»Čas je startupov največji sovražnik.«

Ekipa Facility, ki je julija letos prejela investicijo v višini 550 tisoč evrov, je zanjo potrebovala devet mesecev. Toliko časa je minilo od prvega stika z investitorjem do dejanskega vložka. Luka Berger je predstavil nasvete, kako uspešno priti do investicije.
»Čas je startupov največji sovražnik.«

Investicija, ki jo je prejela ekipa Facility, je že na njihovem računu. Zdaj se lahko najdaljnje delo začne, pravita Luka Berger in Aljaž Ketiš (Vir slike: Facility.

Na pot investicij je ekipa Facility stopila marca lani. To je čas, ki sovpada z njihovim vstopom v ljubljanski ABC pospeševalnik. Priprave na lov za investicijo so se začele znotraj pospeševalnika in prvi interesenti, ki so prepoznali potencial startupa, so kmalu prišli.

Ključne so bile priprave, vse od izdelave vizije, strategije, grajenja ekipe pa do treniranja pitcha in komunikacije z investitorji. »Iskanje investicije je vsakodnevno delo, ki se ponavadi ne konča s prejeto investicijo, temveč se takrat prične razmišljanje za naprej,« pravi Berger.

Kako deluje Facility in kakšne rezultate dosegajo hoteli, ki uporabljajo to slovensko rešitev, preverite v članku Slovenski startup Facility prejel 550 tisoč evrov investicije.

Če je strateška investicija, je lahko tudi nižje vrednosti

»Mislim, da je naravno, da startup, ki hitro raste, s tem tudi veča svojo vrednost, dobiva večji potencial in za njegovo uresničitev posledično tudi prejema večje investicije. Hkrati pa menim, da ni nič narobe, če je naslednja investicija manjša od prejšnje, če je strateška in ima ožji namen. Vsekakor pa je za globalno uspešnost in večjo hitrost potreben kapital. Velikokrat tudi obseg kapitala določi možnosti širitve v danem trenutku – torej več, kot ga imaš, več lahko v krajšem času narediš,« razmišlja.

3 stvari, ki bodo prepričale še tako skeptičnega investitorja

»Produkt, vizija in ekipa. Produkt mora dokazati, da zanj obstaja trg, in da ima potencial hitre rasti. Vizija mora biti velika, a hkrati ne absolutno nerealna. Ekipa mora biti sestavljena iz kompetentnih ljudi, ki verjamejo v produkt in vizijo ter na katere se lahko zaneseš,« našteva glavne stvari, ki prepričajo investitorje.

Investicijo, ki so jo prejeli julija letos s strani avstrijskega investicijskega sklada Speedinvest, že imajo na računu. »Denar bomo porabili za pospešeno širitev na globalni trg. To pomeni vlaganje predvsem v prodajo, razvoj in širitev ekipe. Predvsem pa nam bo omogočila biti hitrejši na globalnem trgu, kar je za nas ključnega pomena,« širitev pa bo usmerjena na ruski, španski, nemški in angleški trg.

Za prihodnje leto imajo zastavljen cilj: njihovo rešitev bo uporabljalo že tisoč hotelov (Vir slike: Facility).

»Pri širjenju vedno sledimo ocenam potenciala tržišča in prodajne infrastrukture, kar pomeni, da iščemo močne povezave ter dobra partnerstva, ki nam zagotavljajo kakovostno in hitro obdelavo trga. Usmerjeni smo globalno in načrtujemo vstop tudi na ameriški trg in druge celine

Kolikšen finančni zalogaj pa predstavljajo širitve?

Berger točnega zneska za širitev v tuje države ne pove, saj pravi, da še nimajo dovolj velikega vzorca, da bi lahko govorili o običajnem vložku. Razlika je tudi v pristopih. »Včasih nastopimo na trgu izključno prek partnerjev, včasih pa v kombinaciji z lastnimi prodajnimi napori,« a ta slednji način zahteva precej večji finančni vložek.

V prihodnjem letu želijo doseči in preseči tisoč hotelov, ki bodo uporabljali aplikacijo Facility. Ekipa šteje za velik uspeh dejstvo, da prihajajo »iz majhne Slovenije v tako globalni panogi, kot je hotelirstvo, in več kot odlično konkuriramo produktom, ki imajo za seboj globalne konglomerate in jih pri tem tudi puščamo za seboj«.

Glavni konkurentje kar malce spijo

Njihovi najbolj znani svetovni konkurenti so Optii Keeper, Knowcross in Amedeus Hot SOS. »A se tudi pri njih pozna zaspanost, saj izhajajo iz starejših, večjih sistemov, ki se ne prilagajajo dovolj hitro na sodobne načine komunikacije v hotelirstvu,« medtem ko Facility po njegovem mnenju prinaša osvežitev, kombinacijo najnovejših tehnologij z izjemno prijaznim ter modernim uporabniškim vmesnikom.

Hotelirstvo doživlja novo obdobje, prepleteno z digitalizacijo in avtomatizacijo procesov. To področje je v preteklosti precej zaspalo, še posebej, če ga postavimo ob bok letalstvu. »Samo kot primer, na letalih si lahko že zdavnaj izbiramo točno določen sedež na letalu in naredimo brez težav prijavo, ne da se pri tem ustavljamo na kakšnem okencu. Te iste možnosti pa so zaenkrat še prej izjema kot pravilo v hotelih,« poda eno od razlik med področjema.

Nekatere veje hotelirstva gredo v smeri popolne avtomatizacije, kar pomeni, da zaposleni ne bodo več potrebni, spet druge pa gredo v večjo personalizacijo bivanja. Vsemu pa je skupno to, da se močno naslanjajo na sodobno tehnologijo. »Ne glede na to, katera smer se bo bolj uspešno razvila, je v vsakem primeru ogromno priložnosti, zlasti na strani boljše komunikacije z gosti. Ta pa je v vsakem primeru digitalna,« je jasen Berger.

Vstopate na trg z lastno storitvijo?

Luka Berger ima za vas odlične napotke, do katerih je z ekipo prišel prek svoje poti. »Biti hiter in pogumen. Preveč mladih podjetnikov predolgo čaka, da še naredijo to in tisto, preden nastopijo na trg. Tudi sami smo naredili to napako. Treba je biti zelo hiter, tudi če produkt še ni 100-odstotno pripravljen. Čas je namreč startupov največji sovražnik.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Današnja družba proizvede ogromne količine smeti, trg pa je nasičen z okolju škodljivimi izdelki. Kulturno ekološko društvo Smetumet zato iz odpadnih materialov izdeluje kakovostne izdelke za vse. Preberite več >>

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ni navadna gostilna. Projekt družbe Centerkontura pomaga pri reševanju problema neusposobljenosti in brezposelnosti mladih invalidov. Preberite več >>

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

Digitalna agencija Numo podjetjem pomaga pri oblikovanju blagovne znamke, njeni predstavitvi v javnosti, gradnji komunikacijskih strategij in nudi znanja na področju zakonitosti spletnega pojavljanja. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje