Če nimate dobre aplikacije, jo raje ugasnite!

Avtor Maruša Žibert — 22.11.2014
Komentiraj!
36 tisoč anket je bilo izpolnjenih za letošnji dogodek Spletni trgovec leta. Analiza vsakega spletnega trgovca, ki jo je izvedla družba Valicon, predstavlja, kakšen bi moral biti standard spletnega trgovanja. Kakšni so trendi v spletnem trgovanju?
Če nimate dobre aplikacije, jo raje ugasnite!

Na sliki Žiga Hajduković iz podjetja Razum (Vir slike: Mladi podjetnik).

V letošnji raziskavi je sodelovalo več kot 100 spletnih trgovcev, to je kar dvakrat več kot lani. »Premalo je takšnih dogodkov v Sloveniji. Zato pa smo vsi tukaj,« pravi Mitja Kotnik iz spletne trgovine Obuta mačka.

Na dogodku, na katerem se je zvrstilo kar nekaj govorcev, je bilo večkrat izpostavljeno, da potrošnik ni osredotočen na spletno trgovino, temveč na izdelek. Potrebno je tudi razumeti potrošnika v samem času izbire in nakupa. Skoraj 8 od 10 potrošnikov je cena izdelka najpomembnejša, medtem ko jim je vsebina najmanj. Trendi spletnih nakupov se tudi v Sloveniji spreminjajo. Zadnja tržna niša je nakupovanje za dojenčke, kjer analitiki pričakujejo velik porast, saj je v tem segmentu še veliko prostora.

Vse več potrošnikov na spletu

»Recesije je konec,« je oznanil Matjaž Robinšak iz Valicona. Potrošniki smo se navadili na obstoječe stanje, so se pa bistveno spremenile potrošne navade, k temu pa so veliko prispevale tudi spletne trgovine. Potrošniki nenehno iščejo najbolj ugodno ceno, ki pa ni nujno tudi najnižja. Vse več je opravljenih nakupov prek spleta, letos je prek spleta nakupovalo kar 47 odstotkov več potrošnikov.

Kako prepričati mlade, naj kupujejo v slovenskih spletnih trgovinah?

Med kupci na spletnih trgovinah so predvsem mladi, v slovenskih spletnih trgovinah pa bomo »videli« le enega od treh te starostne kategorije. Mladi namreč radi kupujejo v tujih spletnih trgovinah, ki pa jim starejši in brezposelni (še) ne zaupajo. Zato morda ni odveč, da posamezna spletna trgovina razmisli, kako pridobiti zvestobo s strani mladih, ki so pogosteje pripravljeni nakupovati v spletnih trgovinah.

Slabo vreme – več prodaje in višja konverzija

Veste, kdaj vaši potrošniki največ kupujejo? Statistike kažejo, da se največ (29 odstotkov) nakupov izvede med 16. in 20. uro, nekaj manj (26 odstotkov) med 20. in 23. uro in med 9. in 12. uro (22 odstotkov). Najmanj nakupov je v času kosila, od 12. do 16. ure (19 odstotkov), v zgodnjih jutranjih urah in po 23. uri. Andraž Štalec, direktor Red Orbita, je izpostavil tudi vpliv slabega vremena na povečanje števila nakupov. Veste, da nakupujemo največ iz področja tehnike, oblačil in obutve, precej potenciala pa imajo področja vozovnic, turističnih aranžmajev, nekoliko manj zabavna elektronika, najmanj pa prehrambni izdelki.

Preverite, kdo so letošnji zmagovalci >>

Dobri opisi izdelkov so tisti, ki prepričajo kupca

Mnogi mislijo, da je za spletno trgovino potrebna le ustrezna, funkcionalna platforma in izdelki. Vendar to ni vse. Peter Mesarec iz Red Orbita je izpostavil težavo nekaterih slovenskih trgovcev, ki so se predstavili na letošnjem dogodku. »Če želite prodati kavč za 6 tisoč evrov, morate potrošniku podati ustrezen opis, s katerim ga boste prepričali.« Tega ne boste uspeli doseči s kratkim opisom, ki vam ga je dostavil dobavitelj; dodajte občutke ob uporabi, daljši in detajlnejši opis. Naj bo na vaši spletni trgovini unikatna in zanimiva vsebina. Opomnil je, da nekateri spletni trgovci pri posameznih izdelkih sploh nimajo opisov izdelkov. Boste s pomanjkljivi opisi prepričali potrošnika? Zagotovo ne.

Na sliki Tamara Momčilović (Vir slike: Mladi podjetnik)

Če nimate dobre aplikacije, jo raje ugasnite

Veliko govora je bilo tudi o mobilnih različicah spletnih trgovin. Zakaj je pomembna razširitev? Kar 86 odstotkov lastnikov pametnih telefonov pogosteje uporablja aplikacije, kot pa da brska v spletnih brskalnikih. Odveč ni niti razvoj mobilne aplikacije, ki ponuja integrirano rešitev, nove uporabnike in graditev močne znamke. Kot je izpostavil Žiga Hajduković iz podjetja Razum, to vse prinaša povečane dohodke. No, če je ne boste osvežili dve leti, ne boste nič naredili, je ob tem dodal. »Ko dobiš eno zvezdico, je vrnitev na uspešna pota skoraj misija nemogoče.«Podobnega mnenja je bila tudi Tamara Momčilović iz Infinum: »Če nimate dobre aplikacije, jo raje ugasnite,« in dodala, da razvijajte aplikacijo po fazah. Naj razvoj ne traja 10 mesecev, raje pokažite svoj napredek, da se trudite. »Nihče vam ne bo zameril.«

Aplikacija naj bo uporabniku prijazna, ne pretiravajte z obrazci: »70 odstotkov uporabnikov preneha, ko pride do obrazcev. Ker strani ne zaupa več ali pa, ker je preveč podatkov za izpolnit.« Zanimivo pa je, je dodala Momčilovićeva, da se na Balkanu spletni trgovci še ne odločajo za mobilne aplikacije, ker je uporaba mobilnega plačevanja še  premajhna.

"Responsive" prenova prinesla dobre rezultate

O dobri izkušnji z "responsive" prenovo je imela tudi največja slovenska parfumerija Spletična.si. Janja Šimenc iz omenjene spletne trgovine je dejala, da so se za to potezo odločili zaradi svetovnih trendov, podatka, da kar 61 odstotkov potrošnikov, ki obišče spletno trgovino, ki nima mobilne verzije, stran zapusti ter, da 57 odstotkov vseh, ki pridejo na spletno trgovino, ki nima mobilne verzije, spletne trgovine ne bi priporočilo prijatelju. Lansiranje prenove junija 2014 je že prineslo dobre podatke: skoraj 50-odstotno povečanje obiska prek telefonov in 9-odstotno povečanje prek tablic. Opažajo tudi povečanje transakcij.

Da je pri nemotenemu obratovanju spletne trgovine pomembno tudi skladišče, je poudarila Lea Benedejčič, ki je marca lani prevzela vodenje Mimovrste.com. Spletni trgovec leta 2012 in po novem tudi leta 2014 ima več kot 1,2 milijona obiskovalcev na mesec, mesečno prejmejo 100 ton naročil, v tem mesecu bodo presegli kar 200 ton. Izpostavila je prevzemna mesta, saj si ljudje želijo občutiti podjetje. »Zato bomo prevzemna mesta širili tudi v druga slovenska mesta,« je dodala.

Dostava tudi po 19. uri?

Namestnik direktorice področja trženja pri Pošti Slovenije, Boštjan Pernek, pa je razkril, da njihovo podjetje namerava uvesti številne spremembe. Ko opažajo, so predvsem mladi kupci tisti, ki so pripravljeni plačati za hitrejšo dostavo, ki sicer veljajo za najmanj potrpežljive kupce. Morda lahko že v bližnji prihodnosti pričakujemo dostave tudi po 19. uri.

Prostora za izboljšave na vseh segmentih spletne trgovine je še dovolj, le od posameznega trgovca pa je odvisno, ali bo sledil trendom in upošteval pripombe svojih kupcev.  

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice