»Čas je startupov največji sovražnik.«

Ekipa Facility, ki je julija letos prejela investicijo v višini 550 tisoč evrov, je zanjo potrebovala devet mesecev. Toliko časa je minilo od prvega stika z investitorjem do dejanskega vložka. Luka Berger je predstavil nasvete, kako uspešno priti do investicije.
»Čas je startupov največji sovražnik.«

Investicija, ki jo je prejela ekipa Facility, je že na njihovem računu. Zdaj se lahko najdaljnje delo začne, pravita Luka Berger in Aljaž Ketiš (Vir slike: Facility.

Na pot investicij je ekipa Facility stopila marca lani. To je čas, ki sovpada z njihovim vstopom v ljubljanski ABC pospeševalnik. Priprave na lov za investicijo so se začele znotraj pospeševalnika in prvi interesenti, ki so prepoznali potencial startupa, so kmalu prišli.

Ključne so bile priprave, vse od izdelave vizije, strategije, grajenja ekipe pa do treniranja pitcha in komunikacije z investitorji. »Iskanje investicije je vsakodnevno delo, ki se ponavadi ne konča s prejeto investicijo, temveč se takrat prične razmišljanje za naprej,« pravi Berger.

Kako deluje Facility in kakšne rezultate dosegajo hoteli, ki uporabljajo to slovensko rešitev, preverite v članku Slovenski startup Facility prejel 550 tisoč evrov investicije.

Če je strateška investicija, je lahko tudi nižje vrednosti

»Mislim, da je naravno, da startup, ki hitro raste, s tem tudi veča svojo vrednost, dobiva večji potencial in za njegovo uresničitev posledično tudi prejema večje investicije. Hkrati pa menim, da ni nič narobe, če je naslednja investicija manjša od prejšnje, če je strateška in ima ožji namen. Vsekakor pa je za globalno uspešnost in večjo hitrost potreben kapital. Velikokrat tudi obseg kapitala določi možnosti širitve v danem trenutku – torej več, kot ga imaš, več lahko v krajšem času narediš,« razmišlja.

3 stvari, ki bodo prepričale še tako skeptičnega investitorja

»Produkt, vizija in ekipa. Produkt mora dokazati, da zanj obstaja trg, in da ima potencial hitre rasti. Vizija mora biti velika, a hkrati ne absolutno nerealna. Ekipa mora biti sestavljena iz kompetentnih ljudi, ki verjamejo v produkt in vizijo ter na katere se lahko zaneseš,« našteva glavne stvari, ki prepričajo investitorje.

Investicijo, ki so jo prejeli julija letos s strani avstrijskega investicijskega sklada Speedinvest, že imajo na računu. »Denar bomo porabili za pospešeno širitev na globalni trg. To pomeni vlaganje predvsem v prodajo, razvoj in širitev ekipe. Predvsem pa nam bo omogočila biti hitrejši na globalnem trgu, kar je za nas ključnega pomena,« širitev pa bo usmerjena na ruski, španski, nemški in angleški trg.

Za prihodnje leto imajo zastavljen cilj: njihovo rešitev bo uporabljalo že tisoč hotelov (Vir slike: Facility).

»Pri širjenju vedno sledimo ocenam potenciala tržišča in prodajne infrastrukture, kar pomeni, da iščemo močne povezave ter dobra partnerstva, ki nam zagotavljajo kakovostno in hitro obdelavo trga. Usmerjeni smo globalno in načrtujemo vstop tudi na ameriški trg in druge celine

Kolikšen finančni zalogaj pa predstavljajo širitve?

Berger točnega zneska za širitev v tuje države ne pove, saj pravi, da še nimajo dovolj velikega vzorca, da bi lahko govorili o običajnem vložku. Razlika je tudi v pristopih. »Včasih nastopimo na trgu izključno prek partnerjev, včasih pa v kombinaciji z lastnimi prodajnimi napori,« a ta slednji način zahteva precej večji finančni vložek.

V prihodnjem letu želijo doseči in preseči tisoč hotelov, ki bodo uporabljali aplikacijo Facility. Ekipa šteje za velik uspeh dejstvo, da prihajajo »iz majhne Slovenije v tako globalni panogi, kot je hotelirstvo, in več kot odlično konkuriramo produktom, ki imajo za seboj globalne konglomerate in jih pri tem tudi puščamo za seboj«.

Glavni konkurentje kar malce spijo

Njihovi najbolj znani svetovni konkurenti so Optii Keeper, Knowcross in Amedeus Hot SOS. »A se tudi pri njih pozna zaspanost, saj izhajajo iz starejših, večjih sistemov, ki se ne prilagajajo dovolj hitro na sodobne načine komunikacije v hotelirstvu,« medtem ko Facility po njegovem mnenju prinaša osvežitev, kombinacijo najnovejših tehnologij z izjemno prijaznim ter modernim uporabniškim vmesnikom.

Hotelirstvo doživlja novo obdobje, prepleteno z digitalizacijo in avtomatizacijo procesov. To področje je v preteklosti precej zaspalo, še posebej, če ga postavimo ob bok letalstvu. »Samo kot primer, na letalih si lahko že zdavnaj izbiramo točno določen sedež na letalu in naredimo brez težav prijavo, ne da se pri tem ustavljamo na kakšnem okencu. Te iste možnosti pa so zaenkrat še prej izjema kot pravilo v hotelih,« poda eno od razlik med področjema.

Nekatere veje hotelirstva gredo v smeri popolne avtomatizacije, kar pomeni, da zaposleni ne bodo več potrebni, spet druge pa gredo v večjo personalizacijo bivanja. Vsemu pa je skupno to, da se močno naslanjajo na sodobno tehnologijo. »Ne glede na to, katera smer se bo bolj uspešno razvila, je v vsakem primeru ogromno priložnosti, zlasti na strani boljše komunikacije z gosti. Ta pa je v vsakem primeru digitalna,« je jasen Berger.

Vstopate na trg z lastno storitvijo?

Luka Berger ima za vas odlične napotke, do katerih je z ekipo prišel prek svoje poti. »Biti hiter in pogumen. Preveč mladih podjetnikov predolgo čaka, da še naredijo to in tisto, preden nastopijo na trg. Tudi sami smo naredili to napako. Treba je biti zelo hiter, tudi če produkt še ni 100-odstotno pripravljen. Čas je namreč startupov največji sovražnik.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje