Bom prej dobil službo, če oblečem Armani obleko?

Oblecite se za službo, ki jo želite, ne za tisto, ki jo že imate. Uredite se, v oblekah se počutite dobro in delajte učinkovito. Karieristom so te besede znane že nekaj let, ki pa niso brez pomena. Temu je že večkrat prikimala tudi znanost, nazadnje ravno pred dnevi.
Bom prej dobil službo, če oblečem Armani obleko?

Zakaj bi si želeli oblek blagovnih znamk višjega cenovnega razreda? Raziskovalci pravijo, da vam bodo povečale samozavest, pri delu pa boste bolj učinkoviti (Vir slike: Pixabay).

Študije so večinoma dolgočasne, a ta že zdaleč ni. Raziskovalci univerz Penn State, Notre Dame in Kentucky so razvozlali uganko: ljudje, ki na delovnih mestih nosijo oblačila (priznanih) modnih znamk, so bolj samozavestni in, pozor, tudi bolj učinkoviti so.

Kupite kose oblačil priznanih modnih znamk, odštejte 600 dolarjev za oblačila znamke Jimmy Choo ali pa 200 za Chanellovo jakno, pravijo raziskovalci. Je potrebno nakup komu opravičiti? Ne, saj gre vendarle za znanost. Privoščite si obleke za službo, ki jo želite oziroma menite, da bi jo morali imeti, dodajajo.

Če ste se začeli že praskati po glavi in razmišljati, kako boste uresničili te znanstvene »zahtevke«, naj vas pomirimo. Hkrati so ugotovili tudi, da ni potrebno nositi pravih blagovnih znamk višjega cenovnega razreda. Ko so izvajali teste, h katerim so povabili kupico ljudi, so eni raziskovalni ekipi dejali, da nosijo prestižen pulover enega največjih proizvajalcev športne opreme. Ponudili pa so jim povsem neznano blagovno znamko. Rezultat? Njihova učinkovitost se je povečala za 20 odstotkov. Podobne rezultate sicer poznamo tudi iz drugih področij. Nova športna oprema ali pa športni copati izjemno vplivajo na povečanje naše motivacije.To vzporednico lahko zdaj naredimo tudi na kariernem področju.

Vaš videz je prva stvar, ki jo bo delodajalec opazil

Zakaj je obleka tako pomembna, sploh na razgovorih za službo, smo že večkrat pisali. Ne glede na to, ali nam je to všeč ali ne, naš videz je prva stvar, ki jo opazi delodajalec. Prvi vtis si bo ustvaril že po 30 sekundah. »Videz vpliva na odločitve pri zaposlovanju in igra eno največjih vlog,« je prepričana Brenda Ferguson Hodges, ki je za Forbes delila svoje večletne izkušnje s področja svetovanja in kariernega treninga.

Podobne rezultate je sicer pokazala že raziskava iz leta 2008. Študija, objavljena v Journal of Marketing Research, je dokazala, da stik z logotipom blagovne znamke lahko vpliva na drugačno obnašanje ljudi, ki je povezano s samo identiteto izbrane blagovne znamke. Po ugotovitvah slednje raziskave so Applovi privrženci bolj kreativni, ljubitelji Disneyjevih del pa bolj odkriti kot na primer oboževalci programa E! Entertainment.

Z barvami do nove službe?

Če so torej blagovne znamke – za tiste znane in tiste malo manj znane – lahko dejavnik, ki vpliva na samozavest in učinkovitost na delovnem mestu ter druge pozitivne lastnosti, pa igrajo pomembno vlogo tudi barve oblačil. Barve imajo posebno moč, pravijo psihologi: lahko nas pomirijo, naredijo lačne, spravijo v bolj romantično vzdušje. Nam lahko pomagajo tudi na razgovorih?

Čeprav vam prava barva ne bo prav nič pomagala pri malce okrnjenih izkušnjah in znanjih, lahko s pravo izbiro bolje začnete razgovor, so prepričani pri raziskovalnem podjetju Harris Interactive, ki je izvedel študijo za zaposlitveni portal Career Builder. Ugotovili so, da kadroviki določene barve povezujejo z različnimi vodstvenimi in drugimi lastnostmi.

Bela barva izraža organiziranost, črna pa vodenje (Vir slike: Pixabay).

Črna izraža vodenje, rdeča je barva moči, modra daje občutek, da je oseba timski človek, siva namiguje na zmožnost logičnega in analitičnega razmišljanja, bela občutek za organiziranost, zelena, rumena oranžna in rožnata pa se povezujejo s kreativnostjo.

Vaš videz pove precej več, kot lahko sami poveste, je za Fast Company leta 2014 povedala stilska poznavalka Carol Davidson, ki garderobno omaro uporablja kot orodje za komunikacijo. »Od vseh elementov vaše garderobe, barva najprej spregovori«.

Modra in kreativnost? Ne, konzervatizem!

Najboljša barva za razgovor se razlikuje glede na branžo, ki ji pripada delovno mesto. Davidsonova odsvetuje izbiro oblačil temno modre barve za kreativna delovna mesta. Barva oddaja sporočilo o poštenosti, kredibilnosti in zaupanju, zato je boljša izbira za področji financ ali prava. Na kreativnem delovnem mestu boste z omenjeno barvo sporočili, da se konzervativni. No, povsem drugega mnenja pa je Lisa Johnson Mandell, ki je na portalu AOL Jobs zapisala, da imajo kandidati v modrih oblačilih največje možnosti, da se zaposlijo na delovnem mestu.

Črna je izjemno močna barva in se postavlja na čelo lestvice barvne avtoritete. Večina ljudi misli, da je črna dobra odločitev, a na prvem razgovoru ne želite (v psihološkem smislu) premagati osebo, ki sedi nasproti vam. Ste že odložili črn pulover?

Siva ali rdeča?

Davidsonova je prepričana, da je siva tista prava barva, s katero lahko vkorakamo prav v vsako podjetje, ne glede na branžo. Siva namreč oddaja sporočilo, da smo močni, zanesljivi in modri. Rdečo raje odsvetuje, saj je meni, da je preveč drzna. »Rdeča lahko pošlje manj pozitivna sporočila o kandidatu, da gre na primer za dominantno, uporniško in trmasto osebnost,« je dodala. V nasprotju z rdečo pa je bela tista, s katero lahko prikažemo, da nas zanimajo vse podrobnosti, da nas odlikuje natančnost in organiziranost.

Pozor pri oranžni!
Zelena se pogosto povezuje z občutkom za umirjenost in dobronamernostjo kot tudi z bogastvom in uspehom, rožnata pa z edinstvenostjo in umetniškim pridihom. Rumena signalizira optimizem in kreativnost. Najslabši izbor po mnenju Davidsonove je oranžna, temu so pritrdili tudi delodajalci. Četrtina namreč ocenjuje, da je to barva, s katero povezujejo neprofesionalnost.

Kaj torej storiti? Prilagodite se delovnemu mestu, ki ga želite, raziščite podjetje in njegovo politiko oblačenja. Oblecite se tako, da se boste počutili udobno in predvsem, da bo obleka odražala to, kar ste. Oranžna in črna oblačila pa, če se strokovnjaki ne motijo, raje pustijo v omari.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Z izterjavo dolga pričnite pravočasno

Z izterjavo dolga pričnite pravočasno

Je minil rok plačila, denarja pa še vedno ni na vašem računu? Če boste zgolj čakali, lahko do plačila preteče še kar nekaj časa, kar lahko povzroči težave s pokrivanjem stroškov tudi v vašem podjetju. Preberite več >>

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Redno gibanje je izjemno pomembno za ohranjanje zdravja in vitalnosti. Vendar pri napetem življenjskem slogu pogosto zmanjka volje in energije za šport. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Nejc Zupan: »Podjetja, ki ne bodo delala na daljavo, čez desetletje, dve ali tri ne bodo več obstajala«

Nejc Zupan: »Podjetja, ki ne bodo delala na daljavo, čez desetletje, dve ali tri ne bodo več obstajala«

V sodobnem svetu so geografsko razpršene ekipe vedno bolj pogoste, saj moderna tehnologija posameznikom s celega sveta omogoča sprotno sodelovanje. Delo na daljavo vključuje različne izzive – v nadaljevanju ponujamo nekaj nasvetov, kako se soočiti z njimi. Preberite več >>

Sedem načinov kako znižati stroške tiskanja

Sedem načinov kako znižati stroške tiskanja

Tiskanje lahko predstavlja pomemben vir stroškov v podjetju. Že pred nakupom tiskalnika se pozanimajte, kateri je varčnejši pri porabi črnila. Preberite več >>

Predlog za branje: Richard Branson: Losing My Virginity

Predlog za branje: Richard Branson: Losing My Virginity

Richard Branson je znani podjetnik, vlagatelj in človekoljub. Pod njegovim vodstvom deluje poslovna skupina Virgin, ki združuje več kot 400 podjetij. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje