Da bi bili pri ustanavljanju podjetja brez porodnih krčev

Avtor Maruša Žibert — 16.01.2014
Komentiraj!
Ko "pade" ideja za ustanovitev podjetja in odločenost za vstop v podjetniške vode, se na prvi pogled vse zdi lahko. Ideja, začetna zagnanost in veselje pa lahko hitro upadajo, razmišlja Bojan Čendak, soustanovitelj podjetja Lumco d.o.o.
Da bi bili pri ustanavljanju podjetja brez porodnih krčev

Vir slike: Lumco

Podjetje Lumco d.o.o. je zaživelo spomladi leta 2011, junija istega leta pa so odprli papirnico Unaluna v Ljubljani. Zdaj papirnica nudi šolske potrebščine, papirniške in pisarniške izdelke, dodatke za dom in prosti čas ter ostala darila. "Trudimo se poiskati vedno nove, izvirne ponudnike, izdelke katerih proizvodnja in uporaba je okolju prijazna in nosi s seboj miselnost prihodnosti ter ne zgolj enkratne uporabe in kopičenja," poudarja Čendak.

S strokovno pomočjo je lažje

A začetki kot po pravilu niso bili lahki. Številne birokratske prepreke ali bolje zahteve in določbe so njemu in njegovi ženi predstavljale neznanko. "Zato smo se za strokovno pomoč in usmerjanje prek zakonskih in uradniških zahtev ob ustanovitvi podjetja obrnili na Zavod mladi podjetnik." Omenjeni korak jim je po besedah Čendaka pomagal prebroditi začetne porodne krče pri ustanavljanju podjetja. "Udeležili smo se tudi nekaterih strokovnih seminarjev v njihovi izvedbi, na primer seminarja Lastno podjetje? Zakaj pa ne? in Stroški v podjetju, na katerih smo se seznanili z uporabnimi in realnimi podatki ter nasveti, kateri so nam olajšali zagon podjetja," pojasnjuje Čendak.

Strategija začrtana dolgoročno – kot tek na dolge proge

Za dobro in stabilno poslovanje morajo pozornost nameniti tudi dobri organizaciji dela, racionalizaciji in obvladovanju poslovnih dogodkov, kar pa predstavlja veliko dela za njihovo ekipo. V ekipi so namreč trije, ki se izmenjujejo tako za prodajnim pultom kot tudi drugod. Lahko bi rekli, da delajo po principu "vsi za enega in eden za vse". "Smo mlado podjetje in delujemo v času velikih izzivov, zato je težko pričakovati velike skoke in širitve v poslovanju. Naša strategija je začrtana dolgoročno kot tek na dolge proge, zato ne stremimo po hitrih spremembah, ampak k dolgoročnim izidom," zaveda pa se, da so stranke merilo njihovega odnosa.

Prav zato so prepričani, da je najboljši marketing "dober glas, ki se širi v deveto vas". Na prvem mestu mora biti korekten, odprt in pošten odnos do njihovih strank. Precej so aktivni na svoji Facebook stran, "kjer radi kaj povemo o novih artiklih, primernih za določeno obdobje".

Ustanovitelji podjetja Lumco so se udeležili MP svetovanja >>

Ravno zdaj predstavljajo retro podmornico iz pesmi Yellow Submarine od Beatlov, primerno za kuhanje čajev, "kapitalistične pujse" in druge zanimive izdelke. Čendak pravi, da so postali znani kot "drugačna" papirnica, saj kupcem nudijo nenavadna in posebna darila, artikli pa k njim priromajo tudi iz Anglije, Avstralije, Francije in Nemčije.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice