Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing
Čez 3 leta bo ostal le performance marketing (Vir slike: Pixabay.com)
Awareness in branding sta čisto legitimna cilja marketinga (če sta cilja), a vlaganje v neoprijemljive branding kampanje je v zatonu. Preprosto prepametni smo, da bi metali denar stran. Oziroma tisti, ki imajo denar, postajajo prepametni – govorim o naročniku, o direktorju, o vodji marketinga. Če še ni vprašal po povratku investicije, bo prav kmalu.
Omenjeni film je sicer preveč pomirjujoč, da bi bila vzporednica z marketinškim svetom popolna, a prispodoba kaznilnice je čisto na mestu. Marketing, kot se ga je delalo v preteklosti, bo ostal za štirimi zidovi in le redkokdo ga bo še obiskal.
Get busy living or get busy dying. V vsakem primeru smo zaposleni, samo v enem se splača.
Performance ni le digitalno oglaševanje
Mislim, da performance marketing ne bo potreboval dolgih 19 let, da se izkoplje na površje. Večino tunela je že izkopal. Naslednja tri leta so popolnoma dovolj, da se pokaže, kdo je material za preživetje in kdo ostaja zadaj. Kdo bo znal dosegati rezultate in investirati ter kdo le zapravlja budgete.
Ste pomislilil: “Pa saj marketing bi že sedaj moral biti osredotočen na rezultate”? Seveda. Bi moral biti. Internet nam že 20 let omogoča dostop do strank in potrošnikov. Pripeljal nam je bager za rušenje zidov … in še vedno uporabljamo žepe za prenašanje kamenčkov na dvorišče.
Performance miselnost je že trdno zasidrana v digitalnem oglaševanju – in zato se izraz performance marketing najpogosteje uporablja skupaj s kraticami, kot so PPC, CTA in RTB. Pri interaktivnem oglaševanju za vsako konverzijo natančno vemo, koliko smo zanjo plačali in kako jo še izboljšati. Ponudniki digitalnega oglaševanja so možnost merjenja in optimizacije dobro monetizirali. Kaj pa preostala marketinška sfera? Se bojimo kanalizacije in raje ostajamo v udobni coni komforta?
Na drugi strani tunela je performance marketing filozofija, ki nadgrajuje, presega in povsem ovrže prevečkrat slišano frazo “50% vložka v marketing vržemo stran, samo ne vemo, katero polovico”. Z vsemi marketinškimi aktivnostmi stremi k doseganju konkretnih prodajnih in poslovnih rezultatov, ki jih zna izmeriti in izboljšati. Z metrikami, kot je customer lifetime value, se osredotoča na kupca, ne na kampanjo.
Kupec obvlada digital, kdaj ga bomo dohiteli?
Že kar nekaj časa poslušamo in razpravljamo o novih nakupnih navadah, popolnoma drugačnih, kot jih poznamo iz učbenikov. Digital je pač prinesel celo vrsto novih poti, kanalov in možnosti nakupovanja.
Včeraj zjutraj sem v navalu impulzivnosti na spletu kupila sončna očala. Z obstoječih mi je odpadel vijak in ni se mi ljubilo reorganizirati dneva za obisk pri optiku. Saj niso bila draga. Online shopping se mi je zdel bistveno bolj učinkovit in zanimiv. Če bi Vero Moda vedela, kako ljuba mi je njihova znamka postala v zadnjih letih in katere njihove artikle (poleg novih očal) že imam, bi mi verjetno lahko prodala še eno garderobno omaro. Če bi vedela.
Na drugi strani digital igra izjemno močno vlogo v B2B sferi, kjer naj bi racionalno in premišljeno kupovali. Dolgi nakupni procesi dajejo še več možnosti za raziskovanje, preverjanje, primerjanje in dodatno preučevanje. To zaposleni delajo na Googlu … in na vaši spletni strani. Ali veste?
Prejšnji teden sem za zahtevnega naročnika izbirala Marketing automation sistem. Najti je bilo treba optimalen presek med budgetom, želenimi zmogljivostmi in seveda posebnimi zahtevami. Prečesala sem celo kopico znanih in manj znanih ponudnikov, primerjala cenike, funkcije in ali te res omogočajo, kar želim, ter prebrala vrsto forumov in ocen, preden sem izbrala 3 favorite. Skozi celoten proces izobraževanja se je dalo vplivati name z informacijami, ki sem jih potrebovala. Od treh finalistov se eden niti ni pretirano odzval na moja vprašanja – ni mi treba poudarjati, da ni bil izbran in najbrž nikoli ne bo. Na drugi strani je eden od ponudnikov, ki sploh ni bil v finalu, ker je bil za ta projekt predrag, z menoj uspel vzpostaviti skoraj prijateljski odnos in takoj ob naslednji priložnosti ga bom z veseljem poklicala. In dobro ve, da priložnost za posel bo.
Brezplačno si prenesite prvi Marketing automation vodič v slovenščini >>
V vlogi kupca digitalna orodja s pridom uporabljamo. Ko pridemo iz službe, svobodno zadihamo in se prepustimo informacijam, ki jo ponujajo telefoni, tablice in računalniki. To znanje nam lahko v poslu zelo koristi. Z nekaj volje in vztrajnosti se lahko naučimo operirati s tistim bagrom in malo geološko kladivce prepustimo komu drugemu.
Performance marketingar je zagovornik kupca, poznavalec tehnologije in sogovornik uprave
Marketing, osredotočen na rezultate, pametno uporablja digitalna orodja za dosego svojega cilja – zagotavljati kupcu informacije, ki jih potrebuje na (večinoma online) nakupni poti in mu pomagati naprej po lastnem prodajnem lijaku. Osredotočen na rezultate hitro poskrbi, da sta nakupna pot in prodajni lijak kar ena in ista stvar. In osredotočen na rezultate zna uporabiti digital pri pogovoru z direktorjem in zagotavljanju večjih budgetov … pardon, investicij.
Performance marketing torej prinaša dobiček
Osredotočenost na rezultate ima to tendenco. Digitalni svet je prinesel nove, bolj ali manj kompleksne nakupne poti, nove možnosti interakcij s kupcem in njihovo izboljševanje. Digitalna orodja marketinškim aktivnostim omogočajo upravičenje vsakega vloženega evra in prikaz, kaj smo z njim naredili. Neznank ni več.
Torej “get busy performing”. Ker v nasprotnem primeru boste ostali sami za debelimi zidovi, prehiteli vas bodo tako vozniki bagrov kot bankirji s kladivci.
Avtorica kolumne je Lea Lipovšek, direktorica marketinga v agenciji Madwise.