Česa ne počnite med pitchanjem?

Veste, kako pripraviti dober pitch? Kaj vse je »prepovedano«? Po nasvete smo se obrnili na Mateja Goloba iz 30Lean in Aljošo Kousa iz Akousulting, ki sta med drugim pokomentirala tudi nastope polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta.
Česa ne počnite med pitchanjem?

Današnji čas je poln hitenja, zato, roko na srce, pogosto nimamo niti 20 minut časa, da bi prisluhnili sogovorniku. Kot pravi Kous, nas je tudi industrija prisilila, da so pitchi postali del poslovnega sveta. Sestankov, obiskov pri investitorjih.

»Vse se začne z vprašanjem zakaj, ne glede na to, kam pridemo. Vedno se to vprašamo. Zakaj sem primeren kandidat, zakaj je moja ideja uspešna in zakaj bi se moja ideja lahko realizirala,« pravi Kous. V pitch moramo vključiti pet ključnih vprašanj: poleg omenjenega vprašanja še vprašanja kaj, kdo, kje in kdaj. Ta nam dajejo odgovore, kot so, kaj moramo narediti, da pridemo do rešitve, kdo je sploh naša ciljna publika, kje je naš trg, kdaj bomo storitev, produkt lansirali.

»Pri večini ni bilo velike vaje,« je pitche polfinalistov pokomentiral Matej Golob, ki je po dogodku ostal mešanih občutkov. Po njegovem mnenju se je videlo, da razen pri nekaterih, ki so ga navdušili z energijo in avtentičnostjo, ni bilo veliko vaje. »Nekajkrat naj ponovijo pred publiko, ki jih še slišala, dobijo naj komentar na svoj nastop,« svetuje, kako naj se finalisti pripravijo na vrhunec, ki bo 17. junija.

Prvi vtis je najpomembnejši

Kot osnovno pravilo pitchanja Kous izpostavi: »Niste najpametnejši v sobi. V sobi so namreč ljudje, ki o neki stvari vedo več in temu primerno se je treba obnašati. Prvi vtis je izrednega pomena, ker traja samo osem sekund. Če se izjalovi, osebi ne bomo dali več druge priložnosti.«

Mateja Goloba, sicer moderatorja dogodka, so po pitchih prevzeli mešani občutki (Vir slike: Jernej Kokol).

Zanima jih rešitev, številke

Ljudje si zapomnimo številke in slike. Kot investitorja me zanima, pravi Kous, v kolikšnem času bom dobil povrnjeno investicijo. »Ne govorite v hipotezah, zanima nas rešitev. Manj je vedno več. Ob predolgih ali prekratkih predstavitvah izgubimo fokus. Ključnega pomena pa je, da takoj preidemo k bistvu,« pravi Kous, ki se že več let ukvarja tudi z neverbalno komunikacijo.

Kako se znebiti mašil?

Nasmeh je univerzalni ključ komunikacije, ne glede na to, kam boste prišli. »Smeh sprošča hormon sreče, posledično dviga samozavest,« svetuje Kous s svojim značilnim nasmeškom. Svojo (ne)samozavest in še kaj drugega kažemo s svojo govorico telesa. Vse od položaja rok, nog, pozicije telesa, do intonacije, očesnega stika in konec koncev z oblačili. »Opazil se je strah v glasu številnih polfinalistov, saj je bila intonacija večinoma nizka. Kar se tiče mašil – morajo se pripraviti. Bolje je vmes vdihniti za dve sekundi, toliko da možgani dobijo kisik, in tako bodo stvar popolnoma drugače povedali. Brez mašil,« svetuje.

Vabljeni na dogodek Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Ko je oder vaš …

»Se lahko premikam po odru,« je Kous izpostavil enega od številnih vprašanj, ki jih prejme. »Seveda, saj imaš široko publiko. A hodi počasi in ne kaži hrbta, saj boš v tem primeru izgubil fokus.« Kljub napotkom, pa je kar nekaj polfinalistov naredilo ravno to napako. »Manjkal je tudi očesni stik s celotnim občinstvom. Preveč so se osredotočali le na komisijo, ki ji je večina želela ustreči. Niso se pa zavedali, da so imeli med občinstvom svoje potencialne stranke,« je bil malce kritičen.

Kam postaviti roke, ki postanejo takrat tako neuporabne?

Rok ne skrivamo za hrbtom, če jih imamo prekrižane, pomeni, da smo zaprti, položaj v žepu razkriva, da se počutimo nelagodno. Torej, kam naj postavimo roke? »Ni pravilnega odgovora. To je odraz vaše samozavesti. Najbolje kar pred sabo.«

S “plonkci” med pitchanjem boste izražali nesamozavest in nepripravljenost, pravi Aljoša Kous (Vir slike: Jernej Kokol).

Z vajo se znebimo strahu

Kaj svetuje finalistom? Predvsem vajo. »Upam, da bodo analizirali svoj nastop in minuse popravili v pluse, pluse pa še nadgradili. Koliko so se pripravljali, pa se bo videlo v finalu,« in dodaja, da je nasmešek »obvezna oprema«. Da so priprave v tem času izredno pomembne, kaže tudi dejstvo, da bo na finalnem izboru prisotnih precej več ljudi. »Več, kot je ljudi, več je strahu in očesnih stikov ter posledično se lahko hitro izgubijo v besedah, če ne bodo dobro pripravljeni.« svetuje jim, naj si na list papirja napišejo pomembne stvari, tiste, ki jih želijo izpostaviti.

»Plonkce« pustite raje doma!

»Toplo pa odsvetujem nastop z listom papirja kot pomoč pri pitchanju. S tem bodo le pokazali, da niso pripravljeni,« in dodaja, da v kolikor bi do njih pristopil investitor, oni pa bi mu brali iz lista papirja, ga zagotovo ne bi prepričali. »Raje naj si pripravijo Power Point predstavitev in vanjo vključijo iztočnice. Ne bomo jim zamerili, če bodo na vsake toliko pogledali. Lahko pa si zapišejo tudi na roko,« a težava je, da bo črnilo ob potenju rok skrilo vsebino. Kakorkoli, pred finalisti je še nekaj dela, nas pa glede na kandidate čaka zanimiv izbor Mladega podjetnika leta 2015.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Mladi podjetniki leta na podjetniški vikend v Berlin

Mladi podjetniki leta na podjetniški vikend v Berlin

Zmagovalci zadnjih dveh izborov za mladega podjetnika leta se skupaj z ekipo Zavoda mladi podjetnik in Juretom Knezom iz Dewesofta podajajo na podjetniški vikend v Berlin. Preberite več >>

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

KMG Panorganic je v letošnjem letu močno razširilo svojo pridelavo tako v Sloveniji kot tudi v tujini, hkrati pa ekipa kuje nove načrte za prihodnost. Preberite več >>

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

V Ajdovščino ponovno prihaja praznik pivovarstva v Vipavski dolini: Pivomanija. Festival piva bo potekal 2. septembra 2017, vstopnice pa so že na voljo. V Pivovarni Pelicon za vse obiskovalce že pripravljajo posebno presenečenje – in zagotovo niso edini! Preberite več >>

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Laskavi naziv mladi podjetnik leta letos roma v roke Mateja Pelicona in Anite Lozar iz Pivovarne Pelicon. Petčlanska komisija izbora, ki jo sestavljajo vrhunski strokovnjaki, je imela letos težko delo, saj so bili vsi finalisti izjemno izenačeni. Izbor in podelitev sedmega naziva mladi podjetnik leta sta potekala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani. Preberite več >>

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine? Preberite več >>

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Jasni Grbić se je pri 18 letih življenje obrnilo na glavo. Zaradi hudega ukrivljenja hrbtenice je prestala kar 9-urno operacijo. Brazgotino je prekrila s tatujem. Ker ji obstoječe kreme niso ustrezale, je na podlagi kreme za dojenčke razvila prvo slovensko mazilo za nego tatujev. Preberite več >>

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki. Preberite več >>

KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke. Preberite več >>

Oznake: , , ,