Detektivka z mehkim srcem in železno voljo

Avtor — 04.06.2015
Med mladimi podjetniki zagotovo izstopa Bernarda Škrabar, detektivka in direktorica Detektivsko varnostne agencije. Sama se rada opiše kot detektivka z mehkih srcem in železno voljo, ki kot ženska v tipično moškem poklicu vztrajno orje ledino.
Detektivka z mehkim srcem in železno voljo

Bernarda Škrabar vodi Detektivsko varnostno agencijo (vir: osebni arhiv)

»Nikoli nisem bila človek množic, vedno sem bila samosvoja, trmasta in sem šla v nasprotno smer, kot so šli drugi. Želela sem izven okvirjev, živeti svojo kreativnost, biti sam svoj šef, tako da je bil pričetek moje podjetniške zgodbe nekako logično nadaljevanje po diplomiranju na Fakulteti za varnostne vede, takrat še Visoki policijsko-varnostni šoli.« Že med študijem ji je bilo jasno, da želi ustvariti kariero na področju zasebnega varstva, katerega del je detektivska dejavnost, in tako je po diplomi v prvem roku opravila še zahteven detektivski izpit in šla brez najmanjšega pomisleka v podjetniške vode.

Bernarda je sicer tudi članica Detektivske zbornice Republike Slovenije, Avstrijskega združenja detektivov, CII – Council of International Investigators, mednarodnega združenja IDK in avstrijskega združenja detektivov, Društva Mediatorjev.

»Detektivska agencija ima v Sloveniji še vedno precej eksotični prizvok,« priznava Bernarda, »čeprav je to v večini trdo delo preiskovanja, iskanja in zbiranja informacij, poizvedovanja, odkrivanja in razkrivanja nepravilnosti, kaznivih ravnanj in dejanj, iskanje storilcev in zbiranje dokaznega gradiva, skratka delo z negativnostmi. Iz tega razloga je še toliko bolj pomembno, da smo pozitivni in v dobri tako fizični kot tudi psihični kondiciji.«

»Naj bomo pri pridobivanju posla vsi na isti štartni poziciji in naj ga dobi tisti, ki je zares boljši.«

Detektivsko varnostna agencija trenutno združuje 7 članov ekipe; med tem je nekaj detektivov ter nekaj perspektivnih strokovnih pripravnikov, ki so tik prek dvigom detektivske licence. Agencija sodeluje še z zunanjimi strokovnimi sodelavci, ki delujejo na specialnih področjih, skupaj jih je tako prek 15.

Specialisti za preiskave kraj in prevar v podjetjih

V Detektivsko varnostni agenciji so specialisti preiskave kraj in prevar v podjetjih. Ob tem pa nudijo vse klasične detektivske storitve (alkotest, preverjanje bolniških staležev, iskanje piscev anonimnih pisanj, zbirajo dokazno gradivo, vročitve, …), računovodsko forenziko, digitalno forenziko, varnostno svetovanje, psihološko profiliranje, grafologijo … Dandanes je namreč za podjetja priporočljivo, da imajo pogodbeno angažiranega detektiva, na katerega se lahko obrnejo v urgentnih zadevah, npr. poškodba na delu (sum na alkoholiziranost delavca, droge), sum na zlorabo bolniškega staleža itd. »V porastu so tudi notranje kraje v podjetjih, iznašanje informacij, razne manipulacije delavcev z dokumentacijo, pri čemer imamo v naših vrstah tudi strokovnjaka s področja revizije, s pomočjo katerega lahko opravimo finančne preiskave ali preiskave določenega področja dokumentacije.«

Vse več kaznivih dejanj beležijo na informacijskih sistemih (kraja podatkov, poslovnih skrivnosti, vdori v računalnike, kraja identitete, …). »Ko prodamo rabljen telefon ali računalnik, se ne zavedamo, da je kaj hitro možno podatke na takšnih napravah obnoviti, četudi smo jih zbrisali. Ko v pisarni ali kje drugje puščamo telefon, računalnik brez nadzora, je možno nanje namestiti vohunski program, ki neopazno nadzira in spremlja dogajanje na naši napravi. Naša agencija se na področju informacijske varnosti ukvarja z digitalno forenziko ter svetuje na področju informacijske varnosti.«

Nemalokrat pa se srečujejo tudi z zlorabami upravičenosti do povračila potnih stroškov, pri čemer delavec stanuje 3 km stran od službe, priglaša pa stroške z drugega konca Slovenije.

Bernarda Škrabar (levo) v tipično moški poklic prinaša drugačno perspektivo. 

Ženska v tipično moškem poklicu

Bernarda kot ženska v tipično moški poklic prinaša drugačno perspektivo. »Še bolj verjetno tudi zato, ker me vodita etika in morala ter vest, da naj to, kar delamo, delamo dobro. V podjetju smo zelo povezani, smo odličen tim, ki drži skupaj. Smo fleksibilni, inovativni, družbeno odgovorni, dobrodelni in se stalno nadgrajujemo.«

Meni tudi, da se mora ženska v poslovnem svetu bolj dokazovati, vložiti veliko več truda v to, da je prepoznana in da uspe kot moški. »Ovire so lahko celo prednost, saj je moj pristop drugačen od večine ostalih, storitev naše detektivske agencije pa ima dodano vrednost, med drugim tudi z žensko noto.« K temu dodaja, da so ženske pri svojem delu vztrajnejše, bolj natančne in empatične, imajo boljšo intuicijo in to jih tudi dodatno odlikuje v poklicu detektiva in pa tudi v gospodarstvu nasploh, čeprav so v 21. stoletju še vedno premalo cenjene v primerjavi z moškimi. Iz tega razloga se trudi biti »glas« v detektivskih vrstah, poleg tega pa tudi »glas« ženske v podjetništvu.

Zavzema se za meritokracijo

Podjetje je pred kratkim odprli tudi podružnico v Angliji. »V tujino hodimo po znanje, se pa tu in tam zgodi, da delamo na primeru, ki je mednaroden. Takšne primere rešujemo v večini s kolegi iz tujine. Kar se tiče internacionalizacije našega poslovanja menim, da če želimo preseči sami sebe, potem moramo delati v tujini. Tam je res treba pokazati znanje, zato vsak posel v tujini dobimo zato, ker smo usposobljeni in nas ne prekosi nekdo, na podlagi vez in poznanstev.«

Bernarda se zavzema za meritokracijo, čeprav meni, da smo kot družba temu še zelo oddaljeni. »Naj bomo pri pridobivanju posla vsi na isti štartni poziciji in naj ga dobi tisti, ki je zares boljši.« Vedno bodo obstajali boljši in slabši, a naj prevlada poštenje in strokovnost, ne pa to, da delo navsezadnje dobi tisti, ki je precej manj usposobljen, nima primerne opreme, kadra … pozna pa nekoga, ki mu je ta posel priskrbel.

V prihodnosti si tako želi nadgrajevati profesionalnost, znanje in razvoj stroke, predvsem pa utirati nove poti, se učiti in prenašati znanje na strokovne pripravnike, verjetno pa jo čaka tudi selitev v tujino.

Preberite tudi
Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

V Ajdovščino ponovno prihaja praznik pivovarstva v Vipavski dolini: Pivomanija. Festival piva bo potekal 2. septembra 2017, vstopnice pa so že na voljo. V Pivovarni Pelicon za vse obiskovalce že pripravljajo posebno presenečenje – in zagotovo niso edini!

Preberite več >>
Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Laskavi naziv mladi podjetnik leta letos roma v roke Mateja Pelicona in Anite Lozar iz Pivovarne Pelicon. Petčlanska komisija izbora, ki jo sestavljajo vrhunski strokovnjaki, je imela letos težko delo, saj so bili vsi finalisti izjemno izenačeni. Izbor in podelitev sedmega naziva mladi podjetnik leta sta potekala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani.

Preberite več >>
Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine?

Preberite več >>
Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Jasni Grbić se je pri 18 letih življenje obrnilo na glavo. Zaradi hudega ukrivljenja hrbtenice je prestala kar 9-urno operacijo. Brazgotino je prekrila s tatujem. Ker ji obstoječe kreme niso ustrezale, je na podlagi kreme za dojenčke razvila prvo slovensko mazilo za nego tatujev.

Preberite več >>
Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki.

Preberite več >>
NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki.

Preberite več >>
KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke.

Preberite več >>
Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic.

Preberite več >>
Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec.

Preberite več >>
Znani finalisti 7. izbora Mladi podjetnik leta!

Znani finalisti 7. izbora Mladi podjetnik leta!

Strokovna komisija je izbrala pet finalistov, ki se bodo potegovali za laskavi naziv Mladi podjetnik leta. Finalisti se bodo ponovno predstavili na Konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, v okviru katere bo razglašen tudi letošnji zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta.

Preberite več >>
Oznake: , , , ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje