Bom prej dobil službo, če oblečem Armani obleko?

Oblecite se za službo, ki jo želite, ne za tisto, ki jo že imate. Uredite se, v oblekah se počutite dobro in delajte učinkovito. Karieristom so te besede znane že nekaj let, ki pa niso brez pomena. Temu je že večkrat prikimala tudi znanost, nazadnje ravno pred dnevi.
Bom prej dobil službo, če oblečem Armani obleko?

Zakaj bi si želeli oblek blagovnih znamk višjega cenovnega razreda? Raziskovalci pravijo, da vam bodo povečale samozavest, pri delu pa boste bolj učinkoviti (Vir slike: Pixabay).

Študije so večinoma dolgočasne, a ta že zdaleč ni. Raziskovalci univerz Penn State, Notre Dame in Kentucky so razvozlali uganko: ljudje, ki na delovnih mestih nosijo oblačila (priznanih) modnih znamk, so bolj samozavestni in, pozor, tudi bolj učinkoviti so.

Kupite kose oblačil priznanih modnih znamk, odštejte 600 dolarjev za oblačila znamke Jimmy Choo ali pa 200 za Chanellovo jakno, pravijo raziskovalci. Je potrebno nakup komu opravičiti? Ne, saj gre vendarle za znanost. Privoščite si obleke za službo, ki jo želite oziroma menite, da bi jo morali imeti, dodajajo.

Če ste se začeli že praskati po glavi in razmišljati, kako boste uresničili te znanstvene »zahtevke«, naj vas pomirimo. Hkrati so ugotovili tudi, da ni potrebno nositi pravih blagovnih znamk višjega cenovnega razreda. Ko so izvajali teste, h katerim so povabili kupico ljudi, so eni raziskovalni ekipi dejali, da nosijo prestižen pulover enega največjih proizvajalcev športne opreme. Ponudili pa so jim povsem neznano blagovno znamko. Rezultat? Njihova učinkovitost se je povečala za 20 odstotkov. Podobne rezultate sicer poznamo tudi iz drugih področij. Nova športna oprema ali pa športni copati izjemno vplivajo na povečanje naše motivacije.To vzporednico lahko zdaj naredimo tudi na kariernem področju.

Vaš videz je prva stvar, ki jo bo delodajalec opazil

Zakaj je obleka tako pomembna, sploh na razgovorih za službo, smo že večkrat pisali. Ne glede na to, ali nam je to všeč ali ne, naš videz je prva stvar, ki jo opazi delodajalec. Prvi vtis si bo ustvaril že po 30 sekundah. »Videz vpliva na odločitve pri zaposlovanju in igra eno največjih vlog,« je prepričana Brenda Ferguson Hodges, ki je za Forbes delila svoje večletne izkušnje s področja svetovanja in kariernega treninga.

Podobne rezultate je sicer pokazala že raziskava iz leta 2008. Študija, objavljena v Journal of Marketing Research, je dokazala, da stik z logotipom blagovne znamke lahko vpliva na drugačno obnašanje ljudi, ki je povezano s samo identiteto izbrane blagovne znamke. Po ugotovitvah slednje raziskave so Applovi privrženci bolj kreativni, ljubitelji Disneyjevih del pa bolj odkriti kot na primer oboževalci programa E! Entertainment.

Z barvami do nove službe?

Če so torej blagovne znamke – za tiste znane in tiste malo manj znane – lahko dejavnik, ki vpliva na samozavest in učinkovitost na delovnem mestu ter druge pozitivne lastnosti, pa igrajo pomembno vlogo tudi barve oblačil. Barve imajo posebno moč, pravijo psihologi: lahko nas pomirijo, naredijo lačne, spravijo v bolj romantično vzdušje. Nam lahko pomagajo tudi na razgovorih?

Čeprav vam prava barva ne bo prav nič pomagala pri malce okrnjenih izkušnjah in znanjih, lahko s pravo izbiro bolje začnete razgovor, so prepričani pri raziskovalnem podjetju Harris Interactive, ki je izvedel študijo za zaposlitveni portal Career Builder. Ugotovili so, da kadroviki določene barve povezujejo z različnimi vodstvenimi in drugimi lastnostmi.

Bela barva izraža organiziranost, črna pa vodenje (Vir slike: Pixabay).

Črna izraža vodenje, rdeča je barva moči, modra daje občutek, da je oseba timski človek, siva namiguje na zmožnost logičnega in analitičnega razmišljanja, bela občutek za organiziranost, zelena, rumena oranžna in rožnata pa se povezujejo s kreativnostjo.

Vaš videz pove precej več, kot lahko sami poveste, je za Fast Company leta 2014 povedala stilska poznavalka Carol Davidson, ki garderobno omaro uporablja kot orodje za komunikacijo. »Od vseh elementov vaše garderobe, barva najprej spregovori«.

Modra in kreativnost? Ne, konzervatizem!

Najboljša barva za razgovor se razlikuje glede na branžo, ki ji pripada delovno mesto. Davidsonova odsvetuje izbiro oblačil temno modre barve za kreativna delovna mesta. Barva oddaja sporočilo o poštenosti, kredibilnosti in zaupanju, zato je boljša izbira za področji financ ali prava. Na kreativnem delovnem mestu boste z omenjeno barvo sporočili, da se konzervativni. No, povsem drugega mnenja pa je Lisa Johnson Mandell, ki je na portalu AOL Jobs zapisala, da imajo kandidati v modrih oblačilih največje možnosti, da se zaposlijo na delovnem mestu.

Črna je izjemno močna barva in se postavlja na čelo lestvice barvne avtoritete. Večina ljudi misli, da je črna dobra odločitev, a na prvem razgovoru ne želite (v psihološkem smislu) premagati osebo, ki sedi nasproti vam. Ste že odložili črn pulover?

Siva ali rdeča?

Davidsonova je prepričana, da je siva tista prava barva, s katero lahko vkorakamo prav v vsako podjetje, ne glede na branžo. Siva namreč oddaja sporočilo, da smo močni, zanesljivi in modri. Rdečo raje odsvetuje, saj je meni, da je preveč drzna. »Rdeča lahko pošlje manj pozitivna sporočila o kandidatu, da gre na primer za dominantno, uporniško in trmasto osebnost,« je dodala. V nasprotju z rdečo pa je bela tista, s katero lahko prikažemo, da nas zanimajo vse podrobnosti, da nas odlikuje natančnost in organiziranost.

Pozor pri oranžni!
Zelena se pogosto povezuje z občutkom za umirjenost in dobronamernostjo kot tudi z bogastvom in uspehom, rožnata pa z edinstvenostjo in umetniškim pridihom. Rumena signalizira optimizem in kreativnost. Najslabši izbor po mnenju Davidsonove je oranžna, temu so pritrdili tudi delodajalci. Četrtina namreč ocenjuje, da je to barva, s katero povezujejo neprofesionalnost.

Kaj torej storiti? Prilagodite se delovnemu mestu, ki ga želite, raziščite podjetje in njegovo politiko oblačenja. Oblecite se tako, da se boste počutili udobno in predvsem, da bo obleka odražala to, kar ste. Oranžna in črna oblačila pa, če se strokovnjaki ne motijo, raje pustijo v omari.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Finalisti izbora Mladi podjetnik 2016, Mali junaki, so se uspešno prebili na nemški in italijanski trg. Že v letošnjem letu nameravajo s pomočjo konkretnega finančnega vložka osvojiti tudi zahtevno tržišče v Združenih državah Amerike. Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna kmetijska dejavnost predstavlja vir dodatnega zaslužka in omogoča boljšo rabo proizvodnih zmogljivosti. Kot sekundarna dejavnost prispeva k boljši izrabi pridelkov iz osnovne kmetijske in gozdarske dejavnosti. Preberite več >>

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Prva javna ponudba kriptožetonov oziroma ICO kampanja je priljubljen način za zbiranje sredstev. Žal vedno več projektov oziroma podjetij ne doseže zastavljenih ciljev. Kako lahko zagotovite, da bo vaša kampanja uspešna? Pogovarjali smo se z Vanjo Čas in dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Panorganic iz Ljutomera, že 5 let uspešno deluje. V prihodnosti si obeta nove izzive, ki so povezani tudi s širitvijo iz Prlekije v sosednje države in na vzhodno Evropo. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje