»Čas je startupov največji sovražnik.«
Investicija, ki jo je prejela ekipa Facility, je že na njihovem računu. Zdaj se lahko najdaljnje delo začne, pravita Luka Berger in Aljaž Ketiš (Vir slike: Facility.
Na pot investicij je ekipa Facility stopila marca lani. To je čas, ki sovpada z njihovim vstopom v ljubljanski ABC pospeševalnik. Priprave na lov za investicijo so se začele znotraj pospeševalnika in prvi interesenti, ki so prepoznali potencial startupa, so kmalu prišli.
Ključne so bile priprave, vse od izdelave vizije, strategije, grajenja ekipe pa do treniranja pitcha in komunikacije z investitorji. »Iskanje investicije je vsakodnevno delo, ki se ponavadi ne konča s prejeto investicijo, temveč se takrat prične razmišljanje za naprej,« pravi Berger.
Kako deluje Facility in kakšne rezultate dosegajo hoteli, ki uporabljajo to slovensko rešitev, preverite v članku Slovenski startup Facility prejel 550 tisoč evrov investicije.
Če je strateška investicija, je lahko tudi nižje vrednosti
»Mislim, da je naravno, da startup, ki hitro raste, s tem tudi veča svojo vrednost, dobiva večji potencial in za njegovo uresničitev posledično tudi prejema večje investicije. Hkrati pa menim, da ni nič narobe, če je naslednja investicija manjša od prejšnje, če je strateška in ima ožji namen. Vsekakor pa je za globalno uspešnost in večjo hitrost potreben kapital. Velikokrat tudi obseg kapitala določi možnosti širitve v danem trenutku – torej več, kot ga imaš, več lahko v krajšem času narediš,« razmišlja.
3 stvari, ki bodo prepričale še tako skeptičnega investitorja
»Produkt, vizija in ekipa. Produkt mora dokazati, da zanj obstaja trg, in da ima potencial hitre rasti. Vizija mora biti velika, a hkrati ne absolutno nerealna. Ekipa mora biti sestavljena iz kompetentnih ljudi, ki verjamejo v produkt in vizijo ter na katere se lahko zaneseš,« našteva glavne stvari, ki prepričajo investitorje.
Investicijo, ki so jo prejeli julija letos s strani avstrijskega investicijskega sklada Speedinvest, že imajo na računu. »Denar bomo porabili za pospešeno širitev na globalni trg. To pomeni vlaganje predvsem v prodajo, razvoj in širitev ekipe. Predvsem pa nam bo omogočila biti hitrejši na globalnem trgu, kar je za nas ključnega pomena,« širitev pa bo usmerjena na ruski, španski, nemški in angleški trg.
Za prihodnje leto imajo zastavljen cilj: njihovo rešitev bo uporabljalo že tisoč hotelov (Vir slike: Facility).
»Pri širjenju vedno sledimo ocenam potenciala tržišča in prodajne infrastrukture, kar pomeni, da iščemo močne povezave ter dobra partnerstva, ki nam zagotavljajo kakovostno in hitro obdelavo trga. Usmerjeni smo globalno in načrtujemo vstop tudi na ameriški trg in druge celine.«
Kolikšen finančni zalogaj pa predstavljajo širitve?
Berger točnega zneska za širitev v tuje države ne pove, saj pravi, da še nimajo dovolj velikega vzorca, da bi lahko govorili o običajnem vložku. Razlika je tudi v pristopih. »Včasih nastopimo na trgu izključno prek partnerjev, včasih pa v kombinaciji z lastnimi prodajnimi napori,« a ta slednji način zahteva precej večji finančni vložek.
V prihodnjem letu želijo doseči in preseči tisoč hotelov, ki bodo uporabljali aplikacijo Facility. Ekipa šteje za velik uspeh dejstvo, da prihajajo »iz majhne Slovenije v tako globalni panogi, kot je hotelirstvo, in več kot odlično konkuriramo produktom, ki imajo za seboj globalne konglomerate in jih pri tem tudi puščamo za seboj«.
Glavni konkurentje kar malce spijo
Njihovi najbolj znani svetovni konkurenti so Optii Keeper, Knowcross in Amedeus Hot SOS. »A se tudi pri njih pozna zaspanost, saj izhajajo iz starejših, večjih sistemov, ki se ne prilagajajo dovolj hitro na sodobne načine komunikacije v hotelirstvu,« medtem ko Facility po njegovem mnenju prinaša osvežitev, kombinacijo najnovejših tehnologij z izjemno prijaznim ter modernim uporabniškim vmesnikom.
Hotelirstvo doživlja novo obdobje, prepleteno z digitalizacijo in avtomatizacijo procesov. To področje je v preteklosti precej zaspalo, še posebej, če ga postavimo ob bok letalstvu. »Samo kot primer, na letalih si lahko že zdavnaj izbiramo točno določen sedež na letalu in naredimo brez težav prijavo, ne da se pri tem ustavljamo na kakšnem okencu. Te iste možnosti pa so zaenkrat še prej izjema kot pravilo v hotelih,« poda eno od razlik med področjema.
Nekatere veje hotelirstva gredo v smeri popolne avtomatizacije, kar pomeni, da zaposleni ne bodo več potrebni, spet druge pa gredo v večjo personalizacijo bivanja. Vsemu pa je skupno to, da se močno naslanjajo na sodobno tehnologijo. »Ne glede na to, katera smer se bo bolj uspešno razvila, je v vsakem primeru ogromno priložnosti, zlasti na strani boljše komunikacije z gosti. Ta pa je v vsakem primeru digitalna,« je jasen Berger.
Vstopate na trg z lastno storitvijo?
Luka Berger ima za vas odlične napotke, do katerih je z ekipo prišel prek svoje poti. »Biti hiter in pogumen. Preveč mladih podjetnikov predolgo čaka, da še naredijo to in tisto, preden nastopijo na trg. Tudi sami smo naredili to napako. Treba je biti zelo hiter, tudi če produkt še ni 100-odstotno pripravljen. Čas je namreč startupov največji sovražnik.«