Boljši poslovni načrt prinaša več strank

Avtor Saba Resnik — 03.05.2011
Komentiraj!
Mala podjetja bolj kot vse drugo potrebujejo večji obseg prodaje. Da bi lahko prodali več, morate imeti več strank in čim več dobrih strank, zato vam predstavljamo štiri korake, kako nadgraditi in povečati bazo strank podjetja.
Boljši poslovni načrt prinaša več strank

Boljši poslovni načrt prinaša več strank (slika: sxc.hu).

Kako lahko z boljšim poslovnim načrtom pridemo do večjega števila strank in posledično večje prodaje? Ključno je, da stopite korak nazaj in se na tak način oddaljite od ustaljenih rutin. Preglejte dosedanje delo in kako je to vplivalo na prodajo.

Trg se spreminja - sledite spremembam

Marsikdaj se zgodi, da so podjetniki zelo osredotočeni na posel, medtem pa se trg že spremeni. Kako slediti tem spremembam? Vsake toliko časa povabite poslovnega partnerja ali večjo stranko na kosilo, brskajte po spletu, naročite se na kakšne od elektronskih novic in se včasih udeležite kakšnih delavnic ali predavanj.

Dopolnite poslovni načrt

Kasneje, ko ste seznanjeni z novostmi na trgu, je čas, da nadgradite poslovni načrt. Dodajte konkretne naloge in cilje, ki jih morate izpolniti, določite ljudi, odgovorne za doseganje zaželenih ciljev, ter ne pozabite določiti datumov in stroškov. Takšen dopolnjen poslovni načrt vam bo pomagal slediti začrtanim ciljem.

Štirje koraki

Štirje koraki, ki vam bodo pomagali povečati število strank in morda tudi prodajo.

1. Prodati več obstoječim strankam

Stopite v stik z obstoječimi strankami in jim ponudite dodatno storitev, nove proizvode, stare proizvode po akcijski ceni itd. Ponujeni paket ovijte v domiselnost in svežino.

Ko se domislite, kakšno akcijo boste izvedli, jo vpišite v poslovni načrt - nikar ne pozabite pripisati datume in roke ter osebe, zadolžene za projekt.

2. Ponovno preglejte cene vaših izdelkov ali storitev

Cene, ki ste jih dodelili izdelkom ali storitvam, morajo biti usklajene z vašo strategijo in marketinškim sporočilom.

Nekatera podjetja se osredotočajo na nižje cene in nižjo kakovost, dosegljivo širši množici, spet druga podjetja pa se osredotočajo na višje cene in bolj kvalitetne izdelke ali storitve. Čim bolj objektivno ocenite svoj proizvod in po potrebi spremenite cenovno politiko.

V kolikor boste slednjo spreminjali, uskladite komuniciranje s strankami in ne pozabite dopolniti poslovnega načrta z novimi napovedmi, glavnimi cilji in mejniki.

3. Prenovite vaše marketinško sporočilo

To pomeni, da ponovno naredite načrt za komuniciranje s potrošniki, ga spremenite, prenovite, dodate socialna omrežja, elektronsko pošto, direktni marketing itd.

Po prenovi vašega sporočila nikar ne pozabite preverjati učinkovitosti le-tega.

4. Razširite se na sosednje trge

Zadnji, četrti korak, vam ponuja dve možnosti: začnite prodajati nov in drugačen proizvod obstoječim strankam ali pa začnite vaš star proizvod prodajati novim in drugačnim strankam.

Glavno pri tem koraku je, da uporabite svojo domišljijo in iznajdljivost.

Ponovno ne pozabite novih planov dodati v poslovni načrt: vključite meritve in sledite spremembam, na tak način boste lahko ocenili uspešnost novega projekta.

Vir: Berry, Tim. A Better Business Plan Can Lead to New Customers. Entrepreneur.com, 25.4.2011.

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!