Cookbook: napišite svojo kuharsko knjigo!
Tričlanska slovenska ekipa na Kickstarterju zbira sredstva za zagon proizvodnje knjižice Cookbook (Vir slike: Cookbook).
Cookbook je knjižica, ki služi kot kuharski dnevnik. Ideja se je porodila v mislih Matije Renčlja, ki je navdušen kuhar: »Ko sem v kuhinji ustvarjal svoje recepte, sem vedno uporabljal telefon ali pa post it listke. Vse recepte sem želel imeti zbrane na enem mestu, tja pa bi si še zapisal opombe in ideje.« Odnos je povsem drugačen, če kupimo prazen zvezek ali pa če imamo namenski izdelek, ki nas usmerja k cilju. Ta te pripravi tudi do nadaljnjega eksperimentiranja v kuhinji, meni ekipa.
Kako ustvarimo lastno kuharsko knjigo?
V knjigo si zapišemo izbran recept, ki smo ga zasledili v reviji, na blogu ali kje druge. Posebna platforma, na kateri lahko vsak recept šestkrat dopolnimo oz spremenimo po lastnem okusu, nam omogoča, da spreminjamo sestavine recepta in postopek priprave. Rezultat je lasten in popoln recept. Knjiga je opremljena še s točkovnikom, omogoča pa nam tudi, da zapišemo priučene trike in opombe, na primer na kaj je potrebno paziti pri pripravi priljubljene jedi.
Kampanjo Cookbook lahko podprete tukaj >>
Drugi del knjige predstavlja enciklopedija. V tem delu najdemo splošne pretvorbe, kolikšna je mera čajne žličke in podobno, ter kakšna vina ustrezajo določenemu tipu hrane. »Rešijo te iskanja na spletu med kuhanjem,« pripoveduje Hana Gaber, zadolžena za komunikacijo, ki razkrije, da je v knjigi še t.i. zemljevid okusov, s katerim lahko oblikujemo najokusnejše kombinacije hrane in začimb. »Gre za inspiracijo pri nadaljnjem razvoju receptov.
Podporniki bodo Cookbook prejeli oktobra, napoveduje ekipa (Vir slike: Cookbook).
3.500 dolarjev za zagon proizvodnje
Ekipa, ki jo tvori še oblikovalka Špela Tušar, na Kickstarterju zbira 3.500 dolarjev. Sredstva bodo namenili osnovni proizvodnji 500 izvodov Cookbooka. »Sodelujemo s tiskarno iz Kranja, vezava pa bo v Ljubljani. Vse bo lokalno narejeno,« pravi sogovornica.
Odločitev za množično financiranje ni bila težka, saj jim bo ta omogočila lažjo izstrelitev na globalni trg, zanima pa jih tudi odziv uporabnikov med kampanjo. Mnenje domačih uporabnikov so sicer že dobili, z njihovo pomočjo je pravzaprav nastajala knjigica.
»Zadnji mesec se je še precej spreminjalo. Nekatere naše ocene in predvidevanja so se z njihovimi odzivi izkazala za napačne. Uspeli pa smo narediti različico, ki bo uporabniku najbolj pomagala pri kuhanju oziroma ustvarjanju lastnih receptov,« pravi članica, ki dodaja, da pričakujejo odziv globalnega trga, saj je kuhanje »globalna stvar, mi pa imamo izdelek, ki bo uporabnikom prišel prav«.
Poštnina brezplačna za Slovence
Kuharsko knjigico bodo zgodnjim podpornikom (t.i. early bird) ponudili za 18 dolarjev, preostalim pa za 22 oziroma 25 dolarjev. »Poštnina bo 3 dolarje za pošiljanje po celem svetu, za slovenske podpornike pa bo brezplačna. Kuharske knjige bomo pošiljali oktobra.«
Idejni vodja v Kanado na študij vesoljskega prava
Kampanjo Project Cookbook lahko podprete vse do 25. julija. Trajala bo zgolj 25 dni, razloga za krajšo kampanjo, kot smo jih sicer vajeni, sta dva. »Pregledali smo statistike ostalih uspešnih kampanj in ugotovili, da so se kampanje, ki so krajše od 30 dni, uspešnejše. Poleg tega naš idejni vodja Matija avgusta odide študirati vesoljsko pravo v Kanado.«