Davčne blagajne: večja panika je med tistimi, ki račune še pišejo ročno

Zakon o davčnem potrjevanju računov, ki se bo v Sloveniji začel uporabljati z 2. januarjem prihodnje leto, prinaša nekoliko panike. Tina Vilfan iz podjetja SAOP pravi, da je negotovost predvsem na strani tistih, ki račune še vedno pišejo ročno.
Davčne blagajne: večja panika je med tistimi, ki račune še pišejo ročno

Zakon po mnenju Tine Vilfan iz podjetja Saop ne zajame vse situacij, ki se bodo pojavljale v praksi (Vir slike: Pixabay).

»Zakon je zelo kratek, pravilnik malo daljši, ampak niti približno ne zajame vseh situacij, ki se bodo pojavljale v praksi,« je konkretna Vilfanova. Podjetnik bo imel v primeru napake na davčni blagajni dva delovna dneva časa za odpravo. Davčne blagajne sicer delujejo tudi brez internetne povezave, podjetnik prek nje izda račun brez potrdila, blagajna pa periodično preverja povezavo in možnosti naknadne izdaje računa.

»Dostopnost interneta je precenjena.«

»Med razloge za daljšo nedelovanje zakon šteje zgolj naravne nesreče, davčno potrjevanje pa sloni na predpostavki, da imajo vsi zanesljivo internetno povezavo, prek katere se podatki izmenjujejo med davčno blagajno in Fursom. Po mojem mnenju je dostopnost interneta precej precenjena. Veliki trgovci in podjetniki si na primer izpada elektrike že zdaj ne morejo privoščiti, zato imajo alternativne vire, nedelujočo davčno blagajno pa bodo nadomestili z drugo. Vprašanje pa je, kako se bodo takšnih težav lotila mala podjetja in samostojni podjetniki. Verjetno si rezervno blagajno ali pa tablico lahko privošči le majhno število podjetnikov,« razmišlja sogovornica.

Davčne blagajne: kdaj in za koga? >>

V predalih bo zato treba hraniti vezane knjige, in sicer vse do konca prehodnega obdobja, ki bo trajalo dve leti. Kaj bo potem, še ni znano. »Trenutno je izdaja računov preko vezane knjige za podjetnike z manjšim prometom relativno enostavna, vendar pa bo po novem z njimi precej birokracije. Postopek same izdaje računa bo ostal enak, torej ročno pisanje, vendar pa bo potrebno vsak račun tudi davčno potrditi. To pomeni prepis vsakega računa v aplikacijo FURS-a v roku desetih dni od izdaje računa. Tudi računovodja bo moral iste podatke ponovno vnesti. Veliko ročnega dela bo, potrebno pa se je zavedati, da pri ročnem vnosu hitreje prihaja do napak, obenem pa lahko podjetnik na te vnose pozabi, za kar so zagrožene visoke kazni,« opozarja Vilfanova, zato pravi, da bo uporaba davčnih blagajn precej bolj enostavna, manj rizična in v veliki večini primerov na koncu tudi cenejša (v kolikor bo za podjetnika možna).

Kako bodo računalniško nepismeni obvladovali novo stanje?

»Pri tistih, ki že sedaj uporabljajo blagajniške programe, ni tako velike panike kot med tistimi, ki račune še pišejo ročno,« saj ti »manjši« redkeje obvladajo tehnologijo in zato obstaja še toliko večji strah, saj ne vedo, kako se lotiti napovedanih novosti. »Zamislite si računalniško manj pismenega blagajnika, ko računa ne more izdati morda zaradi kakšne malenkosti,« in je ne bo uspel prepoznati sam, saj je potrebno usklajeno delovanje treh strani: elektronske naprave, blagajniškega programa in internetne povezave.

Izberite program, za katerega ste prepričani, da deluje skladno z zakonodajo, svetuje Tina Vilfan (Vir slike: osebni arhiv).

Je na drugi strani nekdo, ki nam lahko pomaga?

S približevanjem obdobja, ko bodo davčne blagajne obvezne, se povečuje tudi število ponudnikov davčnih blagajn. Vilfanova ocenjuje, da so videti precej podobno. »Zakon je zelo strog in predvideva resnično visoke kazni, zato je za podjetnika zelo pomembno, da izbere program, za katerega je prepričan, da deluje v skladu z zakonodajo

Kaj svetuje? Naj bo ponudnik programa dovolj velik, »tak, ki bo lahko zagotavljal nadgradnje programa v skladu s spreminjajočo zakonodajo«. Izpostavlja tudi podporo uporabnikom. »Ko vse deluje, so vsi programi dobri, ko pa se kaj zalomi, moramo biti prepričani, da je na drugi strani nekdo, ki nam lahko pomaga,« dodaja.

Uporabniki naj preverijo, ali je ponujena oprema res primerna za njihovo uporabo, saj se na trgu pojavljajo tudi zelo poceni naprave, ki ne bodo zadovoljivo pokrile uporabnikovih potreb. »Težko si je na primer predstavljati izstavljanje računov na pametnem telefonu ali tablici v situaciji, ko ima podjetje veliko število artiklov,« pojasnjuje.

Vabimo vas na delavnico MP dogodek: Davčne blagajne [Ljubljana]
Datum26. 11. 2015 od 15.00 do 16.30
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Kaj je eblagajna in njena primerjava z vezano knjigo računov

Kaj je eblagajna in njena primerjava z vezano knjigo računov

E-blagajna je novodobni način izstavljanja računov, alternativa vezani knjigi računov oziroma pelargonskim blokom, ki jih ni več možno uporabljati. Preberite več >>

e blagajna: nepogrešljiv pripomoček za podjetnike

e blagajna: nepogrešljiv pripomoček za podjetnike

Ker je tehnologija tako zelo napredovala, je potrebno iti v korak s časom. Pri tem pa uporabljati tudi naprave, ki nam zagotavljajo, da smo konkurenčni.   Preberite več >>

Mini blagajna je namenjena vsem davčnim zavezancem

Mini blagajna je namenjena vsem davčnim zavezancem

Mini blagajna je mobilna aplikacija, ki omogoča izdajanje gotovinskih računov na POS tiskalnikih z uporabo Android tablice ali Android pametnega telefona. Namenjena je davčnemu potrjevanju računov preko spletne strani Finančne uprave RS. Uporabljajo jo lahko vsi davčni zavezanci, saj njena uporaba ni vezana na število računov. Preberite več >>

Kaj je davčna blagajna?

Kaj je davčna blagajna?

Enotna strokovna opredelitev davčne blagajne ne obstaja. To so sistemi in modeli, ki na bolj ali manj učinkovit način zagotavljajo, da podatki o izdanih računih in prometu davčnih zavezancev odražajo dejansko stanje. Preberite več >>

Kdaj je potrebna knjiga vezanih računov?

Kdaj je potrebna knjiga vezanih računov?

Davčni organi se trudijo, da bi preprečili sivo ekonomijo, zaradi katere nastaja tako škoda državi (plačilo davščin) kot tudi nelojalna konkurenca, zato je poslovanje vseh, ki opravljalo kakršno koli dejavnost, mogoče zgolj z neposrednimi nakazili na transakcijski račun. Preberite več >>

Osnove davčnih blagajn

Osnove davčnih blagajn

Državni zbor je v letu 2015 sprejel Zakon o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR), ki je v veljavo stopil s 1. avgustom 2015 in v prakso gotovinskega poslovanja vpeljuje tako imenovane davčne blagajne. Preberite več >>

Kako se izogniti stroškom z davčno blagajno?

Kako se izogniti stroškom z davčno blagajno?

Od januarja letos je uporaba davčnih blagajn obvezna, do konca decembra prihodnje leto pa poteka prehodno obdobje, v katerem je še možno uporabljati vezano knjigo računov. Podjetniki morate zato že ob začetku podjetniške poti pomisliti na stroške, ki jih prinašajo davčne blagajne. Preberite več >>

Kakšni so učinki uvedbe davčnih blagajn?

Kakšni so učinki uvedbe davčnih blagajn?

Finančna uprava Republike Slovenije je razkrila prve učinke uvedbe davčnih blagajn. Poskusno smo jih začeli uporabljati že 1. decembra lani, uradno pa je sistem zaživel 2. januarja letos. Na upravi pravijo, da ima uvedba pozitivne učinke. Poglejmo podrobneje. Preberite več >>

Zavezanec, ki ni davčno potrdil kar 740 računov

Zavezanec, ki ni davčno potrdil kar 740 računov

Finančni inšpektorji, ki od februarja izvajajo strožji nadzor in dosledno izrekajo globe vsem zavezancem, ki še ne bodo vključeni v sistem davčnih blagajn, so med enim od davčnih inšpekcijskih nadzorov našli samostojnega podjetnika, ki od sredine januarja ni davčno potrjeval računov. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje