Česa nikoli ne smete reči svojemu šefu

Avtor Maruša Žibert — 18.01.2015
Komentiraj!
Vaš odnos s šefom je nekaj posebnega. Morda je prijazen, spoštljiv in je zato vajin odnos lahko podoben prijateljskemu, morda pa je oseba, s katero se v zasebnem življenju nikoli ne bi družili. Ne glede na to, obstaja nekaj stvari, ki jih nikakor ne smete reči.
Česa nikoli ne smete reči svojemu šefu

Česa raje ne recite svojemu šefu (Vir slike: YouTube).

Zakaj se je priporočljivo izogibati spodnjim frazam oziroma stavkom. Predvsem za to, ker vas vaš šef ne bo več v tolikšni meri spoštoval, saj bo menil, da svojega dela ne jemljete resno, ali pa se boste zaradi tega znašli sredi prepira. Zato se jim raje izognite. Čemu svetuje Bernard Marr, avtor številnih uspešnic, naj se raje izognemo?

Morda, kmalu.

S takšnimi besedami boste šefu dali vedeti, da niste povsem resni. Če vam zastavi direktno vprašanje, mu dajte direkten odgovor. Menedžerji imajo radi delavce, ki znajo biti odločni.

To ni pošteno.

Tudi če situacija ni poštena, vas bo takšno mišljenje in govorjenje predstavilo kot majhnega otroka. Najdite drugačno pot za razkritje svojega mišljenja, ki obenem ne omadeževal vašega položaja.

Vsi in nihče.

Ko se sklicujete na svoje sodelavce, da nihče nič ne dela, se ustavite. Je to res ali želite le sebe poveličevati? Zagotovo vaši sodelavci delajo dobro in žal tudi vi delate napake. Bodite tudi kritični do sebe, ne le do svojih sodelavcev.

To ni moje delo.

Če vas šef prosi nekaj, potem je to del vaših delovnih obveznosti. Razen če ne gre za nekaj, o čemer se vam niti ne sanja, potem je bolje, da potrpite in opravite naložene naloge. Če nenehno prejemate naloge, ki ne sovpadajo z opisom delovnega mesta, ki ga zasedate, potem je morda čas, da imate pogovor s svojim nadrejenim.

Ti nisi naredil …

Če boste začenjali stavke s »ti«, bodo takoj dobili negativno konotacijo. Če želite povedati, da vam nadrejeni ni dal dovolj natančnih napotkov, je bolje, da stavek začnete z »jaz«. Torej, jaz nisem dobro razumel tvojih navodil. Poskusite začeti stavke z »jaz« namesto s »ti«. To velja tako za pogovore z nadrejenim kot s svojimi sodelavci. Namesto da obtožite sodelavko za nepopolno poročilo, recite raje, da ste imeli težave z delom, saj je bilo poročilo nepopolno.

Ne morem delati z njim …

Ali z njo ali s komerkoli v vaši ekipi. Odnosi med sodelavci so težava, ki jo morate reševati sami. Vašega nadrejenega lahko prosite za posredovanje pri težki situaciji, ki je nastala med odnosi, ne smete pa pogojevati vašega dela z delom sodelavca, s katerim se ne razumete najbolje.

Ravnokar sem rezerviral letalske karte!

Da rezervirate počitnice, ne da bi se o tem posvetovali s svojim nadrejenim, ni nikoli dobra ideja. Menedžerji se bolje počutijo, če skupaj dosežete dogovor, kdaj boste počitnikovali. Pa ne zato, ker vam v nasprotnem primeru ne bi dovolil oddiha, temveč zaradi občutka po skupnem odločanju.

Poskusil/a bom.

Stavek, v katerem rečete, da boste poskusili, se sliši, kot da že vnaprej veste, da vam ne bo uspelo. Zato vam bodo mnogi svetovali: Naredite ali pa ne naredite. Poskus ne obstaja.

On je neumen, ona lena in ostale govorice

Svojemu šefu ne govorite govoric o svojih sodelavcih, tudi če vztraja, da mu jih zaupate. Takšni tematiki se poskusite izogniti in preidite na drugo temo.

Moja napaka.

Takšen način govora kaže na to, da vas vaš nadrejeni želi slišati priznati, da ste storili napako. Vi pa po drugi strani mislite, da ne gre za tolikšno napako. Če vaš šef meni, da gre za veliko napako, sprejmite tudi vi svojo napako tako.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!