Boj proti spamu neučinkovit?

Avtor — 11.06.2007
Ste že slišali za izraz captcha? Gre za nekakšne sestavljanke, uganke , ki jih ima danes že vsaka internetna stran. Prikažejo se ponavadi ob registraciji na stran. Sestavljajo jo številke ali črke, ki so lahko razumljive za ljudi, za računalnike pa nerazumljive.
Boj proti spamu neučinkovit?

Lahko razberete kaj piše?

Vsaj tako naj bi bilo. V praksi je velikokrat drugače. Te sestavljanke so namreč čedalje bolj zapletene. Čedalje težje jih je razvozlati. Njihov osnovni namen je preprečevati nezaželeno avtomatsko registracijo raznih programov in s tem dotok nezaželenih, spam vsebin na stran.

Kaj pravzaprav pomeni kratica captcha? Gre za Completely Automated Public Turing Test to Tell Computers and
Humans Apart. Torej gre za test, kako ločiti človeka od stroja. Razvil ga je Alan Turing, ki se je s problemom, kako ločiti stroj od človeka ukvarjal od sredine prejšnjega stoletja.

Sprva je bilo poslanstvo omenjenega izuma učinkovito. Lastniki strani so bili zadovoljni, ker so preprečili dodajanje spama, uganke so bile sprva dokaj enostavne, včasih celo zabavne. Sčasoma so se našli posamezniki, ki so strojem oziroma programom omogočili razvozlanje te kode. Splet se je odzval tako, da so povečali zapletenost ugank za stroje. Posledično se je zapletenost povečala tudi za ljudi.

Pri Microsoftu so tako razvili alternativno uganko v obliki slik domačih živali. Iz slik je potrebno izbrati le pse in mačke. Novost je relativno enostavna za ljudi, za programe pa zaenkrat še ne.

Še malo statistike za konec: vsak dan naj bi ljudje po celem svetu rešili okoli 60 milijonov tovrstnih ugank. Za vsako naj bi povprečno potrebovali 10 sekund. Lahko si zračunate koliko ur na teden, mesec ali leto človeštvo porabi za neko precej nepomembno stvar.

Vir: The New York Times

Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje