Davčni in drugi vidiki poslovanja z bitcoini

Avtor — 09.09.2014
Slovenska davčna zakonodaja zaenkrat še ne ureja eksplicitno obdavčitve poslovanja z virtualnimi valutami, med katere se uvršča tudi bitcoin, zato se upošteva zakonska analogija.
Davčni in drugi vidiki poslovanja z bitcoini

Davčni in drugi vidiki poslovanja z bitcoini.

Ministrstvo za finance je pojasnilo, da bitcoin ne spada med denarna sredstva, ki jih našteva Zakon o plačilnih storitvah in sistemih, niti slednji ne spada med finančne inštrumente.

Davčna obravnava dohodka, doseženega pri poslovanju z bitcoini, je odvisna od tega, kdo dosega tak dohodek:

  • fizična oseba,
  • fizična oseba v okviru opravljanja dejavnosti, ali
  • pravna oseba,

 in za kakšne vrste dohodka gre:

  • dohodek iz kreiranja bitcoinov, t.i. “rudarjenja”,
  • dohodek, ki nastane pri trgovanju bitcoinov,
  • izplačilo drugega dohodka v bitcoinih.

Dohodek iz poslovanja z bitcoini dosega fizična oseba

1. Dohodek iz kreiranja (“rudarjenja”) bitcoinov:

Dohodek, ki ga fizična oseba dosega v obliki bitcoinov pri kreiranji oziroma “rudarjenju”, se obdavči kot drugi dohodek (kot npr. dobitki v nagradnih igrah). Višina takšnega dohodka v evrih se določi upoštevaje vrednost bitcoina v evrih v času, ko je dohodek prejet. 

Spoznajte Bitcoin, digitalno valuto, ki osvaja svet >>

Fizična oseba mora v 7 dneh od dneva prejema dohodka vložiti napoved za odmero akontacije dohodnine pri davčne uradu, kjer je vpisana v davčni register. Davčni organ nato izda odločbo o odmeri dohodnine v 15 dneh od dneva vložitve napovedi. Po prejemu odločbe, ima zavezanec 30 dni časa, da plača akontacijo davka.

Če zavezanec ne vloži davčne napovedi ali pa jo vloži po preteku 7 dnevnega roka, mu grozi globa od 250 do 400 evrov. Za navedbo neresničnih, nepravilnih ali nepopolnih podatkov v davčni napovedi je predpisana globa v višini 400 do 15 tisoč evrov.

2. Dohodek, ki nastane pri trgovanju z bitcoini:

Fizična oseba ne plača dohodnine od dohodka, ki ga doseže pri trgovanju z bitcoini, saj se slednji ne štejejo za kapital.

3. Izplačilo drugega dohodka v bitcoinih:

Kadar je fizična oseba plačana v bitcoinih, se takšen dohodek obdavči kot dohodek, prejet v naravi. Preračun takšnega dohodka v evre se opravi upoštevaje vrednost bitcoina v evrih v času, ko je dohodek prejet.

Dohodek iz poslovanja z bitcoini dosega fizična oseba v okviru opravljanja dejavnosti

Dobiček, ki ga dosega fizična oseba v okviru svoje dejavnosti, pri trgovanju ali “rudarjenju” z bitcoini, se šteje kot dobiček iz dejavnosti in se kot tak tudi obdavči. Trgovanje z bitcoini se torej bolj splača fizični osebi kot fizični osebi, ki samostojno opravlja dejavnost.

Dohodek iz poslovanja z bitcoini dosega pravna oseba

Glede na določbe Zakona o dobičku od dohodkov pravnih oseb in Slovenskih računovodskih standardov, pravna oseba nima podlage za neupoštevanje prihodkov, prejetih iz naslova trgovanja in/ali “rudarjenja” z bitcoini, kar pomeni, da slednji povečujejo davčno osnovo, od katere se plača davek.

Želite plačo prejemati v bitcoinih?

Davek na dodano vrednost

Z davkom na dodano vrednost so obdavčne dobave blaga in storitev, zato poslovanje z bitcoini ni obremenjeno z davkom na dodano vrednost.

VIRI:

  • pojasnilo DURS št. 4210-11634/2013 (23. 12. 2013)
  • Simić Mićunović, N.; Obdavčitev bitcoinov; revija Denar, št. 434, 2014
Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP dogodek: Facebook oglaševanje

MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje