Članek: Pravni vidiki e-marketinga

Avtor Mag. Boštjan J. Turk — 07.01.2013
Komentiraj!
E-marketing je v Sloveniji čedalje bolj razširjen. To ne preseneča, saj je preprost, poceni in včasih celo učinkovit. Njegove najpogostejše pojavne oblike so internetni marketing, marketing na socialnih omrežjih, mobi marketing in e-poštni marketing.
Članek: Pravni vidiki e-marketinga

Članek: Pravni vidiki e-marketinga (Vir slike: sxc.hu)

Kako je s pravno dopustnostjo takega marketinga? Vprašanje zasebnosti pri e-poštnem marketingu urejata dva zakona, in sicer Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP) in Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEK) RS, pri čemer ima slednji, vsaj kar se elektronskih komunikacij tiče, v odnosu do prvega značaj specialnosti (lex specialis), kar pomeni, da v primeru nasprotujočih si določb obeh zakonov prevlada nad njim.

ZVOP načelno dopušča uporabo osebnih podatkov tudi za namene neposrednega trženja, vendar le tistih, ki jih je mogoče zbrati iz javno dostopnih virov ali v okviru zakonitega opravljanja dejavnosti. ZVOP uzakonja tako imenovani opt-out sistem, v skladu s katerim lahko upravljavec osebnih podatkov (podjetje, tržnik v podjetju, marketinška agencija) take podatke za potrebe neposrednega trženja posreduje tistemu, ki  so mu namenjeni, brez njegovega vnaprejšnjega soglasja. Slednji sicer lahko kadar koli pisno ali na drug dogovorjen način zahteva, da upravljavec osebnih podatkov preneha s takim početjem. V primeru takega obvestila je upravljavec osebnih podatkov dolžan v naslednjih 15 dneh ustrezno preprečiti uporabo osebnih podatkov ter o tem v nadaljnjih petih dneh pisno ali na drug dogovorjen način obvestiti posameznika, ki je to zahteval.

Več si preberite v članku Pravni vidiki e-marketinga.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!