitični um, s katerim bi identificirali srečno dogajanje in ga izkoristili do zadnjega kančka; raje začetne uspehe pripišejo svojemu egu, s tem pa tudi do neke mere ubijejo potencial srečne pozicije, ker zanemarijo vlogo časa/trenda. Lekcija je torej, da ne smemo imeti prenapihnjenega ega, ki omeji potencial sreče, prav tako pa ne prešibkega, ki običajno vodi do tega, da sreče sploh ne opazimo in izkoristimo. Nujno je, da smo dovolj pametni in spoznamo, kdaj se nam je “nasmehnila sreča”; takrat lahko izkoristimo celoten potencial nasmeha, ki nam ga je poklonila “Fortuna”.

Drugo dejstvo je, da se s pametjo (z analitičnim umom) lahko postaviš na točko, kjer si močno povečaš verjetnost, da se ti bo “nasmehnila sreča”. V poslu lahko s svojimi odločitvami bistveno pripomoreš k temu, da srečaš na svoji poti srečo. To pomeni, da namesto zgolj trdega dela, delaš tudi pametno. Lahko bi rekli, bolj pametno in trdo kot delaš, več imaš sreče.

Enako kot se lahko postaviš v pozicijo, da si srečen, se lahko s svojimi odločitvami postaviš tudi v pozicijo, kjer se ti močno poveča verjetnost nesreče. To sem občutil tudi na svoji koži. V začetku finančne krize sem se postavil s podjetjem na trg, ki je bil leta 2009 najbolj prizadet in je v letu 2012 še kar v drastičnem upadu. Proti trgu pa se je praktično nemogoče boriti.

Najboljši investitorji se tega zavedajo. Pravijo, da imaš lahko najboljši tim na svetu in trg, ki je v padanju in krčenju, pa bo zmagal trg. Lahko pa imaš povprečno ekipo, ki je na prvem trgu ob pravem času, pa bo zopet zmagal trg; vse, kar mora v slednjem primeru narediti ekipa je, da se prepusti sreči, ki se jim dogaja. Zavedanje pomena sreče bistveno pripomore k uspehu na dolgi rok, saj se sama sreča slej kot prej konča in takrat so kompetence tiste, ki poskrbijo, da ostaneš med glavnimi igralci na trgu. Sreča in pamet se tako zopet uravnovesita.

Ravno zaradi faktorja sreče je v poslovnem svetu poleg sanjskega tima tako pomembna izbira trga. In enako velja na vseh kariernih področjih življenja; poleg ljudi, ki te obkrožajo, so izjemnega pomena panoge, ki si jih izbereš za tekmovalne discipline – pa naj gre za znanost, umetnost, podjetništvo, kariero ali katero koli drugo področje, kjer veljajo tržne zakonitosti. Ko trg pada, kosi vse pred sabo in takrat se lahko dogaja zgolj nesreča. Ko trg raste, je neomejeno možnosti za uspeh.

Ni težko ugotoviti, da je Slovenija po 20 letih debelih krav prišla v obdobje suhih krav. V najboljšem primeru bo takšno obdobje trajalo še nekaj let, v najslabšem nekaj desetletij. Zagotovo pa bo minimalno priložnosti, da se ti v karieri začne dogajati sreča. Na srečo je svet naš dom.

Kot omenjeno, z analitičnim razmišljanjem lahko ocenimo, kam se je vredno postaviti v prihodnosti, da se nam bo nasmehnila sreča. Kateri bodo tisti poklici, trgi, geografska področja ipd., ki bodo v prihodnosti cveteli in katere bodo tiste lokacije, kjer se bo začelo ali nadaljevalo krvavo klanje? Bolj kot zadenemo trg, več možnosti imamo, da se nam začnejo dogajati srečni trenutki.

Ko pa smo na pravem trgu, velja preprosto pravilo: ustreliti moramo čim več puščic, da lahko zadenemo tarčo. Osrednja naloga podjetnika je, da izbere pravo panogo, ustvari okolje, kjer se zbirajo pravi ljudje, izstreli čim več puščic, nato pa pusti, da mu sreča pride naproti. Ni dovolj, da izberemo področje, ki je v rasti, do izbranega področja moramo čutiti tudi močno strast; ta je lahko gonilo od srečnega trenutka do srečnega trenutka, vmes pa so kilometri in kilometri znoja ter solz.

Sveti gral podjetništva je torej v tem, da (1) služimo denar z nečim, kar je (2) naša strast.

Tako kot avtor knjige tudi sam dodatno verjamem v mantro, da bolj kot počnemo pozitivne stvari, več verjetnosti je, da nas bo obiskala sreča, pri čemer sta izpolnjena prejšnja dva pogoja. Če ustvarjamo, namesto izkoriščamo, če delujemo pozitivno, namesto negativno, če ohranimo integriteto in nismo lopovi, imamo na dolgi rok veliko več možnosti, da se postavimo na točko, kjer nas bo obiskala sreča. Dobre stvari se dogajajo dobrim ljudem.

Integriteta je še toliko bolj pomembna v današnjih časih, ko pluje svet v kreativni kapitalizem, kjer imajo osrednjo vlogo inovacije, ustvarjanje, transparentnost, dodana vrednost in osebna odgovornost. Še so čudne države, kjer prosperirajo izkoriščevalci (verjetno je med njimi tudi Slovenija), vendar je sreča teh “nebodijihtreba” zelo omejena, saj trgi postajajo skrajno transparentni in izločajo vse, ki živijo po principu pijavkarstva.

Torej, če povzamemo še enkrat, najprej moramo biti dovolj pametni, da se postavimo na točko, kjer je največja verjetnost sreče, ko nas pa ta obišče, moramo to čim prej spoznati in s pametjo izkoristiti njen obisk do zadnjega kančka. Pri tem pa moramo biti pazljivi na ego in precenjevanje svojih sposobnosti, saj je poslovno okolje tako dinamično, da se sreča lahko hitro prelevi v krvavo konkurenčno klanje, kjer je potencial naših spodobnosti bistveno bolj omejen. Vsakič moramo biti korak pred tem, kar se dogaja v poslovnem okolju. Takrat smo lahko v podjetništvu pravi srečneži.

Vir: Blaž Kos

————————————————————————————————————————-

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje