Česa se lahko naučite iz neuspešne kampanje na Kickstarterju
Tudi iz neuspehov se lahko naučite marsičesa. (Vir slike: Bigstockphoto)
Ryon Lane je leta 2013 s kampanjo na Kickstarterju želel v 36 dneh zbrati 36 tisoč dolarjev za YogoMat, ekološko prijazno podlogo za telovadbo. S kampanjo je zbral le nekaj čez 10 tisoč dolarjev. Ko je spremljal razvoj dogodkov, se je začel zavedati, da je večino napak storil še pred začetkom kampanje.
Namesto da bi se po porazu umaknil, je analiziral svoje napake, jih popravil in nekaj mesecev kasneje poskusil ponovno. Naslednja kampanja je bila izjemno uspešna, podjetje Yogo pa še danes izdeluje podloge za telovadbo.
Lane je svoje izkušnje strnil v pet nasvetov za bodoče podjetnike in vse, ki razmišljajo o uporabi platform za množično financiranje.
1. Poslušajte svoje podpornike
Vaši prijatelji in družinski člani so podprli vaš projekt, ker vas imajo radi; vaši podporniki pa si želijo nagrade, ki jih ponujate, in so del vaše ciljne publike, torej ljudi, ki bi radi kupili vaš izdelek.
Lane je po začetnem neuspehu poslušal svoje podpornike, izkoristil orodja, ki jih ponuja Kickstarter za analizo kampanje in podpornikov, ter celo uporabil brezplačno orodje za brskalnik Google Chrome, ki spremlja odziv na kampanje na različnih družabnih omrežjih, v medijih itd. Tako je kmalu bolje razumel svojo ciljno publiko, kar je s pridom izkoristil pri naslednjem poskusu.
2. Vaša zgodba in nagrade naj bodo omejene, jasne in preproste
V okviru prve kampanje je Lane poleg YogoMata svojim podpornikom ponujal tudi druge pripomočke za jogo in telovadbo ter majice s kratkimi rokavi. Podporniki kampanje so bili navdušeni nad YogoMatom, drugi izdelki pa jih niso zanimali oziroma so po njihovem mnenju celo odvračali pozornost od osnovnega izdelka. Zato so v veliki večini med ponujenimi nagradami izbrali le podlogo za telovadbo. V okviru druge kampanje je Lane tako omejil ponudbo nagrad le na YogoMate.
Lane je pretiraval tudi pri opisovanju nagrad in oblikovanju »zgodbe«. Izkušnje so ga naučile, da je kampanjo bolje zastaviti na preprost način. Po njegovem mnenju je dovolj največ pet vrstic vsebine, saj daljših opisov potencialni podporniki verjetno ne bodo prebrali ali pa bodo prezrli osnovno sporočilo, ki jim ga želite približati.
3. Pri postavljanju ciljev bodite previdni in realistični
S prvo kampanjo za množično financiranje YogoMata je Lane želel zbrati dovolj sredstev za izdelavo dveh serij podloge v različnih barvnih kombinacijah. Dodatne stroške so predstavljale tudi druge nagrade (pripomočki in majice), zaradi česar je skupna vsota sredstev, ki jo je Lane postavil za cilj kampanje, v veliki meri presegla minimum, s katerim bi lahko začel izdelovati produkt.
Zato je v drugem poskusu cilj postavil nižje, in sicer je prosil le za toliko sredstev, da je lahko izdelal prvo serijo podlog. Poleg tega je svojim podpornikom obljubil, da bo v ponudbo dodal tudi druge barvne kombinacije, če bo zbral dovolj sredstev. Z znižanjem postavljenega cilja je tako izboljšal svoje možnosti za njegovo dejansko izpolnitev, hkrati pa je bil pripravljen tudi na širitev ponudbe in zastavljanje dodatnih ciljev, če bi bila kampanja izjemno uspešna.
4. Dolžina kampanje je pomembna
Prva kampanja za financiranje YogoMata je trajala le 36 dni, v tem času pa je dosegla le 30 odstotkov zastavljenega cilja. Če bi se nadaljevala do Kickstarterjevega maksimuma 60 dni, bi morda postala viralna in tako dosegla zastavljeni cilj. V okviru druge kampanje je prepoznavnost izdelka še iz časa prve kampanje pripomogla k temu, da je Lane v 30 dneh zbral kar 24 tisoč dolarjev.
5. Bodite družabni in izpostavite dodano vrednost izdelka
Video posnetek je lahko čudovita priložnost, da pokažete kvaliteto svoje izdelka in svojo kredibilnost. Vendar večina mladih podjetnikov nima izkušenj z izdelavo videov, zato je malo verjetno, da boste samo na podlagi predstavitvenega posnetka dosegli svoj cilj.
Kako torej zagotoviti, da bo vaš izdelek postal prepoznaven v množici kampanj? Tako na spletu kot v živo se morate pogovarjati o svoji kampanji. Neposredno komuniciranje s potencialnimi podporniki gradi zaupanje, hkrati pa tako lahko na licu mesta pridobite povratne informacije. Potencialni podporniki se bodo za svojo podporo odločili na podlagi zaupanja v vas – potrudite se, da bodo imeli dovolj razlogov za to.
Vir: Entrepreneur