Blaž Kos: Znižanje tveganja v podjetništvu

Uspešni podjetniki niso »kavboji«, ki kar tako tvegajo, temveč znajo uspešno in sistematično upravljati s tveganjem, je pokazala obsežna raziskava narejena na Harvardu. Študija je potrdila, da je veliko bolj smiseln in manj tvegan praktični pristop k podjetništvu, kot pa vzročni.
Blaž Kos: Pravo bistvo podjetništva

Blaž Kos: Pravo bistvo podjetništva (Vir slike: sxc.hu)

Bistveno za uspeh v podjetništvu je predvsem to, da podjetnik čim hitreje odpravi glavne razloge, zaradi katerih novonastala propadajo podjetja.

V praksi obstaja šest glavnih rizikov, zakaj podjetja v posamezni fazi nastajanja lahko propadejo. Vsako tveganje je izjemno pomembno, res pa je, da je odprava nekaterih tveganj pogoj za obstoj podjetja, pri drugih tveganjih pa si lahko privoščimo nekoliko več nepravilnosti.

Ta tveganja so:

Vabljeni tudi k branju drugih člankov Blaža Kosa!

  1. Razvoj izdelka/storitve
  2. Postavitev infrastrukture
  3. Zaloga in distribucija
  4. Povpraševanje na trgu (! – riziko prodaje)
  5. Operativno delovanje podjetja
  6. Produktni portfolio (! – strateška pot podjetja)

Res je, da se z vsakim korakom odpravi eno izmed tveganj in vrednost podjetja s tem zrase. Navedeni koraki so tipični vzročni pristop k podjetništvu. Se pravi napišemo poslovni načrt, razvijemo produkt, vzpostavimo celotno infrastrukturo ter gremo na to svojih potencialnih strank. Problem sta seveda 4 in 6 točka, kjer vplivajo tudi faktorji, ki so izven območja vpliva in zahtevata prilagodljivost in posluh za trg. Če v točki 4 ne uspemo odpraviti rizika, ki je tudi izven našega vpliva, je bilo odpravljanje prvih štirih rizikov brezpredmetno, a obenem zelo drago.

Najuspešnejši podjetniki (seveda so tudi izjeme), se stvari lotijo na drugače način. Točka 4 in 6 gresta na prvo mesto. To pomeni, da uspešni podjetniki skušajo v prvem koraku pri vsakem novem podjetju, zagotoviti najprej denarni tok, mogoče še preden celo imajo izdelek, ali je ta sploh razvit. Ko imajo potrdilo s trga, da je izdelek zanimiv, to se pravi, da imajo dejanska naročila, se lotijo ostalih korakov.

Drugo pomembno tveganje, ki ga odpravijo je produktni portfolio. To se pravi, da pravilno določijo strategijo razvoja podjetja, oziroma je ta v začetnih fazah izjemno fleksibilna na podlagi posluh za trg iz prej navedene točke. Na podlagi vzročnega pristopa si s svojo strategijo tako daleč (razvoj, marketinški materiali ipd.), da jo izjemno težko spremeniš. V primeru, da si najprej pri svojih kupcih in se prilagajaš trgu, pa si veliko bolj fleksibilen.

Problem vzročnega pristopa je, kot omenjeno, da tudi če odpravimo prva tri tveganja, ki so časovno in finančno izjemno zahtevna, nismo s tem dosegli nič, če ne odpravimo četrtega tveganja ter uspemo dobiti povpraševanja na trgu. Prav tako lahko odpravimo tudi že pet glavnih tveganj, pa zavijemo strategijo podjetja v narobno smer in ko to ugotovimo, smo že pregloboko operativno v zastavljeni strategiji, da bo z lahkoto obrnili krmilo našega podjetja v drugo smer.

Vir: Blaž Kos

Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas in bodite na tekočem!

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje