Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač?
Kolumna: Digitalni trendi 2016

Digitalni trendi 2016 (Vir slike: Unsplash.com)

Vmes je bilo novo leto. Datum, ki poleg bolj ali manj zanimivih pričakovanj in praznovanj pomeni tudi neko prelomnico. Priložnost, da svoje osebne in poslovne cilje analiziramo, zajamemo sapo in postavimo ambiciozne načrte za prihodnost. Kakšne načrte lahko naredimo za 2016? Digitalna tehnologija se spreminja, izboljšuje in migeta iz dneva v dan. In za naslednje leto ima v rokavu kar nekaj adutov, ki bodo lahko izboljšali marketinške aktivnosti. Ali pa vsaj prevetrili sceno in odprli areno za nove načine razmišljanja, komuniciranja in pojavljanja.

Današnji kupec je zahteven in tehnološko napreden. Mislim, da tega ni potrebno grozno izpostavljati. Tako gredo tudi marketinški trendi na vseh področjih v smeri boljše personalizacije, pametno distribuirane vsebine … Na kratko, v smeri boljše izkušnje.

1. Omnichannel

Če govorimo o izkušnji, ne moremo mimo omnichannel koncepta. Sliši se zanimivo in posvojile so ga predvsem maloprodajne trgovine, ki ugotavljajo, da ljudje kupijo več, če imajo do znamke pozitiven odnos. Tega pa pridobijo ali izboljšujejo, če od (v tem primeru) trgovine dobivajo konsistentna sporočila, ne glede na komunikacijski kanal. Obisk trgovine je tako nadaljevanje izkušnje, ki smo jo začeli na spletni strani trgovine, osebno elektronsko sporočilo s posebnim popustom za izdelek, pred katerim stojimo že eno minuto, pa nadgradnja.

Simpatičen primer izkušnje je Starbucksova aplikacija, kjer lahko uporabnik preverja in osvežuje stanje svojih naročil in nagrad tako na računalniku, telefonu kot v sami trgovini.

Vir slike: Starbucks

V nedeljo se je v New Yorku pričel tradicionalni prodajni dogodek in vse se vrti okrog kupčeve izkušnje. Za inspiracijo se nedvomno splača pogledati materiale s konference.

Možnosti so nadvse razsežne. A ne glede na velike besede, koncept ni nov. Pravzaprav marketinški umi že od nekdaj ustvarjajo konsistentne zgodbe. Sedaj imajo tudi tehnološke zmožnosti za presežke.

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

2. Facebook e-commerce

Za prodajnike je Facebook e-commerce nedvomno navdušujoča novica. Priljubljeno družabno omrežje je s to potezo že (neuspešno) poskušalo leta 2011, a uporabniki še niso bili pripravljeni. Danes naj bi bilo stanje bistveno drugačno, saj skoraj polovica ljudi na Facebooku išče produkte.

Za mobilnike so pripravili super hitro aplikacijo Canvas, ki ob kliku na oglas naloži katalog s preostalimi možnostmi izbora. Druga možnost je zavihek Shop na Facebook strani podjetja. Za Shopify in BigCommerce uporabnike bo nastavitev Facebook trgovine stvar nekaj klikov.

V 2016 bomo tako manj obiskovali dejanske spletne trgovine in vse več nakupovali kar preko družabnih omrežij. Podobna e-commerce revolucija se dogaja tudi na Twitterju in Pinterestu.

3. Internet stvari

Velika skovanka, o kateri se veliko govori, še vedno pa, vsaj pri nas, nima veliko aplikacij v marketingu. Pa bi lahko bile.

Marketinške ideje za končnega uporabnika se kar odpirajo – avtomatična komunikacija z obiskovalcem v trgovini glede na njegovo obnašanje, up-sell športne opreme glede na dosežke, ki jih beležijo pametne ure … ali pa produkti za boljše zdravje, spanje, učenje itd. A če sta prva dva opisana trenda predvsem primerna za B2C podjetja, se mi zdi tukaj na mestu še preskok v B2B sfero.

Proizvajalci bolj ali manj zapletenih proizvodnih, logističnih, tehnoloških in drugih rešitev lahko z uporabo senzorjev in njihovih podatkov pridobijo veliko – ne le pri optimizaciji poslovanja, tudi v marketinškem pogledu. Internet stvari lahko B2B marketingarjem zagotovi dragocene podatke, kako (potencialni) kupci uporabljajo rešitve njihovih podjetij in predstavlja možnost dvosmerne komunikacije. Ko bomo integrirana sistema CRM in marketinške avtomatizacije povezali še s podatki interakcij v fizičnem svetu, bomo imeli pred seboj celotno sliko nakupne poti.

Digitalni marketing v novem letu zagotovo sledi “hitreje, višje, močneje” principu. Uporabnikom omogoča nepozabne izkušnje, podjetjem pa zavidljive prihodke. Tudi teh ne gre pozabiti.

Avtorica kolumne je Lea Lipovšek, direktorica marketinga v agenciji Madwise.

Se želite na marketinško kampanjo pripraviti čim bolj učinkovito?

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Preberite več >>

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

Veliko podjetnikov meni, da sta PR in marketing isti zadevi, a to ne drži. Marketing je enostavnejši od PR, pri katerem je potrebno ogromno znanja, komunikacijskih veščin in mreženja. Preberite si osem nasvetov, s katerim si boste pripravili soliden PR načrt. Preberite več >>

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

Skoraj vsak se kdaj znajde v situaciji, ko zaradi različnih razlogov v službi ne vidi več svetle prihodnosti. Žal se večina teh sprijazni s situacijo in še naprej nesrečni hodijo v službo, s tem pa delajo škodo tako sebi, kot tudi podjetju. Preberite več >>

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Vikend je bil čas za kavice, nabiranje nove energije in Shawshank Redemption. Red, Andy in moja malenkost se družimo vsakič, ko želim potrditev, da se vztrajnost in jasen cilj splačata. Preberite več >>

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Poznate marketinško avtomatizacijo in njene ključne prednosti? Kupec več kot 70% svoje nakupne poti opravi na spletu. Marketing automation vam omogoča, da ga na tej poti spremljate in mu prodate več! V nadaljevanju si lahko preberete, kaj je marketing automation in kakšne so ključne zmogljivosti. Preberite več >>

MP kolumna: Virtualna resničnost

MP kolumna: Virtualna resničnost

Biti en trenutek na tujem planetu in drug trenutek globoko pod morjem je nekaj, ker je na videz neuresničljivo. Vsa naša možganska logika se tega zaveda in človek bi pričakoval, da bo temu tudi sledila. Na našo srečo, ljudje razmišljamo precej čustveno in iracionalno. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje