Bliža se zadnji rok za izplačilo regresa

Avtor — 11.10.2012
Zakon o delovnih razmerjih določa, da mora delodajalec delojemalcu enkrat letno izplačati regres. Praviloma bi delodajalci to morali storiti do 1. julija, izjemoma pa do 1. novembra tekočega koledarskega leta. Časa za izplačilo je torej še manj kot mesec dni.
Bliža se zadnji rok za izplačilo regresa

Bliža se zadnji rok za izplačilo regresa (Vir slike: sxc.hu)

Pravico do regresa delavec pridobi s pridobitvijo pravice do celotnega dopusta, torej, če je pri trenutnem delodajalcu zaposlen vsaj 6 mesecev. V kolikor je delavec pri delodajalcu zaposlen manj kot 6 mesecev, ima pravico do izrabe le sorazmernega dela letnega dopusta. Posledično mu pripada pravica le do sorazmernega dela regresa. Tudi delavec, zaposlen za krajši delovni čas, ima pravico do regresa, ki mora biti sorazmeren delovnem času, za katerega je sklenil pogodbo o zaposlitvi.

Regres mora biti izplačan v denarju, v kolikor ni s kolektivno pogodbo dejavnosti določeno drugače, in sicer najmanj v višini minimalne plače. Praviloma se mora izplačati do 1. julija tekočega koledarskega leta. Izjemoma se lahko izplača najkasneje do 1. novembra tekočega koledarskega leta ali v več delih, če je tako določeno s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti in, če ima delodajalec resne likvidnostne težave. Če se delavec in delodajalec ne moreta dogovoriti, lahko delavec za izplačilo regresa toži delodajalca pred delovnim sodiščem.

Če se zgodi, da delavec med koledarskim letom sklene pogodbo o zaposlitvi z drugim delodajalcem, mu je vsak delodajalec dolžan zagotoviti izrabo sorazmernega dela dopusta glede na trajanje zaposlitve delavca pri posameznem delodajalcu v tekočem koledarskem letu, razen če se delavec in delodajalec dogovorita drugače.

Več si preberite v članku Regres in letni dopust.

Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas in bodite na tekočem!

Oznake: , ,
MP izobraževanja

MP dogodek Facebook oglaševanjeFacebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več o delavnici >>