Bo crowdfunding letos "eksplodiral"?

Avtor Maja Borštnik — 08.04.2015
Komentiraj!
Množično financiranje je v lanskem letu beležilo izjemno rast. V primerjavi z letom poprej se je namreč skupni znesek na ta način zbranih sredstev povečal za kar 167 odstotkov, pričakovanja za letošnje leto pa so še precej višja.
Bo crowdfunding letos "eksplodiral"?

Bo crowdfunding letos "eksplodiral"? (Vir slike: fundrazr.com)

V podjetju Massolution so napravili raziskavo o množičnem financiranju (ang. crowdfunding), ki v zadnjem času hitro pridobiva na priljubljenosti med podjetniki in podjetnimi posamezniki, kateri potrebujejo denarna sredstva za zagon svoje poslovne ideje. 

Raziskava je podala zanimive rezultate.

V letu 2014 naj bi podjetja in posamezniki z množičnim financiranjem skupno uspeli zbrati kar 16,2 milijarde dolarjevGre za neverjetno, kar 167 odstotno povečanje iz leta poprej, ko je bilo na ta način zbranih 6,1 milijarde dolarjev. Pričakovanja pa so za letos še višja: skupni znesek sredstev, zbran s crowdfundingom, naj bi do konca letošnjega leta narastel na 34,4 milijarde dolarjev, sodeč po poročilu.

Statistika zbranih sredstev z množičnim financiranjem v 2013 in 2014 (Vir slike: Entrepreneur.com)

Na prvo mesto po priljubljenosti v svetu se je v lanskem letu pričakovano zavihtela platforma GoFundMe, ki je s pomočjo 6 milijonov podpornikov zbrala 470 milijonov dolarjev. Na drugem mestu se je znašla med Slovenci najbolj priljubljena in cenjena platforma Kickstarter, ki je v lanskem letu 3,3 milijonom podpornikov omogočila, da so podjetja podprli s 444 milijoni dolarjev.

Poznate aktualen slovenski projekt na Kickstarterju, lesen zvočnik Trobla?

Čeprav se zdi, da je crowdfunding predvsem domena malih podjetij in podjetnikov posameznikov, pa vztrajno pridobiva tudi na priljubljenosti med velikimi korporacijami. Te se množičnega financiranja ne poslužujejo zgolj zaradi zbiranja denarja: razlog za njihovo udejstvovanje v tej panogi se skriva predvsem v dodatni promociji, širjenju baze strank ter nenazadnje tudi testiranju tržišča za nove inovacije, ki še niso preverjene. Kljub temu pa crowdfunding še vedno največkrat služi kot pripomoček za olajšanje vstopa v podjetništvo - tudi med slovenskimi podjetniki.

Vir: Entrepreneur.com

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice