Blaž Kos: Znižanje tveganja v podjetništvu

Avtor — 02.11.2012
Uspešni podjetniki niso »kavboji«, ki kar tako tvegajo, temveč znajo uspešno in sistematično upravljati s tveganjem, je pokazala obsežna raziskava narejena na Harvardu. Študija je potrdila, da je veliko bolj smiseln in manj tvegan praktični pristop k podjetništvu, kot pa vzročni.
Blaž Kos: Pravo bistvo podjetništva

Blaž Kos: Pravo bistvo podjetništva (Vir slike: sxc.hu)

Bistveno za uspeh v podjetništvu je predvsem to, da podjetnik čim hitreje odpravi glavne razloge, zaradi katerih novonastala propadajo podjetja.

V praksi obstaja šest glavnih rizikov, zakaj podjetja v posamezni fazi nastajanja lahko propadejo. Vsako tveganje je izjemno pomembno, res pa je, da je odprava nekaterih tveganj pogoj za obstoj podjetja, pri drugih tveganjih pa si lahko privoščimo nekoliko več nepravilnosti.

Ta tveganja so:

Vabljeni tudi k branju drugih člankov Blaža Kosa!

  1. Razvoj izdelka/storitve
  2. Postavitev infrastrukture
  3. Zaloga in distribucija
  4. Povpraševanje na trgu (! – riziko prodaje)
  5. Operativno delovanje podjetja
  6. Produktni portfolio (! – strateška pot podjetja)

Res je, da se z vsakim korakom odpravi eno izmed tveganj in vrednost podjetja s tem zrase. Navedeni koraki so tipični vzročni pristop k podjetništvu. Se pravi napišemo poslovni načrt, razvijemo produkt, vzpostavimo celotno infrastrukturo ter gremo na to svojih potencialnih strank. Problem sta seveda 4 in 6 točka, kjer vplivajo tudi faktorji, ki so izven območja vpliva in zahtevata prilagodljivost in posluh za trg. Če v točki 4 ne uspemo odpraviti rizika, ki je tudi izven našega vpliva, je bilo odpravljanje prvih štirih rizikov brezpredmetno, a obenem zelo drago.

Najuspešnejši podjetniki (seveda so tudi izjeme), se stvari lotijo na drugače način. Točka 4 in 6 gresta na prvo mesto. To pomeni, da uspešni podjetniki skušajo v prvem koraku pri vsakem novem podjetju, zagotoviti najprej denarni tok, mogoče še preden celo imajo izdelek, ali je ta sploh razvit. Ko imajo potrdilo s trga, da je izdelek zanimiv, to se pravi, da imajo dejanska naročila, se lotijo ostalih korakov.

Drugo pomembno tveganje, ki ga odpravijo je produktni portfolio. To se pravi, da pravilno določijo strategijo razvoja podjetja, oziroma je ta v začetnih fazah izjemno fleksibilna na podlagi posluh za trg iz prej navedene točke. Na podlagi vzročnega pristopa si s svojo strategijo tako daleč (razvoj, marketinški materiali ipd.), da jo izjemno težko spremeniš. V primeru, da si najprej pri svojih kupcih in se prilagajaš trgu, pa si veliko bolj fleksibilen.

Problem vzročnega pristopa je, kot omenjeno, da tudi če odpravimo prva tri tveganja, ki so časovno in finančno izjemno zahtevna, nismo s tem dosegli nič, če ne odpravimo četrtega tveganja ter uspemo dobiti povpraševanja na trgu. Prav tako lahko odpravimo tudi že pet glavnih tveganj, pa zavijemo strategijo podjetja v narobno smer in ko to ugotovimo, smo že pregloboko operativno v zastavljeni strategiji, da bo z lahkoto obrnili krmilo našega podjetja v drugo smer.

Vir: Blaž Kos

Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas in bodite na tekočem!

Oznake: , , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP dogodek: Facebook oglaševanje

MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje