Blaž Kos: Znižanje tveganja v podjetništvu

Uspešni podjetniki niso »kavboji«, ki kar tako tvegajo, temveč znajo uspešno in sistematično upravljati s tveganjem, je pokazala obsežna raziskava narejena na Harvardu. Študija je potrdila, da je veliko bolj smiseln in manj tvegan praktični pristop k podjetništvu, kot pa vzročni.
Blaž Kos: Pravo bistvo podjetništva

Blaž Kos: Pravo bistvo podjetništva (Vir slike: sxc.hu)

Bistveno za uspeh v podjetništvu je predvsem to, da podjetnik čim hitreje odpravi glavne razloge, zaradi katerih novonastala propadajo podjetja.

V praksi obstaja šest glavnih rizikov, zakaj podjetja v posamezni fazi nastajanja lahko propadejo. Vsako tveganje je izjemno pomembno, res pa je, da je odprava nekaterih tveganj pogoj za obstoj podjetja, pri drugih tveganjih pa si lahko privoščimo nekoliko več nepravilnosti.

Ta tveganja so:

Vabljeni tudi k branju drugih člankov Blaža Kosa!

  1. Razvoj izdelka/storitve
  2. Postavitev infrastrukture
  3. Zaloga in distribucija
  4. Povpraševanje na trgu (! – riziko prodaje)
  5. Operativno delovanje podjetja
  6. Produktni portfolio (! – strateška pot podjetja)

Res je, da se z vsakim korakom odpravi eno izmed tveganj in vrednost podjetja s tem zrase. Navedeni koraki so tipični vzročni pristop k podjetništvu. Se pravi napišemo poslovni načrt, razvijemo produkt, vzpostavimo celotno infrastrukturo ter gremo na to svojih potencialnih strank. Problem sta seveda 4 in 6 točka, kjer vplivajo tudi faktorji, ki so izven območja vpliva in zahtevata prilagodljivost in posluh za trg. Če v točki 4 ne uspemo odpraviti rizika, ki je tudi izven našega vpliva, je bilo odpravljanje prvih štirih rizikov brezpredmetno, a obenem zelo drago.

Najuspešnejši podjetniki (seveda so tudi izjeme), se stvari lotijo na drugače način. Točka 4 in 6 gresta na prvo mesto. To pomeni, da uspešni podjetniki skušajo v prvem koraku pri vsakem novem podjetju, zagotoviti najprej denarni tok, mogoče še preden celo imajo izdelek, ali je ta sploh razvit. Ko imajo potrdilo s trga, da je izdelek zanimiv, to se pravi, da imajo dejanska naročila, se lotijo ostalih korakov.

Drugo pomembno tveganje, ki ga odpravijo je produktni portfolio. To se pravi, da pravilno določijo strategijo razvoja podjetja, oziroma je ta v začetnih fazah izjemno fleksibilna na podlagi posluh za trg iz prej navedene točke. Na podlagi vzročnega pristopa si s svojo strategijo tako daleč (razvoj, marketinški materiali ipd.), da jo izjemno težko spremeniš. V primeru, da si najprej pri svojih kupcih in se prilagajaš trgu, pa si veliko bolj fleksibilen.

Problem vzročnega pristopa je, kot omenjeno, da tudi če odpravimo prva tri tveganja, ki so časovno in finančno izjemno zahtevna, nismo s tem dosegli nič, če ne odpravimo četrtega tveganja ter uspemo dobiti povpraševanja na trgu. Prav tako lahko odpravimo tudi že pet glavnih tveganj, pa zavijemo strategijo podjetja v narobno smer in ko to ugotovimo, smo že pregloboko operativno v zastavljeni strategiji, da bo z lahkoto obrnili krmilo našega podjetja v drugo smer.

Vir: Blaž Kos

Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas in bodite na tekočem!

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje